Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
gta.replica
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 11 maart 2018, 12:33

BOSS schreef: za 11 maart 2023, 08:15 Lekker toch? Dan is het voorjaar en kan je gewoon met de racefiets de weg op :bier:
Blijf liever op de MTB.
Vind het altijd jammer dat ze vlak voor de 5 het parcours gaan opknappen en dan daarna als alles is stuk gereden er bijna niets aan doen. Zie het liever andersom. .
💪👍
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

BOSS schreef: za 11 maart 2023, 11:17 Zeg gasten, als jullie het klimaat willen bespreken dan zijn jullie vandaag denk van harte welkom in Den Haag :bier: Daar zijn genoeg mensen die het je piekfijn kunnen uitleggen...of niet;-) Laten we het hier over de MTB route van Schoorl hebben en onze o zo geliefde recreatievorm.

dussssssss©

Ah, jammer. Was al naar Purmerend om mijn Adidas Evil Eye te laten repareren. En op dit moment in Enkhuizen om mijn leesbril op te halen.

(Evil Eye is voor op de MTB, en leesbril om dit forum te lezen. Dus dat mag je dan wel weer plaatsen :kiss: )
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

gta.replica schreef: za 11 maart 2023, 12:32 Blijf liever op de MTB.
Vind het altijd jammer dat ze vlak voor de 5 het parcours gaan opknappen en dan daarna als alles is stuk gereden er bijna niets aan doen. Zie het liever andersom. .
💪👍
Helaas ben je erg slecht geïnformeerd........in de wintermaanden doen we juist heel weinig, Onderhoud doen we als het nodig is, het hele jaar rond.
Maar je lijkt er nogal zwaar aan te tillen, je bent natuurlijk altijd welkom om een keer te komen helpen met onderhoud.

dussssss©
gta.replica
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 11 maart 2018, 12:33

Ik bedoel eigenlijk, wacht nog ff met het parcours op te knappen voor de 5. Want dat zijn ze van plan zie de bergen met onderhouds spul wat klaar ligt. Doe dat na de 5.
Verder geen klachten hoor 😂. Rij altijd met plezier mijn rondjes.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Heren, elkaar de maat nemen doen we maar prive.
mvl188
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 25 februari 2022, 08:18

Ironhorse Erik schreef: di 7 maart 2023, 14:39
Makkelijk schreef: di 7 maart 2023, 09:50

Even meteen met de disclaimer dat ik Schoorl ook rijdt in het donker met lampen: ja, die groepen zijn zo groot, zo luidruchtig en hebben zulke achterlijke lampen als hij zegt. Je hebt het dan over die exposure light dingen met losse accu’s van bijv futurumshop. Het is gewoon het grootlicht van een auto.

Tweede disclaimer: ik fiets niet in groepen, niet hard en mijn Lezyne lampjes op 300 lumen zijn volledig onzichtbaar vergeleken met die groepen. Het toegestaan zijn is voor mij de reden, ik ga er vanuit dat de beheerder daar over na heeft gedacht.

Overigens heb ik niet de indruk dat de futurumshop nightbike brigade van de route afwijkt. Dat zou me zijn opgevallen. En tevens zijn er ook veel die zoals ik met 1 of 2 en bescheiden lampjes voor het avontuurlijke rijden.

Voor mij zit het plezier juist in de stilte en het gebrek aan zicht. Ik begrijp niet zo goed waarom het leuk is om in het donker te rijden en dan alle dingen die dat uniek maken weer opheffen. Misschien houden ze van dure gadgets?
Ik ben ook niet roomser dan de paus, en heb aanvankelijk tijdens corona ook met mijn Hope R8 een paar ritjes gemaakt, in mijn eentje dat dan weer wel. Ik overdrijf niet dat ik 50 man tegen de richting in ben tegengekomen, en ik overdrijf ook niet dat ze alle 50 op me begonnen te schelden dat ik de juiste richting op reed en dat mijn lamp te fel is. Ze zouden dus heel goed moeten weten wat hun eigen lampen bij anderen doen. Dat is duidelijk een brug te ver voor hen. Omdat mijn R8 overlast bezorgde heb ik hem vervangen voor een R2 om geen tegenliggers te verblinden. Dat is gek want de R8 scheen gewoon op de grond een meter of 5 voor de fiets. Blijkbaar is dat strooilicht een bitch. Daar hoef je toch zeker geen raketgeleerde voor te zijn, althans, ik beschouw mezelf niet als super sensitief tov mijn omgeving. En dat is een groot understatement.

