Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1304
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Rayb81 schreef: za 24 december 2022, 21:53 Is er ook een gerede kans aanwezig dat het Westelijk gedeelte er uitgehaald wordt of die nieuwe route nu wel of niet geopend zal worden?
Of is het juridisch zo dichtgetimmerd dat het westelijk gedeelte er pas uit mag als er een alternatief voorhanden is?
Dat laatste is zoals het nu in de vergunning staat.

dusssssss©
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Houd vol.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

zuurbiertje schreef: zo 18 december 2022, 17:16 Kwam deze tegen op jijbuis https://youtu.be/x2TZJcpyE_s
Misschien deze man even een pbtje of ie hem er af haalt
Opmerkelijk dat het 'ondeugende' duo Sjoerd & Mark kennelijk het idee heeft dat de nieuwe route inmiddels geopend is. Althans, bijna aan het einde van de rit werd zoiets gebrabbeld als "Toen de route nog niet open was, liepen wij hier met de meiden altijd zo vanaf het Klimduin naar de Berenkuil. Vonden ze superleuk...". Aan het gehijg en zo nu en dan nogal moeizame geschreeuw te horen, hadden ze overigens wel de nodige moeite om de middenlus te slechten. En onderweg – even na de Klimweg-kruising – ook grappig dat Sjoerd net "Oh, dit is leuk...!" uitriep en een paar seconden later crashte, juist op een toch eenvoudig dalend (geannexeerd) smal voetpaadje. (Maar goed, vooralsnog is er geen gehoor gegeven om het filmpje te verwijderen.)
Laatst gewijzigd door B@zz op zo 25 december 2022, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Sjoerd heeft waarschijnlijk een nat broekje van alle extra "views" die hij door dit topic erbij heeft gekregen :roll:
Wel leerzaam om te zien hoe boswielrenners de nieuwe route beleven :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1304
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

19 december reactie van Sjoerd na een vriendelijke email:

"Ooooh super stom!!! Ik heb ze er direct afgehaald.
Ik wist eigenlijk niet dat er nog niet gefietst mocht worden. Iemand uit de spinning les die ook helpt bij het parcours gaf aan dat er gewoon gefietst kon worden.
Nogmaals excuus en heel veel succes met de strijd!"

Ik zal hem nog even vragen waar het fout gegaan is.

dussssssss©
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Er was vandaag een natte plek in de route tussen het fietspad en de nok in.
Dat deel wordt toch nog wel gewoon onderhouden ?






Alle gekheid, we waren verbaasd dat de route er met de regen nog perfect bij ligt.
Geen hond op de route. Heerlijk fietsen zo.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1304
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

tiewrap schreef: zo 25 december 2022, 18:17 Er was vandaag een natte plek in de route tussen het fietspad en de nok in.
Dat deel wordt toch nog wel gewoon onderhouden ?

Dan was je net ff te vroeg, is vandaag al gefixed.

Dusssssss©️
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

yo-eddy schreef: zo 25 december 2022, 16:11 Sjoerd heeft waarschijnlijk een nat broekje van alle extra "views" die hij door dit topic erbij heeft gekregen :roll:
Wel leerzaam om te zien hoe boswielrenners de nieuwe route beleven :bier:
Overduidelijk boswielrenners inderdaad. Weliswaar concludeerden die snoodaards dat de (eerder gereden) noordlus 'puur technisch' was, maar vonden ze de middenlus toch eigenlijk 'best leuk'. Probleempje. Was immers niet de bedoeling dat boswielrenners de nieuwe route gaan appreciëren. Zou dan veel te druk worden. Dus aan de moeilijkheidsgraad zal nog serieus gewerkt moeten worden, alvorens de officiële opening plaats kan vinden... :wink:

Afbeelding
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

B@zz schreef: zo 25 december 2022, 15:10
zuurbiertje schreef: zo 18 december 2022, 17:16 Kwam deze tegen op jijbuis https://youtu.be/x2TZJcpyE_s
Misschien deze man even een pbtje of ie hem er af haalt
Opmerkelijk dat het 'ondeugende' duo Sjoerd & Mark kennelijk het idee heeft dat de nieuwe route inmiddels geopend is. Althans, bijna aan het einde van de rit werd zoiets gebrabbeld als "Toen de route nog niet open was, liepen wij hier met de meiden altijd zo vanaf het Klimduin naar de Berenkuil. Vonden ze superleuk...". Aan het gehijg en zo nu en dan nogal moeizame geschreeuw te horen, hadden ze overigens wel de nodige moeite om de middenlus te slechten. En onderweg – even na de Klimweg-kruising – ook grappig dat Sjoerd net "Oh, dit is leuk...!" uitriep en een paar seconden later crashte, juist op een toch eenvoudig dalend (geannexeerd) smal voetpaadje. (Maar goed, vooralsnog is er geen gehoor gegeven om het filmpje te verwijderen.)
Ik vermoed dat deze heren een techniek clinic bij b.v. Hans of een andere instructeur niet zou misstaan😜
terrean
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 16:26
Mijn mountainbike: Instinctiv Kodiak

Gelukkig is de huidige route nog gewoon open en ligt die er super bij!

