Jouw mooiste actie foto's en...filmpjes.

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ironhorse Erik schreef: ma 5 december 2022, 00:32 Haha ik dacht ik zeg niets maar het viel mij ook op.

Het is echt super irritant vanuit het oogpunt van de jeugd die achterop zo een clupje hangouderen rijden.

Houdt gewoon die ingangen volledig vrij !

De jeugd zal u erkentelijk zijn.

Deze was een close call......en deze mensen waren al meerdere keren op hun trail blokkeer talent aangesproken, door ons maar ook door anderen.

https://youtu.be/XMgMu5-k4oM?t=70
Je weet dat je moet afremmen als je een fireroad tegen komt he? Daar is kruisend verkeer variërend van wandelaars tot soms zelfs voertuigen.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

MVMVML schreef: ma 5 december 2022, 16:03
Ironhorse Erik schreef: ma 5 december 2022, 00:32 Haha ik dacht ik zeg niets maar het viel mij ook op.

Het is echt super irritant vanuit het oogpunt van de jeugd die achterop zo een clupje hangouderen rijden.

Houdt gewoon die ingangen volledig vrij !

De jeugd zal u erkentelijk zijn.

Deze was een close call......en deze mensen waren al meerdere keren op hun trail blokkeer talent aangesproken, door ons maar ook door anderen.

https://youtu.be/XMgMu5-k4oM?t=70
Je weet dat je moet afremmen als je een fireroad tegen komt he? Daar is kruisend verkeer variërend van wandelaars tot soms zelfs voertuigen.
Irrelevant tot de discussie van domme lui die voor de trail ingang gaan staat te lopen rondhangen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

cheeta schreef: ma 5 december 2022, 15:30
yo-eddy schreef: ma 5 december 2022, 12:27Ook begrip dat andere mensen ergens stoppen waar jij van denkt dat het simpel is. Leven en laten leven.
1) Dat werkt wel 2 kanten op: ook begrip dat mensen top-to-bottom runs doen en niet halverwege wachten om uit te rusten, tot de groep weer bij elkaar is, etc... en daar dus de ruimte voor laten dat diegene ook op tempo door kunnen op de ideale lijn. Overigens zou iedereen eens een training moeten gaan kijken bij een WorldCup DH want daar staan hordes om de haverklapt stil, maar reguleert het zichzelf heel aardig. Tuurlijk vergist iemand zich er wel eens in de intentie van een ander, maar je ziet wel dat men van de ideale lijn parkeert (tot buiten de tape) en moeite doet om iemand op snelheid niet te hinderen door waar men staat of door vlak voor iemand weg te rijden...
En dat is waarschijnlijk veruit het makkelijkste punt om WorldCup DH level te bereiken. :bier:

2) Een lijn proberen en jezelf min of meer vastrijden door a) op de verkeerde / onmogelijke lijn terecht te komen, b) je snelheid niet te kunnene meenemen in een voorafgaand deel om een hindernis te doen, c) etc... gebeurt allemaal wanneer je nieuwe lijnen probeert of grenzen te verleggen, en da's jammer dan... Maar da's een andere categorie dan dat je gewoon middenop gaat stilstaan om uit te rusten, je insta te checken of selfies te maken (da's gewoon alleen op de wereld en geen van alle verzonnen :-{ ).
Uiteraard werkt het twee kanten op, maar op Worldcup DH snelheid een trail af blaffen waar je weet dat er ook amateurs/beginners en kids rijden :roll: ..... leven en laten leven. Vooral goed anticiperen (er kan er ook 1 op z'n plaat gaan voor je).
Ik ben zelf ook een liefhebber van Full runs en deel de irritatie van mensen die bij een ingang of kruisende weg "pontificaal op de route blijven staan....... maar ja, ze zijn er toch elke keer weer :-{
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Het is op de trails net als in het normale verkeer.
Altijd weer die mensen die denken alleen op de wereld te zijn.
Echt helemaal opgaan in hun eigen dingetje doen en geen rekening houden met mede weg (trail) gebruikers.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

je ziet op het mvmvml filmpje op 4:27 al de gevolgen van te dicht op elkaar+stoppen op onverwachte plekken. Ongetwijfeld wist je dat er niemand achter je zat maar toch, handig is anders.

Maargoed lekker makkelijk commentaar leveren, ik was er niet bij, ik zat thuis achter mn laptop ipv op de fiets. Helaas.
Feit is wel dat je met een full face helm net wat minder bewust van je omgeving bent, net iets moeilijker doorhebt wat er achter je zit.
Moet zeggen dat ik het groepje van de situatie op 2:02 (wat jullie dus niet waren) echt wel even vriendelijk zou verzoeken ergens anders te gaan picknicken.

