Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Die hoogtemeteraanduidingen varieren dus nogal.. :-D

Vanochtend heerlijk gereden: Paars en Rood en kwam uit op 345 hm met mijn Polar.
Routes liggen er top bij, nauwelijks plassen ondanks de regen van de afgelopen dagen. Was blij dat ik vanochtend effe lekker los kon, want de voorspellingen zijn niet al te best tot en met het komende weekend..

Bijna niemand tegengekomen: onbegrijpelijk..!
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Het is maar net hoe/op welke resolutie je het rekent. Als je elke boomtak als +5 en -5 cm rekent en elke remkuil als +10 en -10 kan je bijna everesten als je de 3 rondjes aan elkaar knoopt,
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Ben erg benieuwd of iemand een update kan geven over hoe het erbij ligt na alle regen van vrij- en zaterdag..?

:)
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Ik zou nog heel even wachten eerlijk gezegd na die wolkbreuk van afgelopen 24h.
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Zeg je dat vanuit een modderbruin vermoeden, of omdat je zelf door de blubber hebt geploegd vandaag?

EDIT: Paars is uit-stekend te doen! De afwatering is echt dik in orde, dus er liggen nauwelijks (grote) plassen. Gaan!
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Vandaag klein rondje paars gedaan. Tot maldense baan.
Lag er prima bij. Her en der wel plassen. Maar niet erg modderig.

Wel weer de slechte kant van de mede MTBer meegemaakt 😢
Bij afdaling van het Traumapad werd ik in een bocht aan de binnenzijde ingehaald. Als ik niet had ingehouden, was hij zo op mij geknald. En daarna kwamen de rest van zijn maten ook nog eens vrolijk voorbij 😠. Gewoon lomp inhalend. Vandaag weer eens de hardtail meegepakt, dus wat langzamer en voorzichtiger naar beneden. Weer beetje wennen. Was me toch niet gegund. Echt naar zulke fietsers. Heb er geen goed woord voor over. Als je langs wil, dan wacht je op een goed moment en geef je dat aan.

Behoudens dit akkefietje prima en lekker gefietst 😁
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Yeee-ti! schreef: zo 2 april 2023, 12:43 Zeg je dat vanuit een modderbruin vermoeden, of omdat je zelf door de blubber hebt geploegd vandaag?

EDIT: Paars is uit-stekend te doen! De afwatering is echt dik in orde, dus er liggen nauwelijks (grote) plassen. Gaan!
Door de modder ploegen doe ik niet meer. Nu wacht ik even minimaal een dag na zo’n bak water. Denk dat je, ondanks dat ik lees dat het allemaal “prima te doen was” meer kapot rijdt dan nodig is.
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

JOMTB schreef: zo 2 april 2023, 17:54 Vandaag klein rondje paars gedaan. Tot maldense baan.
Lag er prima bij. Her en der wel plassen. Maar niet erg modderig.

Wel weer de slechte kant van de mede MTBer meegemaakt 😢
Bij afdaling van het Traumapad werd ik in een bocht aan de binnenzijde ingehaald. Als ik niet had ingehouden, was hij zo op mij geknald. En daarna kwamen de rest van zijn maten ook nog eens vrolijk voorbij 😠. Gewoon lomp inhalend. Vandaag weer eens de hardtail meegepakt, dus wat langzamer en voorzichtiger naar beneden. Weer beetje wennen. Was me toch niet gegund. Echt naar zulke fietsers. Heb er geen goed woord voor over. Als je langs wil, dan wacht je op een goed moment en geef je dat aan.

