Giant-E schreef: ↑vr 29 december 2023, 14:22
Of zijn “wij” hier in ZH soms meer gewend aan dit type route dan de doorsnee Brabander?
Ja en Nee
Netersel ligt ook in Brabant
Maar gemiddeld genomen rijdt de doorsnee Brabander niet heel veel spannenders dan iets á la LDD omdat het er gewoon niet is.
Hier in de regio wordt er door veel mensen nog regelmatig uitgeweken naar RvN en zijn er tig trainingsrondjes van de veldrijders te vinden waar je wel iets meer skills nodig hebt dan een rondje LDD.
Dat is vooral hier in de regio wat ik weet, ik verwacht niet dat er meer naar het westen (van Brabant) even veel mensen zijn die regelmatig in RvN komen (of juist wel), daar heb je juist weer BoZ, Halsteren en CdK.
Het is in mijn beleving wel zo (heb ik al eerder gezegd) dat omdat in Zuid-Holland alles aangelegd is, alles ook meteen meer 'trail' georiënteerd is aangelegd.
Daar is niks mis mee want waarschijnlijk zijn de initiatiefnemers om dat aan te leggen en onderhouden zelf ook meer 'trail' georiënteerd en is het (veelal) uit eigenbelang aangelegd om de periodieke bikepark-trips en fietsvakanties iets meer 'getraind' aan te gaan dan alleen maar over de vlakke polderbaantjes, Brabantse knikkerbanen en gladgestreken UHR te rijden.