Het is een kleine groep (tov de hele community) die dit blijft doen, en ik kan je verzekeren dat ze op de wandelpaden rijden, kom ze (bijna) altijd tegen rond de klimweg/klimduin, en bijna zonder uitzonderingen gebeurde er wel iets irt de hond, die ook schijt heeft aan dat aso volk dat toevallig op een MTB met een dikke lamp denkt te moeten gaan zitten. De groep an sich is echter behoorlijk overlast bezorgend. Voor flora en fauna en voor bewoners, maar ook overige bezoekers in het bos. Sterker nog, zijn vertegenwoordigen 100% van de overlast tijdens de donkere uren. Nou vooruit. 99%.

Voor mij zijn het ook geen mountainbikers trouwens, laten we dat voorop stellen. Het lijkt toch wel behoorlijk asociaal volk dat de thuis situatie lijkt te moeten compenseren met een hele dikke lamp en een te strak broekie. En dat allemaal in mijn bos. Dat mag dus stoppen.

De beheerder heeft natuurlijk nooit nagedacht over dat nightbiken laat staan met 1000enden lumen op het stuur en op de kop. Ten tijde van het liften van de beheermaatregel "geen toegang tussen zonsondergang en zonsopgang" waren die lampen helemaal nog niet beschikbaar. In die context is het bezwaar op de nieuwe lussen ook opmerkelijk want op de huidige officiële Zuid lus kan en mag het blijkbaar allemaal wel ? :o
wat doe jij toch telkens s'avonds met de hond in het bos ? toch wel netjes aangelijnd mag ik hopen :wink:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

gta.replica schreef: za 11 maart 2023, 14:13. Want dat zijn ze van plan zie de bergen met onderhouds spul wat klaar ligt.
Wellicht toch jezelf even aanmelden als vrijwilliger want bovenstaande is een aanname die buitengewoon ver vd waarheid ligt…… als je zelf deel uit maakt van “ze” dan zul je zaken wat beter gaan begrijpen
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

mvl188 schreef: zo 12 maart 2023, 09:42
Ironhorse Erik schreef: di 7 maart 2023, 14:39

Ik ben ook niet roomser dan de paus, en heb aanvankelijk tijdens corona ook met mijn Hope R8 een paar ritjes gemaakt, in mijn eentje dat dan weer wel. Ik overdrijf niet dat ik 50 man tegen de richting in ben tegengekomen, en ik overdrijf ook niet dat ze alle 50 op me begonnen te schelden dat ik de juiste richting op reed en dat mijn lamp te fel is. Ze zouden dus heel goed moeten weten wat hun eigen lampen bij anderen doen. Dat is duidelijk een brug te ver voor hen. Omdat mijn R8 overlast bezorgde heb ik hem vervangen voor een R2 om geen tegenliggers te verblinden. Dat is gek want de R8 scheen gewoon op de grond een meter of 5 voor de fiets. Blijkbaar is dat strooilicht een bitch. Daar hoef je toch zeker geen raketgeleerde voor te zijn, althans, ik beschouw mezelf niet als super sensitief tov mijn omgeving. En dat is een groot understatement.

Het is een kleine groep (tov de hele community) die dit blijft doen, en ik kan je verzekeren dat ze op de wandelpaden rijden, kom ze (bijna) altijd tegen rond de klimweg/klimduin, en bijna zonder uitzonderingen gebeurde er wel iets irt de hond, die ook schijt heeft aan dat aso volk dat toevallig op een MTB met een dikke lamp denkt te moeten gaan zitten. De groep an sich is echter behoorlijk overlast bezorgend. Voor flora en fauna en voor bewoners, maar ook overige bezoekers in het bos. Sterker nog, zijn vertegenwoordigen 100% van de overlast tijdens de donkere uren. Nou vooruit. 99%.

