Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

MarkMeisner schreef: di 29 november 2022, 12:23

Verder de route vervolgen naar de Plaggenlus/Naturetrail, deze rij je 1.5x als je de Naturetrail mee wilt nemen. Is niet zo heel bijzonder, maar mocht je de kilometers willen maken dan kan het. Op een gegeven moment kom je langs Oerrr, deze heb je al eens gedaan dus nu lekker overslaan. Scheelt verdwalen :winkie: Heuvel af tot op het asfalt, linksaf en direct linkaf weer het bos in. Op een gegeven moment kom je na een aantal km weer terug op het asfalt (fietspad) en gaat de blauwe route rechtsaf (hele scherpe bijna 180graden bocht terug het bos in). Pak deze niet maar rijdt door over het fietspad en pak de eerstvolgende afslag linksaf de groene bordjes (gravelroute) op.

Blijf deze volgen en op een gegeven moment kom je weer uit bij de Fortune Cookie (nu aan je linkerhand). Blijf heel deze route volgen tot je weer bij de Niner Shooting Mountain bent.
Deze kun je nu ook weer pakken. Verder is het een kwestie van de groene route verder blijven volgen en je komt weer bij de auto uit.
Die groene route oppakken linksaf vanaf de Imboschweg weer terug ri. Mayor Flower trail is wel een goed optie. :-q
Ik parkeer altijd bij het hek aan de Koningsweg langs de A50 tegenover de motocross baan.
Als je dan uiteindelijk bij Oer bent is het echt een takke eind, zonder vertier, weer de Imboschweg helemaal af rijden naar de auto.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Jefro98 schreef: di 29 november 2022, 13:58 Die groene route oppakken linksaf vanaf de Imboschweg weer terug ri. Mayor Flower trail is wel een goed optie. :-q
Ik parkeer altijd bij het hek aan de Koningsweg langs de A50 tegenover de motocross baan.
Als je dan uiteindelijk bij Oer bent is het echt een takke eind, zonder vertier, weer de Imboschweg helemaal af rijden naar de auto.
Klopt ja, de Imboschweg is niet heel spannend. Die pak ik wel eens als ik naar kantoor fiets, maar daar krijg je wel vierkante banden van :roll: De groene route oppakken is trouwens wel flink om met aardig wat hoogtemeters, dat kost je aanzienlijk veel tijd. Je kunt ook iets doorrijden op de A50 (mocht je vanuit het zuiden komen), de afslag Beekbergen pakken en dan bij het kruispunt (restaurant aan je rechterhand) linksaf slaan. Dan rij je parallel aan de snelweg terug en rij je door tot halverwege de Groenendaalseweg.

Daar kun je aan de noordlus starten en ook eindigen met de blauwe lus. Dan start en eindig je relaxed met brede paden, mooi op op te warmen en terug naar de auto te knallen om het laatste beetje energie uit je benen te rijden.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik heb de Niner al wel vaker gedaan maar nog niet op mijn Niner 8) :winkie: :tong
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

MarkMeisner schreef: di 29 november 2022, 14:28
Klopt ja, de Imboschweg is niet heel spannend. Die pak ik wel eens als ik naar kantoor fiets, maar daar krijg je wel vierkante banden van :roll: De groene route oppakken is trouwens wel flink om met aardig wat hoogtemeters, dat kost je aanzienlijk veel tijd. Je kunt ook iets doorrijden op de A50 (mocht je vanuit het zuiden komen), de afslag Beekbergen pakken en dan bij het kruispunt (restaurant aan je rechterhand) linksaf slaan. Dan rij je parallel aan de snelweg terug en rij je door tot halverwege de Groenendaalseweg.

Daar kun je aan de noordlus starten en ook eindigen met de blauwe lus. Dan start en eindig je relaxed met brede paden, mooi op op te warmen en terug naar de auto te knallen om het laatste beetje energie uit je benen te rijden.
Ik kom uit Ede dus die P bij de Koningsweg is maar 20 minuten van huis.
Onze warm up is dan de klim over het fietspad door het Rozendaalse veld naar de brandtoren.
Ik heb er ook wel eens aan gedacht om op de P Lange Wei onder aan de Granny trail te parkeren maar dat is met de auto minder makkelijk te bereiken voor ons. Dan moeten we eerst de Schelmseweg af naar Rozendaal en daar naar Beekhuizen.
De rit beëindigen met de Granny Trial is dan wel leuker dan de DH over het fietspad vanaf de Brandtoren naar de A50. :lol:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Jefro98 schreef: di 29 november 2022, 14:53
MarkMeisner schreef: di 29 november 2022, 14:28
Klopt ja, de Imboschweg is niet heel spannend. Die pak ik wel eens als ik naar kantoor fiets, maar daar krijg je wel vierkante banden van :roll: De groene route oppakken is trouwens wel flink om met aardig wat hoogtemeters, dat kost je aanzienlijk veel tijd. Je kunt ook iets doorrijden op de A50 (mocht je vanuit het zuiden komen), de afslag Beekbergen pakken en dan bij het kruispunt (restaurant aan je rechterhand) linksaf slaan. Dan rij je parallel aan de snelweg terug en rij je door tot halverwege de Groenendaalseweg.

