Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
carlo1972
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 8 februari 2021, 22:46

BOSS schreef: vr 20 januari 2023, 16:47
carlo1972 schreef: vr 20 januari 2023, 16:32 Leuk en duidelijk stuk.Maar er gaan ook verhalen rond dat er een aantal subsidie potten zijn gestopt en dat er nu geld word verdiend met bomenkap. Zo zijn er nog steeds mensen die overtuigd zijn dat de brand toendertijd is aangestoken om dat gedeelte te laten verstuiven om zo niet jaren te hoeven wachten op procedures. En dat er momenteel alles aan word gedaan om meer bos te kappen om dit voort te zetten. Maar of dat met dit verhaal te maken hebt weet ik niet.Vind de discussies op het werk hier over altijd wel interessant.

In ieder geval hopen dat de lussen snel open kan/mag.
Sorry dat ik je uit de droom help, maar dat is echt complete onzin.

Dusssssss©️
Dat is niet mijn droom hoor.Maar zal me niks verbazen als er een kern van waarheid inzit.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Zelden zo gelachen om complottheorieën.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

9-11 is in scene gezet, Corona bestaat niet, de leden van het kabinet zijn reptielen/kinderverkrachters en de aarde is plat.
Het voorgaande bericht past mooi in dit rijtje. :bier:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

De aarde is rond. Net als een pannenkoek 🥞.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Het lijkt mij zeer verstandig deze discussie hier niet voort te zetten.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Nou, inderdaad. Je deelt een clipje zodat je een beter beeld krijg bij hoe en waarom. Worden er gelijk weer theorieën bij getrokken die werkelijk helemaal nergens op slaan. :-{

Laten wij het maar weer over mul zand gaan hebben. :tong
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

carlo1972 schreef: vr 20 januari 2023, 18:08
BOSS schreef: vr 20 januari 2023, 16:47

Sorry dat ik je uit de droom help, maar dat is echt complete onzin.

Dusssssss©️
Dat is niet mijn droom hoor.Maar zal me niks verbazen als er een kern van waarheid inzit.
In Schoorl is idd 2 jaar geleden een stuk bos gekapt in het westen. Het hout wat daar af kwam was laagwaardig hout alleen geschikt voor de pallet- en spaanplaat industrie. Het hout dekt bij lange na niet de kosten die gemaakt moeten worden om het hout te kappen in het geaccidenteerde terrein, het bos uit te krijgen en te vervoeren naar een haven. Daarna is het gebied nog stobbenvrij gemaakt(om het stuiven te bevorderen) en de 'humusrijke' toplaag is verwijderd. Al met al is dit een schip van bijleggen.
Een reguliere dunning levert waarschijnlijk nog minder op omdat er selectief gekapt word.

Ik ben benieuwd wat volgens jou de kern van waarheid zou zijn?

ps. de theorie dat de branden van 2010-2011 zijn aangestoken is echt complete kolder, als je dat gelooft moet je je echt laten nakijken. Er is trouwens naderhand iemand opgepakt, maar helaas is deze persoon vanwege het ontbreken van waterdicht bewijs nooit veroordeeld. Maar je weet wat ze zeggen; waar rook is, is vuur;-)

Dussssss©
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

chrisscross schreef: vr 20 januari 2023, 14:26
Tijgerhaai schreef: vr 20 januari 2023, 11:43 Clipje: https://www.nhnieuws.nl/nieuws/313371/h ... in-schoorl
Vanaf 8 minuten gaat het over "MTB".

Nabij de middenlus hebben ze vorig jaar trouwens ook flink uitgedund. Het ziet er nu alweer helemaal groen van de jonge.... DENNENbomen. : Suprised :
Tis een prima vent die Theo maar hij moet zijn bek niet zo een douw geven.

Die schans ligt er al vanaf 1992 (met toestemming van de toenmalige boswachter) en is dus duidelijk een voorbeeld hoe duurzaam juist aangelegde features kunnen zijn. Haha.

Daarbij vind ik het onder het vergroot glas leggen van 1 spoortje -ondanks dat ik het ook veroordeel dat daar nu nog steeds gereden wordt- nogal opmerkelijk. Zullen we het bijv eens over het klimduin hebben qua erosie. Oh wacht even, de 3 klimduinen. En de speelkuil. Oh wacht we hebben 3 van die kaal geragde kuilen in het bos.

Om vervolgens ook nog eens over een kakefonie van illegale uitgesleten wandelpaden richting de kerf te lopen waar SBB zonder enig onderzoek, laat staan een omgevingsvergunning, een bouwwerk in de vorm van een trap, een kwetsbaar duin in heeft geramd.

Voorts heeft SBB met haar frequent kapwerk zich echt de haat van de lokale bevolking (en van vele mountainbikers) op de hals gehaald, door loonbedrijven een carte blanche te geven dwars door het bos te banjeren met de zwaarste bosbouwmachines die er zijn, gewoon nog ruim nadat de zon onder is ook nog, onder het mom van een beheersplan. De Dennenorchis bestaat dan opeens niet meer, sterker nog alle flora en fauna bestaat dan opeens niet meer, alles mag en er worden sporen het bos ingereden die er over 30 jaar nog staan.

Nee laten we even uithuilen bij een 30 jaar oud jumpie bij de kale Dennenappel.

SBB zet zich er weer fraai op met hun met dubbele maten meten.

Is dit een video van de Speld ofzo ?
Laatst gewijzigd door Ironhorse Erik op zo 22 januari 2023, 00:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Vandaag even een langere duurrit met een rondje Schoorl. Lag er lekker bij en alle regen heeft de omgeving goed gedaan. Wat wel opvalt is dat er dan in de koudere maanden ineens geen huurfietser meer te bekennen zijn. Dus dat is wel lekker als je een beetje door wil kachelen.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Vandaag was de koude mist de deal breaker. Denk ik :winkie:
Wij hebben een lusje gedaan, niemand tegen gekomen.
Maar dan ook echt niemand. Bos in en uit ook niet.
Dat is bijzonder.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ironhorse Erik schreef: zo 22 januari 2023, 00:37 Vandaag was de koude mist de deal breaker. Denk ik :winkie:
Wij hebben een lusje gedaan, niemand tegen gekomen.
Maar dan ook echt niemand. Bos in en uit ook niet.
Dat is bijzonder.
Dat is bijzonder ......... prettig :-q :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ironhorse Erik schreef: za 21 januari 2023, 23:31
chrisscross schreef: vr 20 januari 2023, 14:26

Vanaf 8 minuten gaat het over "MTB".

Nabij de middenlus hebben ze vorig jaar trouwens ook flink uitgedund. Het ziet er nu alweer helemaal groen van de jonge.... DENNENbomen. : Suprised :
Tis een prima vent die Theo maar hij moet zijn bek niet zo een douw geven.

Die schans ligt er al vanaf 1992 (met toestemming van de toenmalige boswachter) en is dus duidelijk een voorbeeld hoe duurzaam juist aangelegde features kunnen zijn. Haha.

Daarbij vind ik het onder het vergroot glas leggen van 1 spoortje -ondanks dat ik het ook veroordeel dat daar nu nog steeds gereden wordt- nogal opmerkelijk. Zullen we het bijv eens over het klimduin hebben qua erosie. Oh wacht even, de 3 klimduinen. En de speelkuil. Oh wacht we hebben 3 van die kaal geragde kuilen in het bos.

Om vervolgens ook nog eens over een kakefonie van illegale uitgesleten wandelpaden richting de kerf te lopen waar SBB zonder enig onderzoek, laat staan een omgevingsvergunning, een bouwwerk in de vorm van een trap, een kwetsbaar duin in heeft geramd.

Voorts heeft SBB met haar frequent kapwerk zich echt de haat van de lokale bevolking (en van vele mountainbikers) op de hals gehaald, door loonbedrijven een carte blanche te geven dwars door het bos te banjeren met de zwaarste bosbouwmachines die er zijn, gewoon nog ruim nadat de zon onder is ook nog, onder het mom van een beheersplan. De Dennenorchis bestaat dan opeens niet meer, sterker nog alle flora en fauna bestaat dan opeens niet meer, alles mag en er worden sporen het bos ingereden die er over 30 jaar nog staan.

Nee laten we even uithuilen bij een 30 jaar oud jumpie bij de kale Dennenappel.

SBB zet zich er weer fraai op met hun met dubbele maten meten.

Is dit een video van de Speld ofzo ?
Even los van de stijlfiguren van Iron Horse ......... hij legt wel een belangrijk punt bloot ...... MTB ligt onder een vergrootglas, met dank aan de "Natuurclubjes" hun "framing" is buitengewoon goed geslaagd blijkbaar. Meten met twee maten is de norm geworden.
Verder is Theo een prima kerel die op en uiterst prettige manier zijn werk als BOA uitvoert, zouden velen een voorbeeld aan kunnen nemen :-q :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

Wanneer er nergens een 'schans' op de bestaande route(s) aangelegd wordt gaan mensen ze zelf aanleggen. Deze afdaling waar het om gaat zal wel weer te extreem en gevaarlijk zijn...

Het is ook jammer dat dit lijntje geen onderdeel van de middenlus geworden is, net zoals de wortel drops bij de berenkuil, alhoewel die de laatste tijd flink gereden wordt.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Die schansjes en trails liggen in een gebiedje waar ze niet hadden horen te liggen (aangewezen natuurgebiedje, het heeft geen bijzondere natuurwaarden oid).

Het was een gevalletje Mr Bean bij de tandarts (kaart op zijn kop). Kan gebeuren. Het was "onze" tweede huiskamer maar nadat we er niet meer mochten komen zijn we er ook niet meer geweest. Prima. Er zal vast nog wel eens gereden worden, slinger ze op de bon en bij herhaling neem fietsen in beslag (is al gedaan hoorde ik laatst). Dat stopt het vanzelf.

Geeft verder niet maar ga niet 30 jaar na dato staan uit te huilen en onzin staan uit te kramen bij en schans waar heel duidelijk 0,3 eeuw aan dennennaalden boven op ligt, terwijl je zelf als beherende organisatie er een significant grotere puinhoop van maakt.

En in principe had ik daar ook geen probleem van gemaakt, als dit tranentrekkende videootje niet op de proppen was gekomen.

Theo brengt het prettig (en is ook een fijne kerel) maar de kern van de boodschap is uiterst dubieus.
Ik ga er vanuit dat dat vooral de boodschap van SBB is en niet zo zeer van Theo zelf.

Voor diegenen die het overigens niet weten, Theo laat zijn Jimney staan en begeeft zich tegenwoordig op een e-MTB door het bos.
Dat vind ik gewoon ronduit cool ! Die actie kwam bij hemzelf vandaan overigens :-q en lokaal aangschaft ook nog :-q

Het zou mooi zijn als Theo wat doen met de duidelijke behoefte in het bos. Een aflopend perceel waar wat geklooid kan/mag worden. Frans Nieuwenhuizen begreep dat heel prima, dat voorkomt ook geklooi elders in het bos. Helaas hield hij dus die kaart op zijn kop :winkie:
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

Ironhorse Erik schreef: zo 22 januari 2023, 15:20 Die schansjes en trails liggen in een gebiedje waar ze niet hadden horen te liggen (aangewezen natuurgebiedje, het heeft geen bijzondere natuurwaarden oid).

Het was een gevalletje Mr Bean bij de tandarts (kaart op zijn kop). Kan gebeuren. Het was "onze" tweede huiskamer maar nadat we er niet meer mochten komen zijn we er ook niet meer geweest. Prima. Er zal vast nog wel eens gereden worden, slinger ze op de bon en bij herhaling neem fietsen in beslag (is al gedaan hoorde ik laatst). Dat stopt het vanzelf.

Geeft verder niet maar ga niet 30 jaar na dato staan uit te huilen en onzin staan uit te kramen bij en schans waar heel duidelijk 0,3 eeuw aan dennennaalden boven op ligt, terwijl je zelf als beherende organisatie er een significant grotere puinhoop van maakt.

En in principe had ik daar ook geen probleem van gemaakt, als dit tranentrekkende videootje niet op de proppen was gekomen.

Theo brengt het prettig (en is ook een fijne kerel) maar de kern van de boodschap is uiterst dubieus.
Ik ga er vanuit dat dat vooral de boodschap van SBB is en niet zo zeer van Theo zelf.

Voor diegenen die het overigens niet weten, Theo laat zijn Jimney staan en begeeft zich tegenwoordig op een e-MTB door het bos.
Dat vind ik gewoon ronduit cool ! Die actie kwam bij hemzelf vandaan overigens :-q en lokaal aangschaft ook nog :-q

Het zou mooi zijn als Theo wat doen met de duidelijke behoefte in het bos. Een aflopend perceel waar wat geklooid kan/mag worden. Frans Nieuwenhuizen begreep dat heel prima, dat voorkomt ook geklooi elders in het bos. Helaas hield hij dus die kaart op zijn kop :winkie:
De afdaling voor de wortel drops op de middenlus is een perfecte locatie voor wat tables en drops. Het is al een breed pad en zeer overzichtelijk.

Op de helling onder heel en al waren 1,5 jaar geleden ook een groepje tieners bezig een flinke drop te maken, deze was uiteraard snel verwijderd.
Plaats reactie