Voor mij zijn het ook geen mountainbikers trouwens, laten we dat voorop stellen. Het lijkt toch wel behoorlijk asociaal volk dat de thuis situatie lijkt te moeten compenseren met een hele dikke lamp en een te strak broekie. En dat allemaal in mijn bos. Dat mag dus stoppen.

De beheerder heeft natuurlijk nooit nagedacht over dat nightbiken laat staan met 1000enden lumen op het stuur en op de kop. Ten tijde van het liften van de beheermaatregel "geen toegang tussen zonsondergang en zonsopgang" waren die lampen helemaal nog niet beschikbaar. In die context is het bezwaar op de nieuwe lussen ook opmerkelijk want op de huidige officiële Zuid lus kan en mag het blijkbaar allemaal wel ? :o
wat doe jij toch telkens s'avonds met de hond in het bos ? toch wel netjes aangelijnd mag ik hopen :wink:
0) ja het beestje mag weer aangelijnd...
1) de helft (schat ik) van die die lampen fetisjisten rijd bij ons huis voorbij, dus echt langs onze voortuin/oprit
2) we worden achterop gereden door die lampen fetisjisten op de 500m wandelen van ons huis naar de klimweg
3) we lopen langs/op de bosrand, ik zal eens een filmpje maken van het lichtschijnsel (klimweg omhoog klimduin omlaag) als je niet beter zou weten zou je denken dat war of the worlds plaats vindt
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1002
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Ah, Nimby. Waar Stichting Duinbes van wordt beticht, maar dan aan de andere kant van het spectrum.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Kwam nog 2 droevige bosbrand foto's tegen, was op de hele oude mtb route ...


Afbeelding

Afbeelding
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

mtfuji schreef: wo 15 maart 2023, 12:20 Kwam nog 2 droevige bosbrand foto's tegen, was op de hele oude mtb route ...


Afbeelding

Afbeelding
Dit was zo'n mooi pad vroeger. Met die bomen links en rechts.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Straks na werk maar weer eens wat rondjes Schoorl doen. Voelt een eeuwigheid geleden, al is het 'pas' 1,5 geleden ;) (7 okt 2021 om precies te zijn volgens Strava)
Het weer van de afgelopen dagen zal vast veel goeds gedaan hebben. Ben benieuwd...

-edit-

Gisteren geweest en ik heb weer ontzettend genoten. Het lag er best anders bij dan ik me van 1,5 jaar geleden kon herinneren. Zeker het deel van voor de Nok tot aan een stuk voor de Zwarte Blink, is op een bepaalde manier ruiger dan ik herinner. Meer wortels, jumps, kuilen etc. De snelle afdalingen zijn daardoor allemaal net wat spannender. Erg leuk allemaal.
Vooraf dacht ik nog misschien mijn gravelbike mee te nemen, maar achteraf was ik blij dat ik de FEX mee had.

Beide rondjes gestart bij de Blijdesteinsweg en onder de 45 minuten gereden. 1:33 voor de hele rit incl. aanrijden vanaf Schoorl is voor mijn doen een hele lekkere tijd. Zeker gezien de harde zuidwestenwind op het kale stuk.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Parcoursstatus : als een geasfalteerde pumptrack. Veel gravelbikes op de route.
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Ironhorse Erik schreef: za 18 maart 2023, 15:00 Parcoursstatus : als een geasfalteerde pumptrack. Veel gravelbikes op de route.
Lag er lekker bij vandaag idd. Gravelbike ga ik ook wel eens mee op de route, maar echt snel ben ik er toch niet mee in vergelijking met mijn MTB.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ironhorse Erik schreef: za 18 maart 2023, 15:00 Parcoursstatus : als een geasfalteerde pumptrack. Veel gravelbikes op de route.
Dat viel mij ook op tijdens mijn rondje van afgelopen zondag. Je ziet ze steeds meer. Prima toch, ieder zijn hobby/ding.
Plaats reactie