Daar kun je aan de noordlus starten en ook eindigen met de blauwe lus. Dan start en eindig je relaxed met brede paden, mooi op op te warmen en terug naar de auto te knallen om het laatste beetje energie uit je benen te rijden.
Ik kom uit Ede dus die P bij de Koningsweg is maar 20 minuten van huis.
Onze warm up is dan de klim over het fietspad door het Rozendaalse veld naar de brandtoren.
Ik heb er ook wel eens aan gedacht om op de P Lange Wei onder aan de Granny trail te parkeren maar dat is met de auto minder makkelijk te bereiken voor ons. Dan moeten we eerst de Schelmseweg af naar Rozendaal en daar naar Beekhuizen.
De rit beëindigen met de Granny Trial is dan wel leuker dan de DH over het fietspad vanaf de Brandtoren naar de A50. :lol:
Als je daar parkeert zou ik het laatste stukje gewoon naar huis fietsen :winkie:

Overigens heb ik afgelopen zaterdag geparkeerd op Parkeerplaats Rozendaalse Veld (aangezien ik in Rozendaal wat moest ophalen) en van daar naar huis was ook maar 25min (en volgens mij wonen we in dezelfde wijk). Je zit heel snel op de A12 en bent echt in 15min in Kernhem.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

MarkMeisner schreef: di 29 november 2022, 14:28 Je kunt ook iets doorrijden op de A50 (mocht je vanuit het zuiden komen), de afslag Beekbergen pakken en dan bij het kruispunt (restaurant aan je rechterhand) linksaf slaan. Dan rij je parallel aan de snelweg terug en rij je door tot halverwege de Groenendaalseweg.
als je graag/handig langs de A50 parkeert zou ik dat bij de carpoolplaats 'Golflinks'/Postillion Hotel doen, daar kun je door een hek het bos in en dan door het Rozendaalse Bos richting Granny. Dat rozendaalse bos is leuk fietsen, liggen best wat technische stukken, steil, wortels etc. Of parkeren bij 'Wageningse Hek' langs de Schelmseweg, dan zit je direct op de leuke stukken. En naar wat ik heb begrepen mag je hier nog fietsen.
Kan me voorstellen dat dit spannend is, want niks is bebord en het bos heeft lange lanen waardoor alles een beetje op elkaar lijkt, maar als je dicht langs de (zuid)rand blijft komt het goed.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Dat is inderdaad ook nog een mooi gebied. Ben daar eens geweest met MTBclinics, maar daarna niet meer bezocht.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

hanjovdberg schreef: di 29 november 2022, 15:21

Als je daar parkeert zou ik het laatste stukje gewoon naar huis fietsen :winkie:
Zoiets bedoel je?

https://www.strava.com/activities/197443635

Dat heb ik wel es gedaan ja, nog op de oude route.
Me af laten zetten bij het hek, ronde gedaan en toen weer via Papendal en de oude Renkum routen naar huis gefietst.
Was net gek zat en daar heb ik nu de geschikte fiets niet meer voor. :lol:
hanjovdberg schreef: di 29 november 2022, 15:21 Overigens heb ik afgelopen zaterdag geparkeerd op Parkeerplaats Rozendaalse Veld (aangezien ik in Rozendaal wat moest ophalen) en van daar naar huis was ook maar 25min (en volgens mij wonen we in dezelfde wijk). Je zit heel snel op de A12 en bent echt in 15min in Kernhem.
Ook een goed idee. :-q
Ik woon in het centrum en rijdt nu altijd via de N224 naar Papendal en dan de Koningsweg af, Schaarsbergen de P aan het einde.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

MarkMeisner schreef: zo 27 november 2022, 21:41
https://umap.openstreetmap.fr/en/map/mt ... 666/6.0637

Als je met de muis over de rode lussen gaat zie je de namen verschijnen. En die namen zijn niet raar, maar linken aan het gebied waar deze segmenten liggen.

