Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Nespresso schreef: zo 5 februari 2023, 20:56 Kon dit even niet op de kaart plaatsen, maar vandaag met eigen benen ervaren. Jammer inderdaad.
Sowieso maar eens kijken of ik een leuke ronde op de GPS kan maken, want de huidige volledige anti-clockwise ronde is niet mijn ding.
Als je de blauwe route volgt kom je na de rode Oerrr lus heel even het asfalt op, daarna weer links het bos in. Als je daarna na een paar km weer op het asfalt komt (imboschweg) kies je niet voor de scherpe haakse bocht terug rechts het bospad in, maar je rijdt door. Dan is het (zo uit mijn hoofd) de tweede asfaltafslag linksaf en dan zit je weer op de route en kom je bij de Brandtoren uit.

Zo sla je noordlus over en kom je weer bij de Teerose & Granny uit. Zo blijf je in het meest uitdagende deel van de route.
lochnes
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: do 24 december 2015, 23:06

precies dat vandaag gedaan.
waar je vanaf het asfalt bij imboschweg scherp (meer dan 90 graden) zandpad opgaat rechtdoor en kom je bij de klim naar de brandtoren uit.
tja, was wel langer stuk over asfalt dan ik dacht maar kun je wel de granny paar keer doen :-)
gecombineerd met schaarsbergen aardig ritje..
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

lochnes schreef: zo 5 februari 2023, 23:11 precies dat vandaag gedaan.
waar je vanaf het asfalt bij imboschweg scherp (meer dan 90 graden) zandpad opgaat rechtdoor en kom je bij de klim naar de brandtoren uit.
tja, was wel langer stuk over asfalt dan ik dacht maar kun je wel de granny paar keer doen :-)
gecombineerd met schaarsbergen aardig ritje..
Samen met Schaarsbergen zit je dan op ruim 65kg uit mijn hoofd, mooie lus. Twee jaar geleden ook eens gedaan.
lochnes
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: do 24 december 2015, 23:06

MarkMeisner schreef: zo 5 februari 2023, 23:14
lochnes schreef: zo 5 februari 2023, 23:11 precies dat vandaag gedaan.
waar je vanaf het asfalt bij imboschweg scherp (meer dan 90 graden) zandpad opgaat rechtdoor en kom je bij de klim naar de brandtoren uit.
tja, was wel langer stuk over asfalt dan ik dacht maar kun je wel de granny paar keer doen :-)
gecombineerd met schaarsbergen aardig ritje..
Samen met Schaarsbergen zit je dan op ruim 65kg uit mijn hoofd, mooie lus. Twee jaar geleden ook eens gedaan.
ik kwam op 75 met twee keer de granny en wat foutrijden her en der. Gaaf stuk schaarsbergen vanaf de start daar tot. na het trafostation. Maar toch jammer dat je elke keer weer die snelweg tegenkomt, midden op de veluwe in je eentje vind ik toch lekkerder denk ik. zou ook leuker zijn denk ik om hem in een rondje te combineren vanaf de emmapiramide ofzo of meer schuin over vanaf de brandtoren, nog maar eens over nadenken. Probeer nog iets te verzinnen voor een grote route achterhoek-veluwe die dan niet veel over de 200 km heen moet gaan zodat je nog tijd hebt om ergens een biertje te drinken en toch voor donker thuis bent, maar een rondje veluwezoom+veluwe zuid is ook wel wat denk ik
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Afgelopen zaterdag weer eens de Granny trail omlaag gepakt.
Deze afdaling is een stuk verbeterd tov een paar jaar geleden, de jumps en tafels lopen nu een stuk lekkerder, zelfs voor een beginner als ik.
Lekkere snelle afdaling met een paar kombochten op snelheid, wat mij betreft is deze afdaling leuker dan Harry Slinger :-q
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Rayb81 schreef: zo 12 februari 2023, 23:23 Afgelopen zaterdag weer eens de Granny trail omlaag gepakt.
Deze afdaling is een stuk verbeterd tov een paar jaar geleden, de jumps en tafels lopen nu een stuk lekkerder, zelfs voor een beginner als ik.
Lekkere snelle afdaling met een paar kombochten op snelheid, wat mij betreft is deze afdaling leuker dan Harry Slinger :-q
Stttttt... zeg dat nu niet. Straks komt iedereen deze kant op :D
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Harry heeft geen lus, een dikke min, maar blijft toch net wat lekkerder lopen.
Niner Shooting al gereden? Dat is mijn favoriet, en ook eenvoudig te lussen.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

