mtb aan de (costa blanca)-Calpe

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Ben heel benieuwd naar dat filmpje... Afgelopen jaar zonder fiets ( :( :( ) voor het eerst in dat deel van Spanje geweest (iets ten zuiden van Valencia) en de volgende keer moet er toch echt iets mee, desnoods een racefiets.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Tis daar echt super gaaf fietsen! Mooie omgeving en overwegend mooi weer! Kom daar elk jaar graag op familie bezoek en neem dan altijd mijn fiets mee. Helaas dit jaar niet door Corona. Hopelijk begin van aankomend jaar weer. Als je de kans krijgt om daar met een gids of locale mtb-er mee te fietsen moet je het zeker doen!

Nogmaals mooie omgeving en dito routes en veel hoogtemeters. Als ik daar bent dan fiets ik altijd met de locale mtb club uit Villajoyosa mee.

Hier (eerste twee foto's) heb ik in 2018 mee gedaan aan een mtb toertocht genaamd "BTT San Vicente" met vier in Spanje wonende nederlanders. Echt een heel ander beleving als hier in nederland.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, aanrader, behalve in de zomer.
Dan moet je voor 11 uur weer thuis zijn, anders val je om.
MTB'en is hier wel anders dan in NL, geen vaste routes.
Wel veel "marchas", XC wedstrijden van regionaal niveau.
En XC is hier wel iets anders dan in NL, dus ook als je liever trailtjes rijdt zit je meestal wel goed op een XC track.
Die tracks staan vaak op wikiloc.com, dus met een gratis account en een gps kom je er wel.
Of achter een local aanrijden.
Beetje wilder kan ook, zelf rij ik graag makkelijk omhoog en moeilijk naar beneden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Kan iemand mij in de buurt van Benissa een goede verhuurder van fully's adviseren?
Alvast bedankt :-q
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Miel74
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 14 november 2012, 21:09
Mijn mountainbike: Mondraker Foxy

Bike-chica schreef: ma 16 januari 2023, 18:47 Kan iemand mij in de buurt van Benissa een goede verhuurder van fully's adviseren?
Alvast bedankt :-q
https://pelotonbelgica.com/nl/

https://www.mtb-touren-costablanca.com/
Plaats reactie