Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Of dit https://www.bbdeveluwezoom.nl/

Dit hoort bij mtb clinic in Velp. Zit je ook aan de route.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Via de Airbnb app, ideaal zoeken op kaart, talloze huisjes/chalets in div prijsklassen.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

FreedomRanger schreef: vr 20 januari 2023, 20:27 Zonder twijfel: Buitenplaats Beekhuizen.
Dit! Vanaf deze plek zit je zo op de route en kun je ook nog even na een dagje makkelijk een paar keer de Granny pakken om te spelen. Leuke tent erbij waar je kunt eten en drinken of gewoon relaxed bij de blokhut of pod hangen met een potje pils.

Bij Eerbeek zit je met Landal Coldenhoven, maar dat is een andere prijsklasse vermoed ik. Bij Eerbeek heb je ook wel wat campings, maar verder geen vakantieparken. Dan ga je meer richting de A50, maar ook weer huisjes. Camping de Jutberg is ook een idee, die hebben een aantal tenten/blokhutten, maar dan zit je weer er verder van de route af.

Met Beekhuizen zit je echt het mooiste :-q
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

FreedomRanger schreef: vr 20 januari 2023, 20:27 Zonder twijfel: Buitenplaats Beekhuizen.
Ligt dat soms links beneden als je de Emmatrail rijdt? Ik vroeg me altijd al af wat dat is. Ziet er goed uit.
En aan de “leuke” kant van de route. De saaie noordkant zou ik zeker overslaan, pak dan de rode technische lusjes meerdere keren.

Dan gaan jullie je zeker vermaken. Enjoy!
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Helemaal correct, dat is inderdaad Beekhuizen :-q
robert1969
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: za 6 juni 2009, 09:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 140 hpa race

Vanochtend rondje Rheden gereden. De route lag er heerlijk bij, 1 plasje water op 55km. Af en toe een stukje sneeuw, maar niets vervelends.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

MarkMeisner schreef: za 21 januari 2023, 00:16
FreedomRanger schreef: vr 20 januari 2023, 20:27 Zonder twijfel: Buitenplaats Beekhuizen.
Dit! Vanaf deze plek zit je zo op de route en kun je ook nog even na een dagje makkelijk een paar keer de Granny pakken om te spelen. Leuke tent erbij waar je kunt eten en drinken of gewoon relaxed bij de blokhut of pod hangen met een potje pils.

Bij Eerbeek zit je met Landal Coldenhoven, maar dat is een andere prijsklasse vermoed ik. Bij Eerbeek heb je ook wel wat campings, maar verder geen vakantieparken. Dan ga je meer richting de A50, maar ook weer huisjes. Camping de Jutberg is ook een idee, die hebben een aantal tenten/blokhutten, maar dan zit je weer er verder van de route af.

Met Beekhuizen zit je echt het mooiste :-q
ik betwijfel of daar accomodaties zijn waar de fiets binnen kan staan...en hou rekening met heftige prijzen (600+ voor een weekendje, of is dat niet zo gek?)
Anders een stacaravan op een van de campings. Droompark Beekbergen oid. Niet direct aan de route maar prima aan te fietsen.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

In die Lodgetenten kun je je fiets wel binnen zetten, maar holy shit. Je bent inderdaad makkelijk 5-600 euro kwijt voor een weekend :o De pods zijn wat goedkoper en daar kun je de fietsen ook wel binnen zetten als je gaat slapen. Je moet dan alleen niet 's nachts naar de wc willen, dan zit je met een stuur in je maag :cry:

Een huisje of pod op de Jutberg bij Laag Soeren zou dan beter zijn, dan ben je 250/175 euro kwijt voor begin April

https://jutberg.ardoer.com/nl/aanbod/hu ... duration=2

Droompark Beekbergen is ook nog een optie, maar dan zit je wel het verst verwijderd van de mooiste stukken van de route.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

vraagsteller zat bij voorkeur tussen Veluwezoom en Apeldoorn in dus dan is dat Europarcs/Droompark een prima optie. Sowieso lopen er wat leuke singletrackjes rond dat park en bij de waterval, en de onofficiele aanrijdroute langs de Vrijenberger Spreng richting Loenermark is erg mooi. Maar je gaat wel 60+ kilometers maken als je vanaf daar de Veluwezoom route helemaal gaat rijden.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

True, dat is waar (qua locatie).

Je moet wel opletten, niet alles is daar vrij om te fietsen en het kan er druk zijn met dagjesmensen die de grootste waterval van Nederland bezoeken. Zeker op een mooie zondag is het daar afgeladen met wandelaars :roll:
Gebruikersavatar
Neil CB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 30 juli 2004, 11:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert

Thanks voor alle mooie tips!
Buitenplaats Beekhuizen ziet er inderdaad heel vet uit, maar daar is t prijskaartje ook wel naar (al snel 600eur voor 2nachtjes).
Ik denk dat ik even ga kijken naar de Jutberg of Airbnb.

Aanvullende tips zijn altijd welkom nog natuurlijk.
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

MarkMeisner schreef: di 24 januari 2023, 11:42 De pods zijn wat goedkoper en daar kun je de fietsen ook wel binnen zetten als je gaat slapen. Je moet dan alleen niet 's nachts naar de wc willen, dan zit je met een stuur in je maag :cry:
Dat brengt herinneringen boven aan verblijf in een pod elders..
Die dingen zijn gedimensioneerd voor hobbits die graag lepeltje-lepeltje liggen met hun fietsmaatje :D
Als dat je ding is, prima natuurlijk, maar bij ons werd het een grote schuifpuzzel en het leidde tot extra waardering voor de onhippe klassieke trekkershut met recht wanden.

Die Woodloge op de Jutberg ziet er trouwens goed uit met een prima prijs, die ga ik onthouden, thx!
(wel minimaal 2 nachten verblijf zie ik, ook als je doordeweeks in januaro wilt boeken)
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Jutberg is een aanrader. Heb daar de afgelopen zomers ook een aantal weken mogen verblijven.
(Mark nog een keer kunnen helpen met een lekke band op een fiets met een krom stuur op een ritje van daar uit)
200 meter vanaf de camping ligt de mtb-route, die 200 meter moet je wel lopend afleggen
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Vandaag de zuide lus weer gereden, ligt er top bij. Er werd ook nog het nodige onderhoud gepleegd oa op terosse trail. Heerlijk biken. En ook buitenplaats beekhuizen was weer aardig bezet. Is toch soort van mini-Ardennen plek, die ondanks de stevige prijzen toch veel geboekt wordt.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

MarkMeisner schreef: zo 4 december 2022, 17:38
Rayb81 schreef: za 3 december 2022, 21:10 Vandaag weer eens een ouderwets rondje Rheden gereden, goede omstandigheden, alles droog.

Wat me op viel was dat de steile stenen klim van de Parkweg tegenwoordig helemaal geasfalteerd is, wat is daar de bedoeling van?
Ja, dat is flink balen. Is volgens mij gedaan om het huis aan het einde van die weg beter bereikbaar te maken. Het was zo'n mooie straffe klim :cry:
Kon dit even niet op de kaart plaatsen, maar vandaag met eigen benen ervaren. Jammer inderdaad.
Sowieso maar eens kijken of ik een leuke ronde op de GPS kan maken, want de huidige volledige anti-clockwise ronde is niet mijn ding.
carbon bike, titanium collarbone...
Plaats reactie