Zerode Katipo 505 Pinion Fully *nieuwe foto's P4

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

......... na ruim 36 jaar dan toch voor het eerst naar een fully, een carbon exemplaar nog wel ........... :o

Vrij veel in het Bikepark tegenwoordig vanwege onze voortplantingswens van 10 jaar geleden :winkie: .... en ben inmiddels op de leeftijd dat ik Skills moet kopen :bier:

Parts druppelen binnen maar de basis is er

Afbeelding

Op verzoek wat (tijdelijke) plaatjes extra, wacht nog op de juiste wielen en de cockpit, hopelijk komende week gereed en anders even tijdelijk met deze 650B wielset ipv de beoogde 29" :-q

Frame is zeer netjes afgewerkt, alles past mooi, fijn apparaat om op te bouwen :-q

uiteindelijke speclist wordt zoiets:

- Frame: Zerode Katipo met 550lbs FOX coil shock. 160mm
- Fork: FOX36 170mm
- Balhoofd: onder HOPE, boven Intend Stiffmeister
- Aandrijving: Pinion C1.12 met 170mm cranks en belt drive
- Remmen: Hope TECH 3 of 4
- Wielen: 29" Rad15 met Hope pro5 (achter 142x12 SS naaf voor een ultra stijf wiel) ..... nu tijdelijk 650B setje
- Stuurpen: Truvativ Descendant
- Stuur: Spank Spike "Vibrocore" (gewoon gevuld met PUR denk ik :wink: ) 60mm rise
- Grips: Ergon
- Zadelpen: Bikeyoke revive 213mm
- Zadel: Prologo dimension


.......... voordeel van zo'n cleane drivetrain is dat je fiets gewoon op de bank mag ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door yo-eddy op ma 12 juni 2023, 21:46, 6 keer totaal gewijzigd.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2213
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ziet er uit als een Santa Cruz, maar geen van de huidige modellen heeft de demper onder de bovenbuis (afgezien van de Blur, maar om daar nou een DHX in te steken lijkt me vreemd).
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik zou het op zijn minst in de hoek van de Pinion frames zoeken bij Eddy, of hij moet écht compleet de weg zijn en naast een plastic pogostick ook nog eens een reguliere aandrijving hebben gekozen. :-?

Maar ondanks dat ben ik erg benieuwd naar je ervaringen op een fiets met een moderne geo en meer grip op het achterwiel. Ik ben nog steeds een groot LTHT liefhebber, maar zo'n achterdemper is ook niet te versmaden. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

suravida schreef: wo 7 juni 2023, 13:41 Ik zou het op zijn minst in de hoek van de Pinion frames zoeken bij Eddy, of hij moet écht compleet de weg zijn en naast een plastic pogostick ook nog eens een reguliere aandrijving hebben gekozen. :-?

Maar ondanks dat ben ik erg benieuwd naar je ervaringen op een fiets met een moderne geo en meer grip op het achterwiel. Ik ben nog steeds een groot LTHT liefhebber, maar zo'n achterdemper is ook niet te versmaden. :-q
Ik ben ook benieuwd naar wat deze bike extra gaat brengen, maar de 11Ants gaat sowieso nooit weg, echt de ultieme LTHT voor mij, zelden zo lekker op een fiets gezeten.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Walk-a-Lot
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: di 15 september 2020, 11:09

Oeh, wat zou dat toch zijn :winkie:

Maar heel vet, ze blijven toch een speciaal plekje hebben voor mij. Ben erg benieuwd naar de rest van de opbouw en je ervaring ermee!
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

Werphengel naar Engels, Duits en Frans vertalen levert nog niet direct aanwijzingen op :D

Wat nou als deze toch lekkerder blijkt te rijden dan titanium?
(Kan haast niet, sowieso ook voor andere toepassing. Soms mogen dingen ook naast elkaar bestaan hè?)
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Sjef schreef: wo 7 juni 2023, 14:14 Werphengel naar Engels, Duits en Frans vertalen levert nog niet direct aanwijzingen op :D

Wat nou als deze toch lekkerder blijkt te rijden dan titanium?
(Kan haast niet, sowieso ook voor andere toepassing. Soms mogen dingen ook naast elkaar bestaan hè?)
Werphengel als zijnde carbon buisjes :wink:

Deze heeft een ander doel dan mijn Titanium HT dus ze blijven naast elkaar bestaan inderdaad :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

@Sjef: Ik denk dat Yo gewoon even wacht tot we de nieuwe titanium fully hebben uitontwikkeld. ;-) We hebben trouwens ook nog een paar Panther HT's staan mocht je nog eens willen proefrijden. :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

suravida schreef: wo 7 juni 2023, 14:32 @Sjef: Ik denk dat Yo gewoon even wacht tot we de nieuwe titanium fully hebben uitontwikkeld. ;-) We hebben trouwens ook nog een paar Panther HT's staan mocht je nog eens willen proefrijden. :winkie:
Voor het moment ben ik op zoek naar EPOwer...
Maar als het geldschip binnenvaart dan zou een Ti fully wel heel lekker zijn :tong
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Ben benieuwd of er naast het framemateriaal en de achtervering ook nog een derailleur en middenmotor bij komen...

Als het allevier zo is misschien toch een koortsthermometer erbij? (-:
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1743
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Zerode?
Het is hier geen ponykamp!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Qprs schreef: wo 7 juni 2023, 15:17Zerode?
U gaat door voor de koelvriesmagnetron met teletekst :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

suravida schreef: wo 7 juni 2023, 13:41 Ik zou het op zijn minst in de hoek van de Pinion frames zoeken bij Eddy, of hij moet écht compleet de weg zijn en naast een plastic pogostick ook nog eens een reguliere aandrijving hebben gekozen. :-?
Op een werphengel hoort toch gewoon een shimano molentje? :tong
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Fourteen schreef: wo 7 juni 2023, 14:35 Ben benieuwd of er naast het framemateriaal en de achtervering ook nog een derailleur en middenmotor bij komen...

Als het allevier zo is misschien toch een koortsthermometer erbij? (-:
Nah, die laatste twee zeker niet ........ een motortje wellicht ooit als het écht niet meer anders kan, een derailleur zie ik mijzelf echt nooit meer rijden (uitgezonderd op een retroride ofzo).
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

sik schreef: wo 7 juni 2023, 15:25
suravida schreef: wo 7 juni 2023, 13:41 Ik zou het op zijn minst in de hoek van de Pinion frames zoeken bij Eddy, of hij moet écht compleet de weg zijn en naast een plastic pogostick ook nog eens een reguliere aandrijving hebben gekozen. :-?
Op een werphengel hoort toch gewoon een shimano molentje? :tong
Daar hadden ze het bij moeten laten :wink: :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie