Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Vanwege het heerlijke weer de afgelopen dagen, gisteren maar vrij gepland en met 2 fietsmaten Rheden gedaan. Het was denk ik zo'n 10 jaar geleden dat ik daar voor het laatst geweest was en er is in die tijd veel veranderd.
Ik herinner me vooral een mooie omgeving maar veel lange, rechte, saaie paden. De omgeving is nog net zo mooi, maar de de hoeveelheid lange, rechte, saaie paden is wel behoorlijk afgenomen. De extra (rode) lusjes, allemaal gedaan, zijn erg leuk, maar ook op de standaard ronde zitten nu veel single track delen wat de ronde echt wel leuk maakt. Het noordelijke deel blijft wel een beetje saai qua tracks. Nu zijn we in het zuiden (bezoekers centrum Rheden, want een vignet halen) begonnen.
Volgende keer misschien maar ergens in het noorden starten zodat je begint en eindigt op het saaiere deel, en halverwege in het leukere deel terecht komt.
Helaas kwamen we rond de lunch ook geen restaurant tegen. Die liggen ook meer in het zuiden volgens mij. Nog een reden om in het noorden te beginnen. Een uitsmijter en koffie doet me meer goed, dan een lege bidon, een gelletje en winegums :wink:

Het was koud (2 graden), maar met de zon erbij een heerlijke dag en een geweldige omgeving. De volgende keer maar eens met de klok mee de gravelronde doen op m'n ander fiets.

Uiteindelijk kwamen we terug bij de auto met 75 km op de teller en 920 hm en een gemiddelde van 18.8 km/u. Vergeleken met de bijna wekelijkse rondjes HVLV, een heel verschil in afstand en hm's. Als start van de voorbereiding op de MillManTrail eind april dus prima...
Laatst gewijzigd door erwin.burgers op do 2 maart 2023, 14:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1477
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Mooie dag gehad dus, goed gedaan! :-q

Restaurants in het noorden vind je inderdaad niet langs de route. Dan moet je er bij Eerbeek (net na Oerrr) eraf en dan het dorp in of een stukje verder bij Loenen de route af. Maar dan moet je wel weten waar je moet zijn en waar je de route af moet.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

erwin.burgers schreef: do 2 maart 2023, 11:44 Volgende keer misschien maar ergens in het noorden starten zodat je begint en eindigt op het saaiere deel, en halverwege in het leukere deel terecht komt.
Zelf hou ik wel van dat gedeelte. Pak zelfs ook liever de gravelroute op de MTB dan de MTB route zelf. Voor de singletracks ga ik niet die kant op met de UHR om de hoek.
Zo zie je maar: Niet iedereen is hetzelfde en heeft andere beleving van wat leuk op de MTB is. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Ludozzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: za 26 december 2009, 19:41
Mijn mountainbike: Pipedream Moxie, Genesis Vagabond

Ik ben niet bekend met de routes op de Veluwe. Volgende week zit ik een weekje in Hoenderloo. Hoe schatten jullie de omstandigheden van de routes op de Veluwe in met de regen van de afgelopen tijd (en ook nog komende week)?. Heeft het zin om mijn mtb mee te nemen of rij ik dan alles kapot?

Alvast bedankt!
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Ludozzz schreef: za 11 maart 2023, 19:36 Ik ben niet bekend met de routes op de Veluwe. Volgende week zit ik een weekje in Hoenderloo. Hoe schatten jullie de omstandigheden van de routes op de Veluwe in met de regen van de afgelopen tijd (en ook nog komende week)?. Heeft het zin om mijn mtb mee te nemen of rij ik dan alles kapot?