Vandaag eerste rondje met de gravelbike gedaan, viel niet mee (fysieke conditie van de rijder ;))
noxiuz
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: do 8 juli 2010, 21:36

terrean schreef: zo 8 januari 2023, 16:58 Gelukkig is de huidige route nog gewoon open en ligt die er super bij!

Vandaag eerste rondje met de gravelbike gedaan, viel niet mee (fysieke conditie van de rijder ;))
Zit je zadel nog vast? Ik kwam gisteren een gravelrijder tegen die an sich wel vlot ging maar in het duingebied zijn zadel in zijn zak kon steken en staand verder kon fietsen (bout tussen de plaatjes gebroken). Zadelpen kregen we niet dieper dus maar geadviseerd het asfalt te pakken voor hij voor vreemde blikken bij een spoedeisende hulp zou zorgen :roll: Ik zie het wel vaker dat men een gravelbike pakt op Schoorl, volgens mij is het toch echt gemaakt voor een wat serieuzere fiets. :winkie:
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Neem zelf redelijk vaak met de gravelbike (gedeeltes van) het parcours mee. Is prima te doen. Het is alleen niet super comfortabel op een aantal afdalingen aangezien je geen voorvork hebt. En als het nat is doe ik de "nieuwe" Nok afdaling een beetje voorzichtig aangezien je net ff minder profiel + millimeters bandoppervlakte hebt en de kans op slippen daar reëel is anders.
Met de mtb ben je btw over het hele rondje gezien sneller...tenminste dat is mijn ervaring. Op het westelijk gedeelte trap je uiteraard wel sneller door op de gravelbike.
terrean
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 16:26
Mijn mountainbike: Instinctiv Kodiak

noxiuz schreef: ma 9 januari 2023, 00:27
terrean schreef: zo 8 januari 2023, 16:58 Gelukkig is de huidige route nog gewoon open en ligt die er super bij!

Vandaag eerste rondje met de gravelbike gedaan, viel niet mee (fysieke conditie van de rijder ;))
Zit je zadel nog vast? Ik kwam gisteren een gravelrijder tegen die an sich wel vlot ging maar in het duingebied zijn zadel in zijn zak kon steken en staand verder kon fietsen (bout tussen de plaatjes gebroken). Zadelpen kregen we niet dieper dus maar geadviseerd het asfalt te pakken voor hij voor vreemde blikken bij een spoedeisende hulp zou zorgen :roll: Ik zie het wel vaker dat men een gravelbike pakt op Schoorl, volgens mij is het toch echt gemaakt voor een wat serieuzere fiets. :winkie:
Nee mijn zadel is gelukkig heel gebleven, maar idd sneller (of in mijn geval minder langzaam) op de mtb, maar wel leuk als afwisseling.
noxiuz
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: do 8 juli 2010, 21:36

boldrides schreef: ma 9 januari 2023, 09:36 Neem zelf redelijk vaak met de gravelbike (gedeeltes van) het parcours mee. Is prima te doen. Het is alleen niet super comfortabel op een aantal afdalingen aangezien je geen voorvork hebt. En als het nat is doe ik de "nieuwe" Nok afdaling een beetje voorzichtig aangezien je net ff minder profiel + millimeters bandoppervlakte hebt en de kans op slippen daar reëel is anders.
Met de mtb ben je btw over het hele rondje gezien sneller...tenminste dat is mijn ervaring. Op het westelijk gedeelte trap je uiteraard wel sneller door op de gravelbike.
Ik doe het ook een beetje voor de afdalingen. Die na de zigzagklim moet ik niet wagen op een gravelbike. Denk dat ik bij die drops geheid een wiel dubbel rij of een vork krom. Dat harde werken omhoog moet beloonf worden, dat durf ik niet op een gravelbike :bier:

Daarover gesproken, zaterdag 2x geprobeerd nieuw lijntje te pakken met een wat hoger dropje. Staat een of ander klein denneboompje in de weg na de landing :(
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Nagenoeg alle NL rondjes kunnen worden gereden op een gravel fiets. Het vereist misschien hier en daar alleen net wat meer stuurkunst.

En hoe moeilijk kan je een rondje Schoorl maken ? Allemaal stoere praat over boswielrenners enzo... maar in Nederland zijn we per definitie allemaal een boswielrenner, al denk je dat zelf niet op je dikke enduro bak. Tis helaas wel zo :wink:
Plaats reactie