Classificatie systeem routes NL (NTFU)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Radon Render 9.0

tiewrap schreef: di 26 december 2023, 01:17 Op Netersel is op die houten drop na alles te rollen. :bier:
Dus blauw ?
Naar buitenlandse maatstaven wel ja.

Heb een keer een blauwe afdaling bij Praia da Luz (Algarve) gereden waar ik ‘t dun van in m’n broek deed.
Dus de vraag blijft: Classificatie volgens NL standaard? Dan absoluut zwart.
Giant on E-mtb
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Plopsaland

Wordt nu "ieder type mountainbiker serieus genomen" en is het zwart of wordt blauw gemakshalve zwart genoemd?

... nu eerst maar eens kijken of ik zo de moed kan verzamelen om de drop op een rode by-pass te pakken... :o
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Met stuur

Wellicht nog niet ontdekt maar NL kent geen bergen :wink: . Limburg enkele heuvels dus de mogelijkheid voor rode en zwarte routes is nihil :bier:
Los van dat in het buitenland rood en zwart ook niet gelijk is. De trails centra in de Ardennen zijn daarin al verschillend.

Bekeken vanuit het perspectief van mijn jongste telg, dan zijn de kleur classificaties een meerwaarde. Zij begint net met mtb’en.
'e-mtb is conditie kopen', wat is uplift/ skilift dan?
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Vorig jaar op Netersel wezen spelen. De rockgarden is toch wel een voorbeeld van wat er kan. Eerste rodje valt nog niet mee. Mijn neefje doet 'm inderdaad lekker op zijn XC hardtail. (heeft ondertussen een XC fully) Op de trail zijn er ondertussen al weer dingen gewijzigd/bij gekomen. Volgend jaar maar weer eens die kant op. (2:30 uur rijden voor mij)

https://www.instagram.com/reel/CiGUzwVs ... BiNWFlZA==
Based on a True Story
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Tijgerhaai schreef: di 26 december 2023, 12:11 Vorig jaar op Netersel wezen spelen. De rockgarden is toch wel een voorbeeld van wat er kan. Eerste rodje valt nog niet mee. Mijn neefje doet 'm inderdaad lekker op zijn XC hardtail. (heeft ondertussen een XC fully) Op de trail zijn er ondertussen al weer dingen gewijzigd/bij gekomen. Volgend jaar maar weer eens die kant op. (2:30 uur rijden voor mij)

https://www.instagram.com/reel/CiGUzwVs ... BiNWFlZA==
Toffe video, geeft wel een aardige indruk. Nieuw zijn sowieso de Trek northshore (easy) en de Cube rockslab (tricky). Ik hoop nog op een hogere drop naast die 4 makkelijke.
Ik ga er zeker nog eens terug onder droge grippy omstandigheden. 2x een poging gewaagd op de toen natte en groene slab, 2x op ‘t laatste moment lafjes remmen. :-{
Giant on E-mtb
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jullie hebben mij wel nieuwsgierig gemaakt naar het nieuwe Netersel. Is het het teringeind rijden waard?😎
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Plopsaland

Jurriaan schreef: di 26 december 2023, 11:48Wellicht nog niet ontdekt maar NL kent geen bergen :wink: . Limburg enkele heuvels dus de mogelijkheid voor rode en zwarte routes is nihil :bier:
Heb je dan hoogteverschil nodig voor rood of zwart, en hoeveel dan? Of is het gewoon een makkelijk excuus aangezien je voor een drop van 1m, uhh tenminste 1m hoogteverschil nodig hebt, voor gap jumps in principe helemaal geen, ...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

cheeta schreef: di 26 december 2023, 11:17

... nu eerst maar eens kijken of ik zo de moed kan verzamelen om de drop op een rode by-pass te pakken... :o

Kijk je wel uit voor die 3 oppervlakkige wortels?
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

MVMVML schreef: di 26 december 2023, 14:57 Jullie hebben mij wel nieuwsgierig gemaakt naar het nieuwe Netersel. Is het het teringeind rijden waard?😎
Je rijdt ook naar Soest om kansloos te blubberen. :winkie:

Check anders de meest recente YT video’s. Absoluut een middagje spelen waard. Ga wel onder droge omstandigheden.
Giant on E-mtb
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Dice Oldskool schreef: di 26 december 2023, 15:57
cheeta schreef: di 26 december 2023, 11:17

Dit is niet serieus, toch?
Giant on E-mtb
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Giant-E schreef: di 26 december 2023, 18:10
Dice Oldskool schreef: di 26 december 2023, 15:57

Dit is niet serieus, toch?
Nee natuurlijk niet. :-D
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

MVMVML schreef: di 26 december 2023, 14:57 Jullie hebben mij wel nieuwsgierig gemaakt naar het nieuwe Netersel. Is het het teringeind rijden waard?😎
Daar kunnen wij kort over zijn. Alleen al voor de rockgarden, Ja. :winkie:
Based on a True Story
Anoniem

Heerlijk dit :-D , straks buiten de verplichte persoonlijke vignetten, nu ook kleur vignetten :lol: voordat je ergens in NL mag fietsen , en dan de Style politie (Peel) patrouilleren op de route's :D, verkeerde outfit , helm, kleur fiets , te goedkope fiets , zomaar idee die ik ergens heb op gedaan :winkie:
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Is eigenwijs
Contacteer:

Ergens zie ik het eerder gebeuren dat je examen moet doen om een blauwe trail te mogen rijden :roll:
Dat zou voor sommige mensen niet eens kwaad kunnen overigens.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Kona Lisa

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie