Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

openkaart schreef: wo 31 mei 2023, 17:06
Hier een digitaal geheugensteuntje:
als je bij onderstaande link op export drukt dan kan je een gpx krijgen van het hele rondje met de hier besproken extra stukjes, ook de 1,5 x Granny trail (1x retourlus en dan weer naar beneden naar de Switchbacks en kortste legale weg terug naar de P over het fietspad).

https://bikerouter.de/#map=14/52.0442/6 ... -zossebart
Handig. Dit is wel ‘t korte rondje (mis je nog veel leuks), maar kan je wel de Granny en Niner veel vaker rijden. :-q
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 376
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Giant-E schreef: wo 31 mei 2023, 18:33 [Handig. Dit is wel ‘t korte rondje (mis je nog veel leuks), maar kan je wel de Granny en Niner veel vaker rijden. :-q
Ah snap je punt :wink:
Ik bedoelde "het hele rondje uit de Strava-link van Suravida" als in "niet alleen mijn voorgestelde extra lusje MFT-noord) en dat is inderdaad niet de hele blauwe route + rode lussen, maar een ingekorte versie :-q
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 376
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

MarkMeisner schreef: wo 31 mei 2023, 18:24 Kwestie van verhuizen, is zo simpel :winkie:
Grr, ik vrees dat ik dan wel als alleenstaande de Veluwse woningmarkt op moet, mijn lief is daar voorlopig nog niet voor te porren.
Maar zeker als ik jouw foto's zie van een avondritje door de Veluwzoom na het werk dan kriebelt het wel..
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

We hebben in ieder geval genoten! Jammer dat ik bij de 2e trap op dat extra lusje een fors deel van het vel op mijn scheenbeen achterliet nadat ik net niet snel genoeg uit mijn pedaal kwam, maar zelfs dat mocht de pret niet drukken. Even bij het Posbank paviljoen schoongespoeld en weer door. Het is jammer dat je vrij veel verbindingspaden moet rijden om al het moois aan elkaar te lussen, maar aan de andere kant geeft dat het je ook weer de kans om te genieten van de omgeving. En het blijft gewoon gaaf dat er een paar drops en jumps inzitten die je normaliter niet in NL tegenkomt.

Afbeelding

O shit, weer tegenlicht :oops:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1477
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Gewoon gaan samenwonen met Giant-E, die wilt ook deze kant op komen. :winkie:

Maar het makkelijker gezegd dan gedaan, dat is helaas zo. Ik heb het geluk dat ik voor mijn werk hierheen 'moest' komen en dat mijn vriendin makkelijk een baan kon vinden. Die werkt hier nu in het dorp en ik heb zo'n 25min reistijd naar Papendal.

Nu is de Veluwezoom wel specialer dan dichtbij andere routes wonen (vermoed ik) omdat je deze route zo makkelijk naar eigen zin in kan korten, verlengen of rijden zoals je wilt. Als ik dicht tegen de route van Zeddam of Amerongen bijvoorbeeld zou wonen heb je volgens mij niet zoveel opties.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1477
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

suravida schreef: wo 31 mei 2023, 23:03 We hebben in ieder geval genoten! Jammer dat ik bij de 2e trap op dat extra lusje een fors deel van het vel op mijn scheenbeen achterliet nadat ik net niet snel genoeg uit mijn pedaal kwam, maar zelfs dat mocht de pret niet drukken. Even bij het Posbank paviljoen schoongespoeld en weer door. Het is jammer dat je vrij veel verbindingspaden moet rijden om al het moois aan elkaar te lussen, maar aan de andere kant geeft dat het je ook weer de kans om te genieten van de omgeving. En het blijft gewoon gaaf dat er een paar drops en jumps inzitten die je normaliter niet in NL tegenkomt.

Afbeelding

O shit, weer tegenlicht :oops:
Shooting Mountain :bier:

Dat vel komt wel weer terug, op een gegeven moment heb je geen gevoel meer in je scheenbenen :D

Voor dit rondje moet je inderdaad een zwik verbindings wegen pakken, dat is het grote nadeel van niet meer twee richtingen
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

suravida schreef: wo 31 mei 2023, 23:03
O shit, weer tegenlicht :oops:
Ik ben wel fan van tegenlicht foto's, geeft voor mij een mooi sfeertje aan het plaatje.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1723
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

inmiddels 3 afsluitingen: MFT, Natuurtail (de terugroute na de plaggenlus) en de singletrack langs de imbosweg nabij Coldenhove

Wordt nu heel erg mul. Wellicht dat er morgen ook andere delen niet meer rijdbaar zijn.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1723
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Morgen 1 juli is er weer een klusdag op de route.
Een impressie van hoe dat in z'n werk gaat lees je hier, een leuk inkijkje in het werk van de vrijwilligers: https://www.natuurmonumenten.nl/natuurg ... -mtb-paden

Aanmelden kan natuurlijk ook!
jpandriesse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: wo 29 juni 2022, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon - Neuron

Mooie route, ik ga er denk ik zondag weer eens een rondje doen. Veel dank aan de vrijwilligers voor het bijhouden, top!
Met vriendelijke groet,
Joris


Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

BramVice schreef: vr 16 juni 2023, 12:27 inmiddels 3 afsluitingen: MFT, Natuurtail (de terugroute na de plaggenlus) en de singletrack langs de imbosweg nabij Coldenhove

Wordt nu heel erg mul. Wellicht dat er morgen ook andere delen niet meer rijdbaar zijn.
Is héél MFT afgesloten?
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Nespresso schreef: za 1 juli 2023, 17:28
BramVice schreef: vr 16 juni 2023, 12:27 inmiddels 3 afsluitingen: MFT, Natuurtail (de terugroute na de plaggenlus) en de singletrack langs de imbosweg nabij Coldenhove

Wordt nu heel erg mul. Wellicht dat er morgen ook andere delen niet meer rijdbaar zijn.
Is héél MFT afgesloten?
Vanmiddag op de Veluwezoom geweest. Heel MF is helaas dicht idd. Desaltniettemin lol genoeg gehad op Niner, Granny, FC en Oerrr :)


Op een van de bonus lusjes binnen Oerr ligt een boom plat overigens.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

openkaart schreef: wo 31 mei 2023, 17:06
Hier een digitaal geheugensteuntje:
als je bij onderstaande link op export drukt dan kan je een gpx krijgen van het hele rondje met de hier besproken extra stukjes, ook de 1,5 x Granny trail (1x retourlus en dan weer naar beneden naar de Switchbacks en kortste legale weg terug naar de P over het fietspad).

https://bikerouter.de/#map=14/52.0442/6 ... -zossebart

Enjoy!
Wij zijn van plan zaterdag weer eens bij Rheden te kijken.
Is deze route nog actueel ? Die Mayflower trail is dicht ?
Die extra drop trap en sprong zouden we graag mee pakken.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1477
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Mayor Flower is nog gesloten. Die route is nog prima, maar je mist dan wel een leuk stukje helaas.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 477
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Genoeg ander leuks om te doen. Gisteren nog geweest. De granny ligt er goed bij en ook de niner is prima. Alleen ff opletten bovenaan is een boom omgewaaid.
Plaats reactie