Nooit gekund trouwens

Dat je alles goed zou moeten trainen.... is één ding wat zeker is, maar vergeet niet dat rusten en opladen ook erg belangrijk zijn

Stapelen......daar ben ik altijd al goed in geweest

Euh...Fastcruiser schreef: ↑do 6 februari 2025, 19:00 Ik neem aan dat die twee bidons onderweg wel eens worden bijgevuld (NL kent lekker veel tappunten) want op zo'n afstand raak je normaal wel wat liters kwijt.
Och het hangt ook van het moment af. In de winter drink ik amper maar eind mei zou dat wel heel anders kunnen zijn. In Luxemburg bij 30 graden zat ik op 3,5 liter op zo'n 100 km - en dan amper pissen onderweg.Peelrijder schreef: ↑do 6 februari 2025, 22:36 Zal ik voor de vorm maar ja zeggen?
Ik draai dat op 1,5 liter weg.
Daar sla je de spijker op z'n kop denk ik.Peelrijder schreef: ↑do 6 februari 2025, 22:36Euh...Fastcruiser schreef: ↑do 6 februari 2025, 19:00 Ik neem aan dat die twee bidons onderweg wel eens worden bijgevuld (NL kent lekker veel tappunten) want op zo'n afstand raak je normaal wel wat liters kwijt.
Zal ik voor de vorm maar ja zeggen?
Ik draai dat op 1,5 liter weg.
Net zoals koolhydraten stapelen is droog trainen ook achterhaald blijkbaar.
Tijdens mijn laatste 6 uurs wedstrijd heb ik vrijwel continue zone 3 gereden, dat heb ik met 3 kleine bidons gedaan, 3 of 4 gelletjes.
Wel gigantisch veel cafeïne (had ook enigszins een overdosis) erin geduwd met het drinken, maar die dosering is gewoon ontzettend moeilijk te bepalen.
Hier kan je de data vinden
https://strava.app.link/yOYffTY7LQb
Ik heb al vaker gehoord dat ik het 'niet goed' doe, alleen heeft iedereen die dat zei had nog nooit op een podium gestaan.
Dit soort dingen blijven uiterst persoonlijk, de beste voorbereiding is zoveel mogelijk proberen te simuleren, alles wat je de eerste keer minder goed doet, doe je de volgende keer anders en dan is er wel weer iets anders niet optimaal....
Eigenlijk niet, hooguit kramp in de kuiten maar dat is na bijna 5,5 uur lang rond de 300-350W trappen niet zo verwonderlijk.
Wat versta jij eigenlijk onder droogtrainen ?Peelrijder schreef: ↑vr 7 februari 2025, 12:07Eigenlijk niet, hooguit kramp in de kuiten maar dat is na bijna 5,5 uur lang rond de 300-350W trappen niet zo verwonderlijk.
Zoals ik al zei, droogtrainen schijnt achterhaald te zijn maar ik heb er gigantisch veel baat bij.
Eigenlijk zegt Mario het al een beetje.