Alvast bedankt!
Je rijd niet alles kapot dus dat scheelt. Ik denk dat je wel wat nattigheid tegenkomt. Je zult wel wat plassen tegenkomen. Volgens mij komt er maandag en dinsdag ook nog aardig wat regen. Gewoon gaan als het paar uur droog is. Het Apeldoorn rondje van 52 km gaat het best met dit weer. Heb je meteen mooie natuur om je heen.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Kan prima. Ondergrond was nog niet verzadigd en zakt op meeste plekken makkelijk weg daar.
Hier en daar wel wat plassen of vettigheid, maar geen reden om de bike niet mee te nemen imho.
Bicycle, bicycle, bicycle
Ludozzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: za 26 december 2009, 19:41
Mijn mountainbike: Pipedream Moxie, Genesis Vagabond

Thanks! Dan ga ik hem proberen mee te nemen.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Ludozzz schreef: zo 12 maart 2023, 01:10 Thanks! Dan ga ik hem proberen mee te nemen.
Gister rondje gedaan; wel wat rommel aan de fiets, maar geen dikke modder zooi hoor. Zoals hierboven al aangehaald: als het een paar uur droog is, is het prima te doen!
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1723
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Niner is dicht tot na het weekend, en het stuk vanaf Paviljoen richting Koepel de Kaap ook.
Er wordt waar nodig omgeleid.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Hè bah, wilde morgenmiddag weer eens die kant op. Als de Niner dicht is ga ik wel elders heen.
Bedankt voor de waarschuwing. :-q
Tristaan
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: do 26 mei 2022, 21:01
Mijn mountainbike: Scott Scale RC Team 2022

Granny en Shooting Mountain is dicht....

Spijtig genoeg was ik daar vandaag juist naar toe gereden en kwam de omleiding bordjes tegen. :(
Volgende keer maar weer terug komen.
Is e turas dhachaigh a th’ ann am beatha. :bier:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Tristaan schreef: za 8 april 2023, 16:56 Granny en Shooting Mountain is dicht....

Spijtig genoeg was ik daar vandaag juist naar toe gereden en kwam de omleiding bordjes tegen. :(
Volgende keer maar weer terug komen.
Juist met de paasdagen, lekker handig. :roll:

(Ik snap dat onderhoud nodig is, maar half Nederland is op vakantie, dus ook op de Veluwe)
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1477
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Met de paasdagen wil je toch niet op de Posbank zijn, het is hier vergeven van de toeristen.

Trails zijn langer dicht doordat er vandeweek onvoorzien veel water is gevallen. De Granny is dicht door onderhoud door een externe partij die ingepland was voor afgelopen week. Soms zit je ook met agenda's van andere bedrijven.
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Ook ik stond vandaag voor de omleiding bordjes/lint. Gelukkig niet zo ver voor gereden maar toch jammer dat het niet op mtbroutes staat aangegeven.

Ook een wilde e-biker tegengekomen. Komt ons met een rotvaart voorbij. Voor ons lopen 2 wandelaars (gedeeld pad). Meneer vond het nodig achterlijk hard " FIETSER" te schreeuwen naar die mensen. Schrokken zich dood. Zelf maar vriendelijk gedag gezegd (wat ik altijd doe) om hopelijk ook de andere te kant te laten zien :-?
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1477
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Idske schreef: za 8 april 2023, 19:21 Ook ik stond vandaag voor de omleiding bordjes/lint. Gelukkig niet zo ver voor gereden maar toch jammer dat het niet op mtbroutes staat aangegeven.
Het staat op de website van MTB Veluwezoom, Facebook-pagina van MTB Veluwezoom en op Trailforks. Verdere sites zijn niet in beheer van de vrijwilligers en kunnen daardoor niet (makkelijk) up-to-date gehouden worden.

Voor jullie gemak ook nog eens de linkjes:
https://mtb-nationaalparkveluwezoom.nl/nieuws/
https://www.facebook.com/MTBVeluwezoom
https://www.trailforks.com/region/veluwezoom-30340

Tip voor de volgende keer om te bekijken voor je op pad gaat :-q
Laatst gewijzigd door MarkMeisner op za 8 april 2023, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie