Unpaved: Victor; met open blik op een onbekende fiets (review)

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mooie uitgebreide review voor de geïnteresseerden onder ons maar het is geen eigen fiets en hoort dus ook niet in het SYS hoekje te staan. Topics zijn al voor veel minder hier verwijderd.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Dice Oldskool schreef: wo 8 januari 2025, 12:05 Mooie uitgebreide review voor de geïnteresseerden onder ons maar het is geen eigen fiets en hoort dus ook niet in het SYS hoekje te staan. Topics zijn al voor veel minder hier verwijderd.
Ik kan geen reviews inzetten, waar hoort deze dan?
DuReal schreef: di 10 december 2024, 17:37 Wat een achterlijk onderschrift
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

yo-eddy schreef: wo 8 januari 2025, 10:54 wellicht interessant voor wat lezers hier zijn de ervaringen van Ramses aangaande Trail vs XC ..... https://www.facebook.com/ramses.bekkenk
Schoorl is in de vorm zoals je die in December 2024 kon rijden wel een van de minst representatieve routes voor een evenwichtig oordeel.
Als hij dezelfde resultaten door in elke provincie deze test te doen haalt is het een gedegen onderzoek.
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

It is the responsibility of the rider to guarantee a safe combination.

Sram

Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dus even verplaatst van SYS naar Reviews.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Precies....het is en blijft een test(rit) en dat is miniaal hier :-q
It is the responsibility of the rider to guarantee a safe combination.

Sram

Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Peelrijder schreef: wo 8 januari 2025, 12:33
yo-eddy schreef: wo 8 januari 2025, 10:54 wellicht interessant voor wat lezers hier zijn de ervaringen van Ramses aangaande Trail vs XC ..... https://www.facebook.com/ramses.bekkenk
Schoorl is in de vorm zoals je die in December 2024 kon rijden wel een van de minst representatieve routes voor een evenwichtig oordeel.
Als hij dezelfde resultaten door in elke provincie deze test te doen haalt is het een gedegen onderzoek.
Ramses is daarentegen wel een machine als het op fietsen aan komt, denk dat hij zijn gelijke niet kent qua duurvermogen en constantheid
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

yo-eddy schreef: wo 8 januari 2025, 13:08 Ramses is daarentegen wel een machine als het op fietsen aan komt, denk dat hij zijn gelijke niet kent qua duurvermogen en constantheid
Klopt, maar het is meer een 'intended use' dingetje.

Als hij dezelfde resultaten haalt op een rondje LDD zwart (nagenoeg vlak met een enkel kort klimmetje) dan zit je op het andere uiterste van het spectrum en dan is er meer afhankelijk van te maken vind ik.

Qua duurvermogen en constantheid is hij echt wel een van de beste van Nederland naast bijvoorbeeld een Bas Peters of Gerben Mos.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Met stuur

Kijk, van een dergelijk topic als dit wordt ik blij :bier:

Wie neemt de handschoen over van Peelrijder?
'e-mtb is conditie kopen', wat is uplift/ skilift dan?
DeKerfs
Genius
Genius
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

yo-eddy schreef: wo 8 januari 2025, 13:08
Peelrijder schreef: wo 8 januari 2025, 12:33

Ramses is daarentegen wel een machine als het op fietsen aan komt, denk dat hij zijn gelijke niet kent qua duurvermogen en constantheid
Dat-ie hard kan rijden zegt niets over zijn testkwaliteiten.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

DeKerfs schreef: do 9 januari 2025, 08:15
yo-eddy schreef: wo 8 januari 2025, 13:08

Dat-ie hard kan rijden zegt niets over zijn testkwaliteiten.
Dat het een vreselijk ervaren duursporter en mountainbiker is die zijn lichaam extreem goed kent helpt wel bij een vergelijkende test :bier:
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Als je wat vaker op de nieuwe slack geometrie rijdt raak je er aan gewent. Ik had hetzelfde met mijn patientZERO, het eerste ritje was even aftasten, maar nu stap ik naadloos over van mijn Element (69 graden balhoofd) over naar de patient (65 graden balhoofd) en ik heb niet het idee dat ik veel langzamer ben op de patient. Sterker nog, op sommige bochtige segmenten in Eersel ben ik even snel op beide fietsen (met vergelijkbare banden).
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Ik heb ook gemerkt dat er weinig verschil is, maar waar zit het exacte voordeel dan precies?

Ik merkte dat de fiets heel stabiel aanvoelt, maar omdat we in Nederland niet echt steile afdalingen hebben heb ik daar nog geen oordeel over kunnen vellen.
Kort draai en keer werk is er ook niet echt van gekomen, dus wederom geen echt oordeel.

Ik kijk heel erg uit naar de fiets die Lars als visie heeft, die sluit misschien meer aan op mijn wensen, tot die tijd is voor mij (en ik denk voor het competitieve segment) dit nog een stap te ver.
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Ook wel interessante resultaten met rockshox flight attendant. In een aantal test runs is FA langzamer.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

way2go schreef: vr 10 januari 2025, 21:12
Ook wel interessante resultaten met rockshox flight attendant. In een aantal test runs is FA langzamer.
Ja, ik doe zelf een poosje niet meer aan heel hard rondjes rijden maar voor degenen die serieus interesse hebben in snelheid en efficiëntie lijken mij de inzichten van Ramses wel interessant. Een onafhankelijke geest met een fysiek dat mijns inziens uitermate geschikt is voor vergelijkende testen met menselijke input. Zinnige conclusies zonder sturing over wat je wél of niet moet kiezen :-q
Plaats reactie