Behoudens dit akkefietje prima en lekker gefietst 😁
Vind inhalen op het traumapad sws tamelijk asociaal.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

JOMTB schreef: zo 2 april 2023, 17:54 Wel weer de slechte kant van de mede MTBer meegemaakt 😢
Bij afdaling van het Traumapad werd ik in een bocht aan de binnenzijde ingehaald. Als ik niet had ingehouden, was hij zo op mij geknald. En daarna kwamen de rest van zijn maten ook nog eens vrolijk voorbij 😠. Gewoon lomp inhalend. Vandaag weer eens de hardtail meegepakt, dus wat langzamer en voorzichtiger naar beneden. Weer beetje wennen. Was me toch niet gegund. Echt naar zulke fietsers. Heb er geen goed woord voor over. Als je langs wil, dan wacht je op een goed moment en geef je dat aan.
Rijden toch wel heel wat van die mannetjes die denken dat ze kunnen fietsen en dat vooral moeten tonen aan minder ervaren rijders... . En hun inschattingsvermogen is erg slecht soms: poosje geleden zei mijn vriendin bovenaan tegen het luidruchtige groepje (5 jongens rond de 20) dat ze voor mochten, waarna de laatste van het groepje zei op een erg arrogante manier dat dat wel logisch was. Waarna ik zei dat zij op die manier de boel kon opjagen. Gelach alom. Na 4 bochten heeft die laatste deze oude man toch maar voor gelaten en heb ik de volgende 2 erg duidelijk gemaakt dat ze niet heel erg hard konden rijden (heel langzaam ging het zeker niet, maar je loopt altijd het risico een nog snellere tegen te komen). Beneden gekomen bleek de laatste zelfs mijn vriendin nog voorbij heeft laten gaan. Ze zeiden niet veel meer... . Ik hoop dat ze zich dan voortaan beter gedragen, maar dat is waarschijnlijk tegen beter weten in.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Richard1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 271
Lid geworden op: zo 14 november 2010, 12:03

Tot op heden om de een of andere duistere reden nog nooit in Nijmegen gereden maar deze week moet het er maar eens van komen. Ik heb net op de website van de routebouwers zitten kijken en zie op de kaart dat er nogal wat verbindingsroutes zijn. Staan deze ook als zodanig aangegeven op de routes zelf? Dit valt er te lezen "De actuele aanrijroutes staan in zwart" maar betreft dit de lijnen op de kaart of daadwerkelijke bordjes? Of lopen de kleuren sowieso "in elkaar over"?
Wellicht dat het elders op dit forum staat maar om nou ruim 400 pagina's door te akkeren....... Thanks!
Hope this is what you wanted.
Hope this is what you had in mind.
Cuz this is what you're getting.
Jansenpam
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 24 januari 2023, 22:36

Volgens mij worden de aanrij-routes inderdaad met zwart aangeduid. En de verbindingen tussen routes worden ook duidelijk aangegeven (met bordjes met beide kleuren). Het zweefvliegveld is een mooie plek om te beginnen. Succes en veel plezier.
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Afbeelding
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik moet zo te zien toch weer wat vaker het bos, is mooi daar! :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Richard1974 schreef: di 4 april 2023, 11:22 Tot op heden om de een of andere duistere reden nog nooit in Nijmegen gereden maar deze week moet het er maar eens van komen. Ik heb net op de website van de routebouwers zitten kijken en zie op de kaart dat er nogal wat verbindingsroutes zijn. Staan deze ook als zodanig aangegeven op de routes zelf? Dit valt er te lezen "De actuele aanrijroutes staan in zwart" maar betreft dit de lijnen op de kaart of daadwerkelijke bordjes? Of lopen de kleuren sowieso "in elkaar over"?
Wellicht dat het elders op dit forum staat maar om nou ruim 400 pagina's door te akkeren....... Thanks!
Ik ben nu 3 of 4 keer vanuit het Noorden naar Nijmegen gekomen, de routes staan perfect aangeveven, ook de verbindingen, kan haast niet misgaan.
Richard1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 271
Lid geworden op: zo 14 november 2010, 12:03

Daar ben ik inmiddels ook achter :-D
Alle 4 de rondjes gereden vandaag en zit nog na te genieten
Hope this is what you wanted.
Hope this is what you had in mind.
Cuz this is what you're getting.
Plaats reactie