2024 ⚡️Radon Render 9.0

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Radon Render 9.0

Inmiddels mijn 7e mtb alweer, dan toch maar eens een eerste SYS opstarten. Mijn vorige topic waar ik de reden voor deze fiets uiteenzette (diagnose erfelijke hartziekte) is namelijk bij verplaatsen jammer genoeg verwijderd. No hard feelings, we gaan gewoon hier vrolijk verder. Game on!

[img] https://i.postimg.cc/hSvJKNt5/IMG-2124.jpg?dl=1 [/img]

Ik bespaar jullie de uitgebreide zoektocht online naar de voor mij perfecte E-mtb, maar ik ben niet over één nacht ijs gegaan. Deze geometrie komt dicht in de buurt van mijn analoge Neuron CF-8, al schuift deze capabele Render met oa een 65 graden balhoofdhoek en een 140-160 veerweg wat op richting Enduro. En dat zocht ik, want de kans is groot dat dit mijn laatste mtb wordt.
Ik heb ‘m nu bijna 4 weken in bezit, en inmiddels al wat goede testrides achter de rug op Bergschenhoek, Kwintelooijen-Rhenen, Drieluik Oosterhout en Zoetermeer. Wat ik online al had uitgevonden blijft in werkelijkheid ook zo te zijn: Dit is een robuuste maar toch speelse trailbike plus, die op al deze routes wel z’n mannetje staat. Benieuwd hoe ie zich staande houdt op Spa of Sauerland, maar eigenlijk weet ik ‘t antwoord al…

https://www.velozine.nl/reviews/test-ra ... -bosch-cx/

[img] https://i.postimg.cc/HLZ2Hy1z/0f3eea3b- ... 542f22.jpg [/img]

[img] https://i.postimg.cc/KcNYYrHm/IMG-5030.jpg [/img]
Laatst gewijzigd door Giant-E op ma 21 april 2025, 20:35, 8 keer totaal gewijzigd.
Giant on E-mtb
ruudvs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 29 AL5

Toffe bak! 8) Benieuwd naar je ervaringen! Ik ben sinds een maand ook in het bezit van een Radon. (deft) alleen is tijd nog een dingetje geweest haha.
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Ziet eruit als een lekker rijdende fiets en geweldig dat je hierdoor kan blijven genieten van deze sport :winkie:
Lekker fietsen!
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

Zoals al eerder gemeld: ERG mooie fiets en intussen ook helemaal topspecs zo te zien.

Jouw topic over de keuze was natuurlijk mijn inspiratie om uiteindelijk de Trek Fuel Exe te kiezen en gelukkig maar bevalt ie erg goed :wink: ................Ik was hier ook wel erg blij van geworden :-q
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Ik was genoodzaakt tot een full E, anders was die light van jou een serieuze optie geweest. Prachtige bike voor een nette prijs, goed dat ie je bevalt.
De komende maanden moet na extra onderzoeken in ‘t AMC duidelijk worden hoe zwaar, en hoe lang mijn ritjes nog maximaal mogen worden. Maar hoe lager de hartslag hoe beter, dat weet ik nu al. Ik zit namelijk ook al aan de betablokkers.
Giant on E-mtb
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

Giant-E schreef: za 18 januari 2025, 09:17 Ik was genoodzaakt tot een full E, anders was die light van jou een serieuze optie geweest. Prachtige bike voor een nette prijs, goed dat ie je bevalt.
De komende maanden moet na extra onderzoeken in ‘t AMC duidelijk worden hoe zwaar, en hoe lang mijn ritjes nog maximaal mogen worden. Maar hoe lager de hartslag hoe beter, dat weet ik nu al. Ik zit namelijk ook al aan de betablokkers.
Zwaar kl.....lijkt me dat wel voor je.
Vriend van me zat in beetje vergelijkbare situatie paar jaar geleden (broer plotseling overleden, mogelijk erfelijke hartaandoening) en zat toen ook gelijk stevig aan de betablokkers. Hij is toen van MTB overgestapt op een E-gravel bike (Cannondale met Bosch) om piekbelasting zo veel mogelijk te vermijden. ( Ik reed toen ook al gravel naast mtb)
Ook lang traject met onderzoeken AMC. Valt allemaal mee gelukkig, maar hij is nog steeds wel blij met ruim power als we met een groepje rijden.
Met zo'n "light" motortje ga je toch vlugger ff staand op de pedalen omhoog, terwijl dat met bv Bosch zelden nodig is.
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Vette bak!
Mooi dat je op die manier toch kan blijven genieten van lekkere ritten op de MTB. :-q
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud als je stopt met spelen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Met stuur

Turkoois is altijd goed :bier:

