Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Stunning schreef: ma 9 januari 2023, 23:59 Nagenoeg alle NL rondjes kunnen worden gereden op een gravel fiets. Het vereist misschien hier en daar alleen net wat meer stuurkunst.

En hoe moeilijk kan je een rondje Schoorl maken ? Allemaal stoere praat over boswielrenners enzo... maar in Nederland zijn we per definitie allemaal een boswielrenner, al denk je dat zelf niet op je dikke enduro bak. Tis helaas wel zo :wink:
Stuurkunst valt echt wel mee (op schoorl dan). Het gaat eigenlijk puur om comfort: je stuitert gewoon minder op een mtb :) Maar dat maakt het niet minder leuk :winkie:
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Stunning schreef: ma 9 januari 2023, 23:59 Nagenoeg alle NL rondjes kunnen worden gereden op een gravel fiets. Het vereist misschien hier en daar alleen net wat meer stuurkunst.

En hoe moeilijk kan je een rondje Schoorl maken ? Allemaal stoere praat over boswielrenners enzo... maar in Nederland zijn we per definitie allemaal een boswielrenner, al denk je dat zelf niet op je dikke enduro bak. Tis helaas wel zo :wink:
100% waar, is vooral mooi te zien als de NL-se Enduro ridders in de alpen links en rechts worden ingehaald door locals op 26' hardrails.... :winkie: :winkie:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ach, er rijdt gerust wat Enduro en DH talent in NL rond alleen zijn de natuurlijke omstandigheden én de zeer voorzichtige routebouwers natuurlijk wel een nadeel.

Ook Larstb zijn non stop missie om heel Holland op een Endurobak te krijgen helpt niet voor de beeldvorming :winkie:

..... verder zijn "locals" per definitie in het voordeel ...... hoewel ik wel eens een Hollander in Ainsa een groepje Spaanse Enduro team riders heb zien wegrijden op hun eigen terrein (ik niet :wink: ).
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
carlo1972
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 8 februari 2021, 22:46

Deze afgelopen week de route al een paar x gereden en ondanks de vele regen geen plassen . De duinen nemen het water razensnel op.Nu is het vandaag wel erg nat tot vanavond.
Wat kan ik morgenmiddag verwachten,nog steeds een droge baan of toch nog een dag wachten?
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

carlo1972 schreef: ma 16 januari 2023, 17:43 Deze afgelopen week de route al een paar x gereden en ondanks de vele regen geen plassen . De duinen nemen het water razensnel op.Nu is het vandaag wel erg nat tot vanavond.
Wat kan ik morgenmiddag verwachten,nog steeds een droge baan of toch nog een dag wachten?
Morgen zal je nog wel wat plassen tegenkomen en hier en daar een drassig stuk, het heeft de hele dag best hard en continue geregend(nu nog steeds)

dussssssss©
carlo1972
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 8 februari 2021, 22:46

BOSS schreef: ma 16 januari 2023, 18:08
carlo1972 schreef: ma 16 januari 2023, 17:43 Deze afgelopen week de route al een paar x gereden en ondanks de vele regen geen plassen . De duinen nemen het water razensnel op.Nu is het vandaag wel erg nat tot vanavond.
Wat kan ik morgenmiddag verwachten,nog steeds een droge baan of toch nog een dag wachten?
Morgen zal je nog wel wat plassen tegenkomen en hier en daar een drassig stuk, het heeft de hele dag best hard en continue geregend(nu nog steeds)

dussssssss©
Bedankt
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

BOSS schreef: ma 16 januari 2023, 18:08
carlo1972 schreef: ma 16 januari 2023, 17:43 Deze afgelopen week de route al een paar x gereden en ondanks de vele regen geen plassen . De duinen nemen het water razensnel op.Nu is het vandaag wel erg nat tot vanavond.
Wat kan ik morgenmiddag verwachten,nog steeds een droge baan of toch nog een dag wachten?
Morgen zal je nog wel wat plassen tegenkomen en hier en daar een drassig stuk, het heeft de hele dag best hard en continue geregend(nu nog steeds)

dussssssss©
Vandaag 3 rondjes gedaan en inderdaad wat plassen hier en daar maar heel goed te doen. Heb 1 plas maar eigenhandig drooggedept met mijn broek en jas toen ik erom heen wilde manoeuvreren, vast kwam te zitten in de dikke moeder en even niet zo snel was met uitklikken. Het moet een prachtig gezicht zijn geweest :winkie:

Was al even niet in Schoorl geweest maar het viel me ook op dat het behoorlijk gladgestreken is. Deed me serieus denken aan Noordwijk, alleen dan wat meer uitdaging en hoogtemeters.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef: di 10 januari 2023, 13:52 Ook Larstb zijn non stop missie om heel Holland op een Endurobak te krijgen helpt niet voor de beeldvorming :winkie:
Omdat ik zelf alleen een xc-bak heb is de enige manier om de rest bij te kunnen houden ze op zo een hopeloos trage enduro te krijgen :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Was inderdaad goed te doen vandaag
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Tijgerhaai schreef: vr 20 januari 2023, 11:43 Clipje: https://www.nhnieuws.nl/nieuws/313371/h ... in-schoorl
Vanaf 8 minuten gaat het over "MTB".

Nabij de middenlus hebben ze vorig jaar trouwens ook flink uitgedund. Het ziet er nu alweer helemaal groen van de jonge.... DENNENbomen. : Suprised :
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

chrisscross schreef: vr 20 januari 2023, 14:26
Tijgerhaai schreef: vr 20 januari 2023, 11:43 Clipje: https://www.nhnieuws.nl/nieuws/313371/h ... in-schoorl
Vanaf 8 minuten gaat het over "MTB".

Nabij de middenlus hebben ze vorig jaar trouwens ook flink uitgedund. Het ziet er nu alweer helemaal groen van de jonge.... DENNENbomen. : Suprised :
Theo is altijd wel prima positief over fietsers in z'n algemeenheid.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Theo is een gouden kerel. Ik heb hem een aantal keer gesproken toen ik op de route bezig was.
◼︎ Go round the outside.
carlo1972
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 8 februari 2021, 22:46

Leuk en duidelijk stuk.Maar er gaan ook verhalen rond dat er een aantal subsidie potten zijn gestopt en dat er nu geld word verdiend met bomenkap. Zo zijn er nog steeds mensen die overtuigd zijn dat de brand toendertijd is aangestoken om dat gedeelte te laten verstuiven om zo niet jaren te hoeven wachten op procedures. En dat er momenteel alles aan word gedaan om meer bos te kappen om dit voort te zetten. Maar of dat met dit verhaal te maken hebt weet ik niet.Vind de discussies op het werk hier over altijd wel interessant.

In ieder geval hopen dat de lussen snel open kan/mag.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

carlo1972 schreef: vr 20 januari 2023, 16:32 Leuk en duidelijk stuk.Maar er gaan ook verhalen rond dat er een aantal subsidie potten zijn gestopt en dat er nu geld word verdiend met bomenkap. Zo zijn er nog steeds mensen die overtuigd zijn dat de brand toendertijd is aangestoken om dat gedeelte te laten verstuiven om zo niet jaren te hoeven wachten op procedures. En dat er momenteel alles aan word gedaan om meer bos te kappen om dit voort te zetten. Maar of dat met dit verhaal te maken hebt weet ik niet.Vind de discussies op het werk hier over altijd wel interessant.

In ieder geval hopen dat de lussen snel open kan/mag.
Sorry dat ik je uit de droom help, maar dat is echt complete onzin.

Dusssssss©️
Plaats reactie