Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Volgende keer maar eens opnieuw proberen.
Je zou haast denken dat ze het express gedaan hebben, iedere trap de stammetjes weer wat dichter bij elkaar om het moeilijker te maken :D
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Gewaarschuwd mens telt voor twee. Schijnbaar hebben ze geprobeerd om zand in de tanks van verschillende auto's te stoppen die geparkeerd stonden op de posbank bij Parkeerplaatstussen de teerose en granny trail.
Laatst gewijzigd door Mjelnir op di 1 november 2022, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Bij de parkeerplaats tussen de Teerose en Grannytrail.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Mjelnir schreef: di 1 november 2022, 10:22 Gewaarschuwd mens telt voor twee. Schijnbaar hebben ze geprobeerd om zand in de tanks van verschillende auto's te stoppen die geparkeerd stonden op de posbank bij Parkeerplaatstussen de teerose en granny trail.
wtf? gehoord/gezien oid? Was dit in combinatie met vastgelijmde activisten?
NB ik rijd elektrisch dus ze kunnen zand er in stoppen wat willen :P
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Bram87 schreef: do 3 november 2022, 11:16
Mjelnir schreef: di 1 november 2022, 10:22 Gewaarschuwd mens telt voor twee. Schijnbaar hebben ze geprobeerd om zand in de tanks van verschillende auto's te stoppen die geparkeerd stonden op de posbank bij Parkeerplaatstussen de teerose en granny trail.
wtf? gehoord/gezien oid? Was dit in combinatie met vastgelijmde activisten?
NB ik rijd elektrisch dus ze kunnen zand er in stoppen wat willen :P
Niet te hard roepen, want die klimaatgekkies zijn overal tegen wat ze zelf niet kunnen betaling omdat hun uitkering onvoldoende is :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vandaag weer eens sinds lange tijd op de route geweest. Een vignet gekocht dus gelijk maar even geweest. Het lag er top bij. Nauwelijks plassen.

Nu wat vragen en opmerkingen;

- ik snap niet helemaal hoe nu sommige lusjes lopen
- de Nature Trail loopt die eigenlijk terug en klopt het dus dat je dan het blauwe stuk plaggen trail 2x rijdt?
- ik startte direct bij de Teerose-Granny trail maar kwam toen weer bij mij parkeerplaats uit aangezien je niet meer terug kunt fietsen ...
- ik heb het lusje richting het paviljoen overgeslagen omdat ik niet goed wist waar ik heen moest ongeveer halverwege de Mayor Flowertrail. Ik zie nu op het kaartje dat ik daar dus de verbinding moet nemen en eerst het lusje moet gaan doen richting Niner Shooting en Fortune Cookie. Klopt dat?
- op de Oerrr trail staan ontzettend veel opties met soms dichte mtb teken en open teken. Is het open teken altijd een uitgebreide optie tov het dichte mtb teken?

Ik heb uiteindelijk 60km terwijl ik dus niet het lusje met Niner en Fortune heb gedaan. Wel Granny 2x dus kunnen er wat km af. Maar dan nog denk ik dat je dus boven de 65km uitkomt als je hele ronde blauw doet?Dat doe ik overigens niet meer want het Noordelijke deel is echt supersaai en vooral geschikt voor gravel. Dus volgende keer pak ik direct de Imboschweg rechtdoor. En dan een paar x de rode lusjes. Dat is echt een feestje :-q :winkie:
Laatst gewijzigd door hanjovdberg op za 26 november 2022, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Pinonoir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: vr 20 februari 2009, 21:25

En je denkt dat dit duidelijk is?
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

cheeta schreef: za 26 november 2022, 20:15 Afbeelding
source
Gek genoeg klopt dit dus niet met wat ik op de Oerrr trail voor mijn wielen kreeg. Daar was zo'n open mtb teken vaak juist een extra lusje.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1578
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Ik snapte er na die wijzigingen in 2018 (ook) niets meer van. Maar dit heeft me weer een beetje inzicht gegeven en ik heb alles op de Garmin gezet:
https://mtb.waymarkedtrails.org/#?map=1 ... 509/6.0369
https://www.mtbroutes.nl/gelderland/rheden
carbon bike, titanium collarbone...
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Het is een van de ingewikkeldste routes die ik ken.
Zeker nu er 1 richting moet worden aangehouden is er helemaal geen touw meer aan vast te knopen zonder dat je eerst de avond van te voren goed de kaart hebt moeten bestuderen en een route hebt uitgezet.

Ik rijd altijd een beetje een combinatie van oude en nieuwe route, dan kom je op de allermooiste plekken.

De noordelijke lus is misschien wat saai, maar zo eind van de middag is het een erg fijn stuk, wat een rust heb je daar :-q
Blijft een top gebied!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Afbeelding

Inmiddels weet ik er wel de weg, maar ik het begin had ik veel aan dit kaartje.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Op zich heb ik dus nog redelijk goed gereden alleen dus nog wat vragen over de;

- Oerrr trail met al die splitsingen
- en dus volgende keer halverweg de Mayflower (net voor die balkjes uphill) rechtsaf richting lusje Niner en Fortune trail.
- en het deel Loenermark overslaan. Ja op een zonnige middag/avond in de zomer is dat prima maar het begon al te schemeren en dat is niet zo leuk ... 8)
- en de Granny trail het beste aan het einde van de route dus .. (ik had geparkeerd aan verbindingsroute blauw net voor Granny trail)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Rayb81 schreef: za 26 november 2022, 21:48 Het is een van de ingewikkeldste routes die ik ken.
Zeker nu er 1 richting moet worden aangehouden is er helemaal geen touw meer aan vast te knopen zonder dat je eerst de avond van te voren goed de kaart hebt moeten bestuderen en een route hebt uitgezet.

Ik rijd altijd een beetje een combinatie van oude en nieuwe route, dan kom je op de allermooiste plekken.

De noordelijke lus is misschien wat saai, maar zo eind van de middag is het een erg fijn stuk, wat een rust heb je daar :-q
Blijft een top gebied!
Opzich is er niets mis mee om even uit te zoeken waar je gaat rijden, sowiso is het nou toch ook weer niet zo ingewikkeld :S. Blijkbaar verwachten we tegenwoordig dat alles op hap-klare stukjes aangereikt wordt.

Het enige stuk dat ik onduidelijk/onhandig vind zijn de bordjes op het OER stuk. Het is op snelheid niet goed te zien of het bordje een afkorting, technisch lusje, of gewoon route bordje is. Zeker met de combinatie van het vele kringelen daar is het vrij desorienterend. Elke keer dat ik er rijd mis ik minstens 1 keer een lusje dat ik had willen rijden.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Tip: Onderaan de Granny, nadat je de drop (of switchbacks) neemt, direct rechtsaf het fietspad terug nemen ipv de overbodige Emmatrail.
Plaats reactie