bijna einde revalidatie wat nu...

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
blue
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 26 mei 2003, 09:18
Mijn mountainbike: RM7/SC Bullit/ SC VP-Free

26 juni ben ik geopereerd aan m'n knie na aanleiding van een crash in winterberg:

Diagnose van de Orthopeet: Mediale band op meerdere plaatsen gescheurd en mischien zelfs wel afgescheurd, voorste kruisband aan gort.

What to do: Opereren, hechten van de mediale band en met stapels (uit de kluiten gewassen nietjes) de rest vast zetten op m'n onderbeen... de voorste kruisband is niet meer te redden....

Nu ben ik bijna klaar met m'n revalidatie die overigens goed is verlopen erg zwaar dat wel.

Ik mag dus binnenkort weer gaan rijden en ben heel erg benieuwd hoe dat zal zijn, aangezien mijn voorste kruisband kapot is wil ik met een brace gaan rijden de vraag is nu alleen wat voor brace.. Ik heb in het begin van het ongeluk een CTi-2 brace aangepast maar die dingen zijn echt gruwelijk duur (op maat gemaakt) en worden niet vergoed...

2e optie Asterisk Cell ik lees er hele goeie reviews over en is naar mijn idee ook meer gericht op sport doeleinden en bied ook bescherming voor de knie... (alleen te krijgen in het buitenland?)

mocht er iemand zijn die nog andere suggesties of ervaringen, verkoop adressen heeft graag...

thanx

Pat
jnieuwelaar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: do 26 oktober 2006, 10:56
Mijn mountainbike: merida matts sport 500

Ik denk dat je dit met je behandelende arts of fysiotherapeut moet bespreken en niet op een forum waar je straks misschien wel 20 verschillende antwoorden krijgt waar je uiteindelijk niks mee opschiet.
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

ik zou ook eens met een sportarts gaan praten ..deze heeft immers een meer op sportgerichte denkwijze dan de gemiddelde orthopeed /fysiotherapeut..

probeer jezelf door te laten verwijzen door de orthopeed naar een sportarts en dan krijg je het waarschijnlijk ook nog vergoed..

hier kun je ze vinden: http://www.sportkeuring.nl/index.php?page=smanl
GERONIMO
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1008
Lid geworden op: ma 22 november 2004, 16:08
Mijn mountainbike: Is te koop : http://forum.mountainbike.nl/

Ik zie dat je in Haarlem woont, bij de ijsbaan is een SMA(sport medisch adviescentrum) ik ga er helaas vrijdag naar toe, heb er goed berichten over gehoord.

www.smahaarlem.nl
B@se
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 3 oktober 2006, 11:02
Mijn mountainbike: Raleigh Utah (CrMo reisfiets), Puch Cross Hybride (LX), Sirocco (erfenis)

Hi,

zelf heb ik twee versleten knieën... (yep al op deze leeftijd..) en zowel bij het fietsen van lange afstanden, alsmede klimmen (wand en buiten) gebruik ik deze braces van PSB:
Afbeelding

Ik heb geen idee ofdat deze afdoende steun bieden voor jou specifieke situatie. Zelf heb ik nagenoeg geen kraakbeen meer op mijn knieën en zijn de kapsels ver opgerekt.

Feitelijk zijn de asterisk braces een combi van brace en bescherming, ben benieuwd hoe dergelijke braces zich in de praktijk houden.

Succes met de zoektocht en ik ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze en het gebruik.
Bas
Riesch
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 22 oktober 2006, 20:22
Mijn mountainbike: BMC Agonist

Ik kan je enkel mijn ervaring met de CTI2 brace vertellen en die is kort maar krachtig: Hij is goed en wordt zeer aanbevolen bij sporters.
Ik heb vorig jaar een vkb reconstructie gehad waarbij ze de kruisband hebben vervangen door een deel van mijn hamstringpees en zowel voor als na de operatie heb ik gesport met die brace,weliswaar niet met biken maar kan wel begrijpen dat je dit wilt.
Hij is idd op maat gemaakt en zit comfortabel voor zover zo'n ding dat kan zijn.Ik heb hem wel vergoed gehad via mijn verzekering en ben zelfs al aan mijn tweede bezig(iedere twee jaar behoor je een nieuwe te krijgen).
Kijk eens op www.isports.com dit is de fabrikant van deze braces en op www.somas.nl vind je de verspreider van oa nederland.

Hoop dat je er iets aan hebt.
Sieb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 933
Lid geworden op: di 27 december 2005, 20:28
Mijn mountainbike: GT zaskar, Karakoram, speed series cruiser

Ik heb ook CTI-2 braces en ook gewoon vergoed gekregen via mijn ziekenfondsverzekering (Menzis), je moet er goed op aan dringen dat je hem ook bij je werk nodig hebt en natuurlijk, en je orthopeed moet ook wel meewerken. Bij Somas moet je Joop Derks hebben.

andere braces
http://www.evs-sports.nl/
http://www.orthovanreeth.be/
http://www.asterisk.com/
Just look them straight in the eye and say...Pogue mahone!
RonnyF
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 432
Lid geworden op: di 19 april 2005, 12:59
Mijn mountainbike: Veranderlijk

Plaats reactie