Grappig, dat kaartje al wel gezien maar nooit het heldere idee gehad om daar eens met de muis overheen te gaan :lol:

Jammer dat jullie geen borden mogen plaatsen, zou het ter plaatse een stuk overzichtelijker maken.
Bicycle, bicycle, bicycle
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik heb dat al een aantal maal bekeken hoe ik daar het makkelijkst vanuit route Schaarsbergen kom. Is dat langs de A12 dat pad langs het hek? En dan bij de verkeerslichten oversteken en direct na de kruising naar het Postillion? En daar zit ook een MTB verhuur zie ik? Ook wordt de start vd mtb route hier volgens Google maps gegeven. Dus een mooi excuus om daar eens rond te gaan zoeken 8) :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Ik vond dit de handigste connectie: https://www.strava.com/activities/5455815532
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

hanjovdberg schreef: di 29 november 2022, 16:23 Ik heb dat al een aantal maal bekeken hoe ik daar het makkelijkst vanuit route Schaarsbergen kom. Is dat langs de A12 dat pad langs het hek? En dan bij de verkeerslichten oversteken en direct na de kruising naar het Postillion? En daar zit ook een MTB verhuur zie ik? Ook wordt de start vd mtb route hier volgens Google maps gegeven. Dus een mooi excuus om daar eens rond te gaan zoeken 8) :winkie:
Daar bedoel je “bij Postiljon”?
Wat jij beschrijft kan maar dan heb je geen verkeerslicht dat je helpt. Die heb je wel bij de Schelmseweg, en er zijn wel wat paadjes die daar naartoe leiden (dus dat zal wel lukken).
Veel plezier met de ontdekkingstocht.
Lekker fietsen!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

MarkMeisner schreef: di 29 november 2022, 16:57 Ik vond dit de handigste connectie: https://www.strava.com/activities/5455815532
Die ken ik maar is wat saai. Als je daar waar je rechtdoor via het fietspad op de Koningsheide even links gaat en in het bochtje bij het bankje rechts gaat kom je op een heel mooi stukje waar je precies uitkomt bij de Koningsweg en dan kun je nog een stukje onverhard tot precies de oversteek van de op/afrit van de a50. Dat paadje is een supergave natuurlijke singletrack.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ook Peter schreef: di 29 november 2022, 20:06
hanjovdberg schreef: di 29 november 2022, 16:23 Ik heb dat al een aantal maal bekeken hoe ik daar het makkelijkst vanuit route Schaarsbergen kom. Is dat langs de A12 dat pad langs het hek? En dan bij de verkeerslichten oversteken en direct na de kruising naar het Postillion? En daar zit ook een MTB verhuur zie ik? Ook wordt de start vd mtb route hier volgens Google maps gegeven. Dus een mooi excuus om daar eens rond te gaan zoeken 8) :winkie:
Daar bedoel je “bij Postiljon”?
Wat jij beschrijft kan maar dan heb je geen verkeerslicht dat je helpt. Die heb je wel bij de Schelmseweg, en er zijn wel wat paadjes die daar naartoe leiden (dus dat zal wel lukken).
Veel plezier met de ontdekkingstocht.
Volgens mij zit precies op de hoek waar je zowel op/afrit en viaduct van A12/A50 (kruising Europaweg/Apeldoornseweg) zit wel een verkeerslicht ook voor fietsers. Er loopt daar ook een fietspad nl en je steekt dan over en daarna gelijk links onder viaduct door en oversteken bij kruising Postillion en dan daar erin. Je hebt dan een mooi stukje door het bos tussen Schelmseweg en A12 (vroeger het mooiste deel in toertochten)

Maar goed we lullen te veel en moeten gewoon gaan fietsen ... :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Het is correct alleen is dat kruispunt een beetje vreemd en staat er zoals Peter aangeeft volgens mij geen verkeerslicht aan de kant van schaarsbergen, maar wel aan de andere kant. Het is officieel een een-richting fietspad. Beetje een aparte situatie ja. En alleen onhandig als je vanuit schaarsbergen komt. Oversteken op eigen risico ;) of omfietsen
Verder klopt de beschrijving ja, na die kruising links onder A12 door, afrit oversteken en rechts via de carpool het bos in (je gaat niet helemaal naar het hotel, die ligt vrij diep weg). Door een hek een beetje een onguur bospad op, je komt dan langs VeluweActief en dan kom je vanzelf in het Rozendaalse bos. Best een klim trouwens. Zal binnenkort kijken of ik een mooie aanrijdroute kan rijden en dan linken hier.
Plaats reactie