⚡ Mondraker Level R "The Magician"

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Met veel plezier heb ik 2 jaar mijn Stereo 160 Hybrid uitgelaten in binnen en buitenland en het e-biken volledig omarmd. De bike was nog lang niet afgeschreven maar ik wilde graag net iets moderners en specialers om de komende jaren weer nieuwe herinneringen mee te gaan maken. Die heb ik gevonden en gekocht bij Bike Discount in Bonn bij hun Megastore. Prachtige zaak bomvol met e-bikes die lang niet allemaal op hun site staan. Service was echt top van informatie tot aflevering. Kan het iedereen van harte aanbevelen als je iets zoekt van de merken die zij verkopen.

Let me introduce....

The Magician

Mondraker Level R

Afbeelding
Mondraker’s founder, Miguel Pina, is an avowed comic books fan. The name “Mondraker” was inspired by Mandrake the Magician, whom, Pina said, “Could create something out of nothing.”

Vork: Fox 38 29 Float GRIP EVOL Rhythm, 180mm travel, e-bike tuned
Shock: Fox DHX Performance 2P, 225x75mm,170mm travel, 300lbs veer.
Remmen: Sram DB8, oversized 4-piston caliper, Centerline 220mm front, 200mm rear
Cockpit: Stem Onoff Sulfur FG 30mm 0º, Stuur ONOFF Sulfur 1.0 rise: 20mm, width: 800mm, 9º backsweep, 5º upsweep,
Zadel: FIZIK Terra Aidon X5
Dropper: Onoff Pija 125mm
Wielset: e*thirteen E*Spec, IW30
Banden: Voor en achter Maxxis Assegai 29x2.5WT, MAXX GRIP , DH casing
Drivetrain: Mix van Sram GX, SX, NX
Motor: Bosch Performance Line CX icm Bosch Intuvia 100 / Bosch Mini Remote / Bosch System Controller/Bosch 750Wh accu.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dice Oldskool op za 3 februari 2024, 17:14, 7 keer totaal gewijzigd.
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

To do list: Spacertoren verwijderen, Dropperkabel iets langer afstellen want mijn zadel moet nog iets verder omhoog maar dat kan nu niet omdat hij dan geactiveerd wordt, misschien het stuur 2cm inkorten maar dat moet ik nog even aankijken hoe dit mij nu bevalt.
Ander afdekplaatje voor de laadpoort besteld. De originele is een rubber dopje die je erin drukt en die je dus ook zo kwijt raakt.
Langer spatbord besteld voor de nattte periode en nog andere flats monteren.
MarkMeisner
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Kona Honzo ESD

Zo, mooi beest! Heel sjiek en mooi afgemonteerd. Met dat setje banden heb je wel een e-bike nodig :winkie:

Is dat scherm op het stuur nu echt zo groot of lijkt dat maar zo? Als ik iets te zeuren mag hebben over de fiets, dan is dat het :D Het lijkt me zoveel mooier als er een mini display in de toptube zit en het scherm helemaal achterwege is gelaten.

Veel plezier met het maken van nieuwe herinneringen, dat is een mooi streven :-q
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Orbea Wild

Gaaf!
Ik zit/zat daar zelf ook naar te kijken, maar kwam net niet lekker met de maten uit.
Luie fietsert: Orbea Wild 2023 :bier:
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Plopsaland

Mooie machine...
MarkMeisner schreef: zo 10 december 2023, 15:43Is dat scherm op het stuur nu echt zo groot of lijkt dat maar zo? Als ik iets te zeuren mag hebben over de fiets, dan is dat het :D Het lijkt me zoveel mooier als er een mini display in de toptube zit en het scherm helemaal achterwege is gelaten.
Het lijkt me vooral heel erg kwetsbaar met crashes...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Dank voor de reacties mannen. :-q
MarkMeisner schreef: zo 10 december 2023, 15:43
Is dat scherm op het stuur nu echt zo groot of lijkt dat maar zo? Als ik iets te zeuren mag hebben over de fiets, dan is dat het :D Het lijkt me zoveel mooier als er een mini display in de toptube zit en het scherm helemaal achterwege is gelaten.
Scherm is idd groot maar is een bluetooth scherm die er ook afgaat als ik serieuze ritjes ga rijden.

:wink:
Laatst gewijzigd door Dice Oldskool op zo 10 december 2023, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
MarkMeisner
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Kona Honzo ESD

Dice Oldskool schreef: zo 10 december 2023, 16:14
MarkMeisner schreef: zo 10 december 2023, 15:43
Scherm is idd groot maar is een bluetooth scherm die er ook afgaat als ik serieuze ritjes ga rijden.

Ah nice! Beugel kan van het stuur en het scherm gewoon thuis/in de auto? Dat is een mooie oplossing!
Anoniem

Wat ook mooi is aan deze versie ,dat de smart controller is verwerkt in het frame ipv op het stuur :-q
Althans ik neem aan dat deze met het Bosch smart systeem is uitgevoerd , welke accu zit er in 750 Wh ook smart en horizontaal of verticale aansluiting ?, (vraag ik voor een vriend :D )
Ik ben niet zo fan van rood maar dit oogt erg fraai en natuurlijk gelijk de coil shock :-q :-q
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

MarkMeisner schreef: zo 10 december 2023, 16:15
Dice Oldskool schreef: zo 10 december 2023, 16:14

Ah nice! Beugel kan van het stuur en het scherm gewoon thuis/in de auto? Dat is een mooie oplossing!
Yep, scherm is niet nodig. Op de system controller in de top tube kun je in stappen van 10% de acculading zien en natuurlijk in welke modus je rijd. Op je telefoon in de Bosch flow app kan je alle info zien die er maar te voorhanden is.
Laatst gewijzigd door Dice Oldskool op zo 10 december 2023, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Snelle Buffer schreef: zo 10 december 2023, 16:27 Wat ook mooi is aan deze versie ,dat de smart controller is verwerkt in het frame ipv op het stuur :-q
Althans ik neem aan dat deze met het Bosch smart systeem is uitgevoerd , welke accu zit er in 750 Wh ook smart en horizontaal of verticale aansluiting ?, (vraag ik voor een vriend :D )
Ik ben niet zo fan van rood maar dit oogt erg fraai en natuurlijk gelijk de coil shock :-q :-q
Thanks SB. Alles is smart idd. Accu zit fixed in de onderbuis.
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Jurf schreef: zo 10 december 2023, 15:45 Gaaf!
Ik zit/zat daar zelf ook naar te kijken, maar kwam net niet lekker met de maten uit.
Tussen 2 maten in?
Buitenste
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Gerecycled Plastic

Ik neem aan dat je de winkel van Bike-Discount bedoeld?

Die fietsjes gingen idd weg voor weinig bij BD de laatste weken.

Veel plezier er mee.
Hoed u voor mensen die iets zeker weten… Jan Terlouw
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Yep klopt. De '23 modellen moeten opgeruimd worden en de kortingen bij veel modellen zijn echt huge.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Wat een Beest van een bike, heel dik.

En met die banden combo kom je ook niet echt om grip verlegen te zitten.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie