Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Dat is het wel ongeveer. Al die non argumenten van "hij is nog niet geopend" met wat opgehangen zelf geprinte A4 vodjes dat het gevaarlijk glad is icm WvS461 ofzo. Zo werkt dat dus niet.

Wil je hem sluiten dan zijn daar prima argumenten voor te vinden en ook voldoende redelijke en billijke middelen voorhanden, met inderdaad handhaving voor diegene die zich er dan toch begeeft. Moet je het wel willen. In de praktijk betekent dit dus: Palen eruit. Vlonders eruit. Blokkeren. En handhaven. Voor de rechter brengen desnoods.

Wordt bewust niet gedaan. Elk belerend vingertje of badinerend toontje naar mensen die er wel rijden/lopen kruipen is daarmee volkomen misplaatst.

Tevens een algemene hint naar mensen die er rijden en denken dat voetgangers er niet mogen komen.
Los van het feit dat die voetgangers er momenteel net zo ongewensd zijn door SBB en MTB NW, zijn die voetgangers gewone doodnormale weggebruikers op een gelijkwaardig wegdek. Je hebt er gewoon rekening mee te houden (hoorde weer een boel poehaa van een strava ridder in neon roze tegen twee oudere dames die echt niet wisten waar ze op liepen).
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Gisteren voor het eerst in een decennium weer even gereden (beter klein uur fietsen dan uur in de file terug naar de boerenrepubliek). Het blijft een mooi rondje in een unieke omgeving. En heerlijk stil: 1 andere rijder en een paar runderen gezien. Benieuwd hoe die extra lus qua aard hier op aan sluit….
Stamppot with weaksauce!
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

'oude route' is top en rijdt ik nog met veel plezier, nieuw route open werd steeds gezegd voor kerst, is dat nu nog steeds het statement? ;) maar dan voor kerst 2023? Er wordt zoveel op dit draadje gepost dat ik niet makkelijk meer kan vinden wat nu de status is en waarom de nieuwe route nog niet geopend is. Kan iemand een update 'retweeten' haha?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Gaat inderdaad open voor de kerst. Maar nog steeds de vraag hoe ver voor de kerst en welk jaar. :winkie:

Voor zo ver ik weet is het weer wachten op een vergunning. (Ja, je wordt er moe van)
◼︎ Go round the outside.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Tijgerhaai schreef: za 28 januari 2023, 00:46 Gaat inderdaad open voor de kerst. Maar nog steeds de vraag hoe ver voor de kerst en welk jaar. :winkie:

Voor zo ver ik weet is het weer wachten op een vergunning. (Ja, je wordt er moe van)
hihi tnx. agh ja, wacht nu al zo lang, kan nog wel wat tijd bij haha
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ondertussen zijn wij weer een jaar verder. :evil:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Niki Terpstra ook lekker bezig...

https://www.strava.com/activities/8519713376
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Bonanza schreef: di 7 februari 2023, 16:19 Niki Terpstra ook lekker bezig...

https://www.strava.com/activities/8519713376
Aangezien Dhr. Terpstra zich al jaren nergens wat van aantrekt, kan ik alleen maar concluderen dat hij geen enkel respect heeft voor de mensen van de vereniging MTB Noord-West, dan wel Staatsbosbeheer. Een onwetende toerist kan een foutje maken. Maar hij geeft het gewoon toe in zijn commentaren dat hij weet dat het niet open is.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Cycleintothewind schreef: di 7 februari 2023, 16:50
Bonanza schreef: di 7 februari 2023, 16:19 Niki Terpstra ook lekker bezig...

https://www.strava.com/activities/8519713376
Aangezien Dhr. Terpstra zich al jaren nergens wat van aantrekt, kan ik alleen maar concluderen dat hij geen enkel respect heeft voor de mensen van de vereniging MTB Noord-West, dan wel Staatsbosbeheer. Een onwetende toerist kan een foutje maken. Maar hij geeft het gewoon toe in zijn commentaren dat hij weet dat het niet open is.
Die flapdrol had mijn reactie onder zijn Strava ook verwijderd. Wat je zegt, ik ben ex-prof, dus doe gewoon wat ik wel. En dan vraag je je af waar die slechte naam van MTB-ers toch vandaan komt.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Wat erg zeg, Terpstra heeft gereden op lussen die eruit zien als een mtb route, zijn aangelegd als een mtb route, zijn aangeduid als een mtb route, zijn uitgepeild als een mtb route, worden onderhouden als een mtb route en ook in gebruik zijn als een mtb route. Wat doet terpstra precies fout op deze mtb routes, ik zie alleen iets positiefs dat hij complimenten geeft aan de bouwers, die ik dan ook graag in ontvangst neem..... :-q
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

:bier:
◼︎ Go round the outside.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Tsja, wat kunnen we er over zeggen. Als ik op zijn activiteit klik en wat segmentjes van de nieuwe route bekijk zie ik dat er al meer dan 100 mensen deze maand ook die segmenten hebben gereden. Dus wie houden we nog voor de gek
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

boldrides schreef: wo 8 februari 2023, 10:43 Tsja, wat kunnen we er over zeggen. Als ik op zijn activiteit klik en wat segmentjes van de nieuwe route bekijk zie ik dat er al meer dan 100 mensen deze maand ook die segmenten hebben gereden. Dus wie houden we nog voor de gek

Er rijden al jaren mensen maar blijkbaar is dat gedoogd......zelfs nog steeds niet geweest.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Vraagje: Zou het helpen voor het imago van de fietsers, de beeldvorming bij tegenstanders van het mountainbiken en bij de beheerder van de route om gebruik te maken van een route;
-waar bij de ingangen verboden toegang bordjes staan?
-waarvan de omgevingsvergunning vernietigd is en nog niet opnieuw is afgegeven?
-waar geen onderhoud plaatsvind momenteel?(reden: zie punt 2)

Er nu rijden kost MTB Noordwest straks weer extra (juridische) kosten en vrijwilligers inzet om eea te repareren.

You do the math.

Dussssssss©️
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

BOSS schreef: wo 8 februari 2023, 11:12 Vraagje: Zou het helpen voor het imago van de fietsers, de beeldvorming bij tegenstanders van het mountainbiken en bij de beheerder van de route om gebruik te maken van een route;
-waar bij de ingangen verboden toegang bordjes staan?
-waarvan de omgevingsvergunning vernietigd is en nog niet opnieuw is afgegeven?
-waar geen onderhoud plaatsvind momenteel?(reden: zie punt 2)

Er nu rijden kost MTB Noordwest straks weer extra (juridische) kosten en vrijwilligers inzet om eea te repareren.

You do the math.

Dussssssss©️
Tuurlijk helpt dat niet. Maar kennelijk hebben daar honderden mensen per maand helaas schijt aan.
Plaats reactie