Wel benieuwd hoe je iets als die drop op 4:52 dan 't beste checkt. Fiets ver daarvoor neerleggen? Hoe dan ook best krap als je daar op loopt en iemand kom in volle vaart aan. Ik rij ook meestal alleen en wil sommige features ook checken maar er is dan dus niemand die even kan achter blijven om acheropkomers te waarschuwen.
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

Bram87 schreef: ma 5 december 2022, 17:38 Wel benieuwd hoe je iets als die drop op 4:52 dan 't beste checkt. Fiets ver daarvoor neerleggen? Hoe dan ook best krap als je daar op loopt en iemand kom in volle vaart aan. Ik rij ook meestal alleen en wil sommige features ook checken maar er is dan dus niemand die even kan achter blijven om acheropkomers te waarschuwen.
Ligt een beetje aan de situatie, bij langzame drops vaak de fiets ervoor leggen en bij snelle drops kijken hoe andere hem nemen zonder de doorgang te blokkeren
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Tis een beetje geven en nemen, maar recht voor een trail ingang (vanaf wat voor soort weggetje dan ook) stoppen is gewoon kut voor de andere rijders. Het zou geeneens een discussie moeten zijn eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
Walk-a-Lot
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: di 15 september 2020, 11:09

Nu het controversiele onderwerp van stilstaan op/naast/in de buurt van trails ten einde is lijkt het mij een mooi moment om weer on-topic te gaan. Dus hier een clipje dat ik toevallig tegenkwam van de lokale XC route op mijn lange slacke fiets met veel veerweg...

https://youtu.be/M4sMAmaTp3I

Of haal ik nu twee dingen door elkaar :-{
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Walk-a-Lot schreef: wo 7 december 2022, 16:01 Nu het controversiele onderwerp van stilstaan op/naast/in de buurt van trails ten einde is lijkt het mij een mooi moment om weer on-topic te gaan. Dus hier een clipje dat ik toevallig tegenkwam van de lokale XC route op mijn lange slacke fiets met veel veerweg...

https://youtu.be/M4sMAmaTp3I

Of haal ik nu twee dingen door elkaar :-{
Prima XC route :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, prima XC.

(Maar meteen in de 1e seconde van je filmpje zie ik 2 bikers de doorgang naar rechts rechtuit blokkeren :lol: )
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Walk-a-Lot schreef: wo 7 december 2022, 16:01 Nu het controversiele onderwerp van stilstaan op/naast/in de buurt van trails ten einde is lijkt het mij een mooi moment om weer on-topic te gaan. Dus hier een clipje dat ik toevallig tegenkwam van de lokale XC route op mijn lange slacke fiets met veel veerweg...

https://youtu.be/M4sMAmaTp3I

Of haal ik nu twee dingen door elkaar :-{
Gaaf stuk, ziet er bekend uit maar kan het niet plaatsen…
Gebruikersavatar
Walk-a-Lot
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: di 15 september 2020, 11:09

Dit is tussen Les Gets en Morzine een stukje van de verbindingstrail af :-q
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Walk-a-Lot schreef: wo 7 december 2022, 16:01 Nu het controversiele onderwerp van stilstaan op/naast/in de buurt van trails ten einde is lijkt het mij een mooi moment om weer on-topic te gaan. Dus hier een clipje dat ik toevallig tegenkwam van de lokale XC route op mijn lange slacke fiets met veel veerweg...

https://youtu.be/M4sMAmaTp3I

Of haal ik nu twee dingen door elkaar :-{
Hoe heb jij jouw GoPro gemonteerd zitten? Gewoon met een chesty? Ziet er retestabiel uit. Zo steady krijg ik de beelden niet met zulke wortels :roll:

Je rijdt met een hardtail toch? Ziet er op beeld al steil uit, in het echt dus nog steiler :o
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Met een chesty en hypersmooth krijg ik meestal ook wel strak beeld. Onbewust houd je je bovenlichaam toch stabiel denk ik als ik dan soms m'n fiets en armen zie schudden :tong
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Walk-a-Lot schreef: wo 7 december 2022, 20:01 Dit is tussen Les Gets en Morzine een stukje van de verbindingstrail af :-q
Oh bijna gelijk naar rechts als je van Pleney naar Les Gets rijd? Ipv dat eerste stuk over die fireroad?
Plaats reactie