MarkMeisner schreef: ma 13 februari 2023, 00:16
Rayb81 schreef: zo 12 februari 2023, 23:23 Afgelopen zaterdag weer eens de Granny trail omlaag gepakt.
Deze afdaling is een stuk verbeterd tov een paar jaar geleden, de jumps en tafels lopen nu een stuk lekkerder, zelfs voor een beginner als ik.
Lekkere snelle afdaling met een paar kombochten op snelheid, wat mij betreft is deze afdaling leuker dan Harry Slinger :-q
Stttttt... zeg dat nu niet. Straks komt iedereen deze kant op :D
En wat zou daar erg aan zijn? Natuurmonumenten zou daar juist blij mee zijn...
Lekker fietsen!
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Dan wordt het zo druk....
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Lekkere snelle speelse afdaling waar de snelheid er goed in blijft zitten, eigenlijk is het jammer dat ie niet blijft doorjakkeren tot aan beneden, maar dat het laatste gedeelte is afgepakt met switchbacks.

Stukje trail vanaf de Brandtoren naar beneden is ook aangepakt zag ik met jumps en andere leuke dingen :-q
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Pak de drop ipv die switchbacks. :-q
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Giant-E schreef: di 14 februari 2023, 07:28 Pak de drop ipv die switchbacks. :-q
Hij zal de twee switchbacks ervoor bedoelen. Die krijg je eerst nog.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3456
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Giant-E schreef: ma 13 februari 2023, 07:21 Harry heeft geen lus, een dikke min, maar blijft toch net wat lekkerder lopen.
Niner Shooting al gereden? Dat is mijn favoriet, en ook eenvoudig te lussen.
Ik vind persoonlijk de Granny leuker en toegankelijker.
Wat mij betreft een perfect voorbeeld hoe een trail voor zowel de zeer gevorderde als de redelijk beginnende biker toch leuk kan zijn.
De NSM is al snel voor sommigen te pittig en kun je lelijk verrast worden als je niet vele ervaring hebt.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

daniel1975 schreef: di 14 februari 2023, 09:30
Giant-E schreef: ma 13 februari 2023, 07:21 Harry heeft geen lus, een dikke min, maar blijft toch net wat lekkerder lopen.
Niner Shooting al gereden? Dat is mijn favoriet, en ook eenvoudig te lussen.
Ik vind persoonlijk de Granny leuker en toegankelijker.
Wat mij betreft een perfect voorbeeld hoe een trail voor zowel de zeer gevorderde als de redelijk beginnende biker toch leuk kan zijn.
De NSM is al snel voor sommigen te pittig en kun je lelijk verrast worden als je niet vele ervaring hebt.
Helaas is dit door klachten al een paar keer gebleken. Ondanks waarschuwingen, bordjes en gezond verstand lukt het toch nog mensen om verrast te worden, niet eerst te lopen/kijken en een klacht in te dienen.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3456
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

MarkMeisner schreef: di 14 februari 2023, 09:37 Helaas is dit door klachten al een paar keer gebleken. Ondanks waarschuwingen, bordjes en gezond verstand lukt het toch nog mensen om verrast te worden, niet eerst te lopen/kijken en een klacht in te dienen.
Tsja, lees jij altijd de handleiding als je iets nieuws binnen krijgt? ;-)
Bicycle, bicycle, bicycle
Plaats reactie