informatie over merk Target

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
basridder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 12 oktober 2005, 19:00

Hallo mensen,

Ben nog een echte leek ben al geruime tijd opzoek naar een goeie mtb voor recreatie rijden( beetje door bossen,duinen etc). Nou heb ik een vraag over het merk Target. Staat bij 12gotrading een fiets te koop:

Target Colorado
- Frame Aluminium 7005
- Suntour XC75 verstelbare verende voorvork (let op: nu met het nieuwe lock out systeem)
- 27 versnellingen met complete Shimano Deore groep!!
- Aluminium Shimano Deore cranckstel
- Extra sterke dubbelwandige "Vuelta Airline" velgen
- Aluminium V-Brakes voor meer remvermogen
- Inclusief barends

Nu is mijn vraag is Target een goed merk, is deze fiets wat? En heeft iemand ervaring met 12gotrading gehad en wat zijn die dan???

grBas
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

basridder schreef:
Nu is mijn vraag is Target een goed merk, is deze fiets wat? En heeft iemand ervaring met 12gotrading gehad en wat zijn die dan???

grBas
Zeker nog niet de zoekfunctie gevonden?
=> tip: even zoeken en je vind antwoord op al je vragen...

Target is een aardig merk, maar heeft een verleden als low budget fietsen.
Nu bieden ze gewoon veel waar voor je geld, met std. alu. frames.

Ervaringen met 12GO zijn wisselend. Reken in elk geval niet op kunde en service, dan kan het allicht meevallen.

Je kan pas zeggen of het wat is n.a.v. de prijs... dus...

Succes met zoeken :-q
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
The Saint
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 29 januari 2006, 16:13
Mijn mountainbike: Opoe fiets :P

Ik rij nu op een Traget van een maajte van mij. De nieuwprijs lag rond de 450 euro. Maar ik ben niet echt kapot van de fiets. Ik ben bang dat als ik er langer als een half jaar op fiets dat ik aardig wat verziekt heb inmiddels. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring na een paar keer fietsen met dit ding. Mijn Giant Coldrock van 15 jaar geleden voelde al veel beter aan als deze fiets.
Een heilige met een zaklamp: Schijnheilige.

Talent in ontwikkeling
Elias Den Otter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: do 16 juni 2005, 16:39
Mijn mountainbike: Trek Session 88

Hmmm ik heb ook een target gekocht bij 12gotrading en binnen een week was hij echt aan alle kanten kapot!
Die targets zijn er echt voor gemaakt om er een beetje leuk uit te zien meer niet.
Bovendien moet je heel erg goed opletten wat je koopt, want er staan fietsen tussen van de zelfde prijs die heel wisselend zijn afgemonteerd,
zo had mijn broertje voor het zelfde geld een veel betere fiets!

Mijn advies is dus beter niet doen!
Ik zou liever een tweedehands fietsje kopen die wat ouder is ( zoals The Saint al zei), die zijn veel beter dan die targets.
Die zien er misschien wel flitsender uit, maar het gaat niet alleen om het uiterlijk maar ook om het innerlijk :-q
Succes
Kijk eens in het DH/FR carpool topic onder let's ride!
fietsertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: do 24 april 2003, 17:52
Contacteer:

En welke Target had jij dan? Eentje met Altus en Acera?
'Hippies, hippies. They're everywhere. They wanna save the earth, but all they do is smoke pot and smell bad.'
Gebruikersavatar
jAcKsQuAd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: do 18 november 2004, 15:09
Mijn mountainbike: Cannondale F29 - 2014
Contacteer:

Ik heb meer dan een jaar op een Target Himalaya gefietst en dat is me goed bevallen. Zeker als beginnersfiets geschikt.
Cannondale F29
Mugen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 8 februari 2006, 22:53
Mijn mountainbike: Target Mt Everest

Ik heb ook een Target Mt everest, Aangezien zo'n beetje alles er aan vervangen moet worden, fietste hij nog best prettig :) Aangezien ik haar kon kopen voor 75€ viel me het hard mee
Elvis
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 8 november 2004, 16:26
Mijn mountainbike: en ik gaan trouwen

Mugen schreef:Ik heb ook een Target Mt everest, Aangezien zo'n beetje alles er aan vervangen moet worden, fietste hij nog best prettig :) Aangezien ik haar kon kopen voor 75€ viel me het hard mee
Target heeft in principe 5 'leuke' modelletjes, hardtail. hiervan zijn de laatste 2, de himalaya en de colorado gewoon het beste van de serie. De himalaya is afgemonteerd met deore en alivio en de colorado met volledig deore. Om nou te zeggen dat het slecht is voor de prijs van de fiets: vind ik niet. Maar zoals altijd: meningen zijn er om te verschillen.
P5ycho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: wo 10 december 2003, 20:19
Mijn mountainbike: Duell
Contacteer:

als je perse nieuw wilt kopen is de colorado een redelijke keus. Een vriend van me heeft er een gekocht en die loopt best goed voor het geld. De deore zooi die er op zit is gewoon goed zat voor recreatief rijden. Goed onderhouden en afstellen maakte wel een wereld van verschil. Zo uit de winkel een rondje gedaan samen, daarna een week later ding onder handen genomen (niets veranderd, alleen goed afgesteld) en een wereld van verschil volgens hem.

Remblokken gaan maar 3 ritten mee, daarna BBB triplecolor erop gooien. Geeft veel meer vertrouwen en remkracht.

Maar, als je niet perse nieuw wilt kopen: kijk dan zeker op marktplaats naar bijv. een niet vaak gebruikte trek 6700, die koop je voor hetzelfde geld en is gewoon een stuk beter dan een colorado. Dit had ik m'n maat ook aangeraden maar hij vertikte t 2dehands te kopen.
Plaats reactie