Zo maar ene gedachten: Kan het ook omgedraaid worden, dat de input die je levert gemaximaliseerd wordt? Dan weet je zekerder dat je hartslag niet de lucht in schiet. Verstand van mtb heb ik nog niet :wink:
'e-mtb is conditie kopen', wat is uplift/ skilift dan?
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mooie Emtb, daar ga je veel plezier van hebben. Capabel genoeg voor alles wat je ermee van plan bent. Geniet ervan. :bier:
kermit
Genius
Genius
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Jurriaan schreef: za 18 januari 2025, 18:55 Turkoois is altijd goed :bier:

Zo maar ene gedachten: Kan het ook omgedraaid worden, dat de input die je levert gemaximaliseerd wordt? Dan weet je zekerder dat je hartslag niet de lucht in schiet. Verstand van mtb heb ik nog niet :wink:
Dat kan binnen de mogelijkheden van deze fiets/dit motor systeem. Maar bijvoorbeeld standje e-mtb geeft al variabele ondersteuning tot het maximale koppel van 85Nm.
Geloof me, dat is een behoorlijke "duw in de rug" :D
Je kunt ook het inkomen van de ondersteuning nog wat aanpassen, meteen "bam" of iets geleidelijker. Wat ook invloed heeft op het rijgevoel en de doseerbaarheid van de motor in technisch listige situaties.

Daar moest ik destijds het meeste aan wennen, hoe doseer ik de power op technische klims. Ik ben inmiddels gewend altijd de vinger op de achterrem te houden en daarmee te abrupte power te doseren. Dus niet minder hard trappen, maar de overtollige duw afzwakken.

Maar ik neem aan dat E. met een hartslagmeter rijdt, dan ziet hij wel wat er op dat gebied gebeurt in verschillende situaties.
En het laatste stukje gewenning moet waarschijnlijk nog komen, dat het karakter van zo'n fiets helemaal in je systeem ingebakken raakt.
"I want to change the world but I don't know what to do
So I'm gonna leave it up to you"

Ten Years After
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Oei, herkenbaar zeg wat Kermit hier schetst. Op Zoetermeer heb je op ‘t Snowworld bergje een steile technische klim met krappe switchbacks. Na de eerste bocht aanzetten resulteerde al in een driftend en slippend achterwiel. En dan reed ik nog maar in Tour+. Misschien was hier klimmen in Eco beter geweest, maar ja, die hartslag... Zoals gezegd moet ik hier nog wel mijn weg in vinden.
Giant on E-mtb
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Plopsaland

Of Eco hier de oplossing is of een mode waarbij je wel veel torque tot je beschikking hebt maar het geleidelijker in komt...?

Mijn ervaring met een Bosch systeem beperkt zich gewoon tussen Eco, Tour+, etc... switchen, maar bij andere systemen loont het zich echt om iets van een heuvel te zoeken met een korte stevig klim en die een uur lang op en neer te rijden en alle te tunen parameters te proberen om tot voor jou zinvolle modes te komen... Standaard modes zijn dat IMHO niet altijd.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
kermit
Genius
Genius
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Probeer het maar eens een (paar) keer met die achterrem erbij.
Werkt goed, je blijft (enigzins) normaal doortrappen maar regelt met iets meer of minder remmen je snelheid.
Maar wat tweaken met de app is ook zeker aan te raden.

Mijn Merida in boost (= turbo bij Bosch) reageert echt bruusk maar is met de rem erbij toch controleerbaar. De huidige generatie motortjes is daar weer beter in geworden, er zijn serieuze stappen gezet in die ontwikkelingen.
Als je nu terug zou stappen op een e-mtb van tien jaar geleden ga je huilen :wink:
"I want to change the world but I don't know what to do
So I'm gonna leave it up to you"

Ten Years After
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

cheeta schreef: za 18 januari 2025, 23:39 Mijn ervaring met een Bosch systeem beperkt zich gewoon tussen Eco, Tour+, etc... switchen, maar bij andere systemen loont het zich echt om iets van een heuvel te zoeken met een korte stevig klim en die een uur lang op en neer te rijden en alle te tunen parameters te proberen om tot voor jou zinvolle modes te komen... Standaard modes zijn dat IMHO niet altijd.
Ga ik zeker mee aan de slag op Bergschenhoek, goede tip. Ook het gebruik van de achterrem.
Wat mij overigens 100% meevalt is het geluid van mijn Bosch motor. Ik heb veel video’s gezien met een duidelijk aanwezige motor, of gerammel op downhills. Dat is bij mij zeker niet ‘t geval.
Giant on E-mtb
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Persoonlijk vind ik de manier van klimmen met de hand op de rem maar vreemd maar goed, als dit voor je werkt dan werkt het.
Mijn ervaring met het klapperende geluid is dat dit in het begin niet of nauwelijks te horen is maar dat het op een gegeven moment toch wel aanwezig is. Ik stoor mij er echter totaal niet aan.
Plaats reactie