Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ik zat even op MTB-routes te neuzen en zie daar een aantal recensies van mensen die de nieuwe lussen "promoten".

Ze wekken de indruk voor buitenstaanders dat je lekker naar Schoorl kunt komen om meerdere lussen te rijden...
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Ik denk dat het uiteindelijk meer de 'locals' zijn dan de buitenstaanders die de lusjes meepakken. Iedere keer als ik het parcours rij zie ik wel iemand rechtsaf gaan bij de kneet. Volgens mij is die afslag niet heel duidelijk zichtbaar (of ik ben wellicht teveel gefocust op de bocht naar links) en moet je er echt het bestaan er van weten..
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

boldrides schreef: ma 23 januari 2023, 11:24 Ik denk dat het uiteindelijk meer de 'locals' zijn dan de buitenstaanders die de lusjes meepakken. Iedere keer als ik het parcours rij zie ik wel iemand rechtsaf gaan bij de kneet. Volgens mij is die afslag niet heel duidelijk zichtbaar (of ik ben wellicht teveel gefocust op de bocht naar links) en moet je er echt het bestaan er van weten..
Dat denk ik ook. Als ik op Strava kijk komt bijna iedereen uit de buurt die deze lus rijdt. Zelf doe ik hem niet, maar dat is uit respect naar de trailcrew. Zaterdag hoorde ik ook nog 2 mannen praten bij Start/Finish over de Noordlus. Het gesprek ging op het niveau van mijn 4 jarige neefje, dus ik voel dan niet echt de drang om dat soort mensen terecht te wijzen. Het is dan toch tegen beter weten in.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Bericht maar weer weg gehaald, je weet nooit wie er mee leest. :-{
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Als ik mijn stava kijk lijkt hij gewoon “open” Jaar geleden reed er af en toe wel eens iemand, tegenwoordig bijna dagelijks.
Laatst gewijzigd door Singletrack Sundays op ma 23 januari 2023, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Have fun!
Rinse.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Singletrack Sundays schreef: ma 23 januari 2023, 15:50 Als ik mijn stava kijk lijkt hij gewoon “open” Jaar geleden reed er af en toe wel eens iemand die ik volg nu bijna dagelijks.
Dan is die iemand goed aan het trainen :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

:lol: :lol:
Helaas train ik niet dagelijks.
Have fun!
Rinse.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Singletrack Sundays schreef: ma 23 januari 2023, 15:50 Als ik mijn stava kijk lijkt hij gewoon “open” Jaar geleden reed er af en toe wel eens iemand, tegenwoordig bijna dagelijks.
als je er langs, of, als ongehoorzame burger, erop rijdt, dan lijkt hij ook gewoon "open".
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Singletrack Sundays schreef: ma 23 januari 2023, 15:50 Als ik mijn stava kijk lijkt hij gewoon “open” Jaar geleden reed er af en toe wel eens iemand, tegenwoordig bijna dagelijks.
Als je rondloopt ook. Ik blijf erbij dat we gewoon te weinig signalering hebben dat de route dicht is. Ik snap waarom, maar als ik bij de berenkuil een groot bord zie staan en een mtb gerelateerde wimpel en overal waar de route een wandelpad kruist gewoon een paaltje met pijl zou ik hem ook gewoon als route zien.

Ik weet dat hij dicht is omdat ik op dit forum zit en uit de buurt kom. Was ik dat niet dan heb ik alle reden om aan te nemen dat ik gewoon ergens op het parcours kan insteken en lekker m'n rondjes kan trappen.
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

twowheeler schreef: di 24 januari 2023, 10:42
Singletrack Sundays schreef: ma 23 januari 2023, 15:50 Als ik mijn stava kijk lijkt hij gewoon “open” Jaar geleden reed er af en toe wel eens iemand, tegenwoordig bijna dagelijks.
Als je rondloopt ook. Ik blijf erbij dat we gewoon te weinig signalering hebben dat de route dicht is. Ik snap waarom, maar als ik bij de berenkuil een groot bord zie staan en een mtb gerelateerde wimpel en overal waar de route een wandelpad kruist gewoon een paaltje met pijl zou ik hem ook gewoon als route zien.

Ik weet dat hij dicht is omdat ik op dit forum zit en uit de buurt kom. Was ik dat niet dan heb ik alle reden om aan te nemen dat ik gewoon ergens op het parcours kan insteken en lekker m'n rondjes kan trappen.
Je kan nergens legaal fietsend insteken zonder een 'verboden toegang' bordje voorbij te rijden.
Welke MTB gerelateerde wimpel bedoel je? Deze is mij onbekend namelijk.

Wat zou volgens jou een goede oplossing zijn?

dussssss©
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Route onbegaanbaar maken met takken/bomen?
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Singletrack Sundays schreef: di 24 januari 2023, 11:57 Route onbegaanbaar maken met takken/bomen?
De ervaring leert dat dat onbegonnen werk is aangezien deze worden verwijderd of men rijdt er omheen.....met alle gevolgen van dien.

dussssssss©
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Die paar rijders "onderhouden" het parcours en voorkomen "onkruid".
De grote slopers en hulpdienstengebruikers (huurfietsenbrigade) zie ik er echt nooit.
Het is prima zoals het is.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Ironhorse Erik schreef: di 24 januari 2023, 12:40 Die paar rijders "onderhouden" het parcours en voorkomen "onkruid".
De grote slopers en hulpdienstengebruikers (huurfietsenbrigade) zie ik er echt nooit.
Het is prima zoals het is.
Daarmee "accepteer" je dan dat er een steeds grotere groep de route al bezoekt.
Nee het mag niet maar we handhaven/doen er ook niks aan.?
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Gedogen heet dat. Zolang het niet de spuigaten uit loopt lijkt me dat de minst energieslurpende manier om hiermee om te gaan
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie