Stanton Sherpa Gen 3

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
maxx0r
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3 | Marzochhi Z2 | Shimano SLX

Ik ben een weg/gravelfietser (Daar heb ik een J.Guillem Atalaya voor, titanium) en had een alu Cannondale met matige afmontage. Die wou ik upgraden (ivm Bartje 200), maar dat liep uit de hand en toen kwam ik een Stanton Sherpa tegen op marktplaats ( die van dit topic). Uiteindelijk heb ik die opgebouwd met allemaal nieuwe onderdelen. Plan was om ook de vork van de cannondale mee te nemen, maar die stuurbuis was te kort, dus die heb ik ook maar gelijk vervangen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Specs:

Frame: Sherpa 4130 in Stanton Red w/ White Decals
Remmen: Shimano SLX
Groep: Shimano SLX 1x12 10-45 x 34
Voorvork: Marzocchi Bomber Z2 120mm
Wielen: DT-Swiss X1900 met 54t upgrade
Banden: Vittoria Mezcal en Barzo
Inner bar ends: Closethegap ErgoMyRide
Handvatten: Lizard Skins (geloof ik)
Dropper remote: Wolf tooth light action ISpec EV
Zadel: Specialized Power Comp
maxx0r
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Ik heb deze fiets zelf opgebouwd en door een bevriende monteur laten nakijken (en dat was nodig, maar dat ter zijde). De cannondale (Trail SL3, met Mt200 remmen en een gekke mix van 11 en 12 speed meuk met een sunrace cassette) ervaarde ik altijd als best log en alsof het hard werken was. Deze Stanton lijkt een stuk lichter en laat zich makkelijker sturen. Op de weg voelt het bijna als een wegfiets.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Jij hebt het frame van René gekocht. Mooi ding!
“Old, not obsolete”
maxx0r
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Marco79 schreef: wo 24 mei 2023, 15:31 Jij hebt het frame van René gekocht. Mooi ding!
Correct! Thanks!

Voorvork laat ik tzt misschien nog een keer in de juiste kleur spuiten
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Hee, nog een Stanton Sherpa :-q

Mooie combinatie ook en die 120mm vork geeft toch net wat meer "agressie" in de geometrie dan mijn 100 mm.
Had al eerder verzonnen om er eens een 120mm piston in te knallen maar ja dan moet je het wel doen natuurlijk ... misschien binnenkort :o

Veel fietsplezier met deze mooie Sherpa maar dat zal vast wel lukken :winkie:
maxx0r
Mtb fanaat
Mtb fanaat

:) Hij lijkt wel lekker zo. Ben zelf nogal groot en dus leek me wat extra veerweg wel handig. Vooralsnog rijdt het echt als een trein. Binnenkort de echte test; dan moet hij bartje200 doen.
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Prachtige fiets en ga je veel plezier aan beleven ;). Ik ben iig helemaal weg van mijn Sherpa :) Ik heb er zelf 130 mm in zitten en klimt nog steeds als een geit.
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
maxx0r
Mtb fanaat
Mtb fanaat

jerry's kid schreef: wo 14 juni 2023, 18:19 Prachtige fiets en ga je veel plezier aan beleven ;). Ik ben iig helemaal weg van mijn Sherpa :) Ik heb er zelf 130 mm in zitten en klimt nog steeds als een geit.
Het is echt een lekkere fiets inderdaad. Ik kan alleen niet mountainbiken en ben meer met geologie bezig, maar dat zal wel minder worden als ik wat kilometers maak hoop ik :) Klimmen is hier niet echt aan de orde, maar dat lijkt me ook niet echt een probleem.

Morgen de test: Bartje 200
maxx0r
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Bartje 200 ging voortreffelijk. Op de echt hele korte twist-and-turn stukjes is het wellicht een wat lang frame, maar verder is het echt een hele fjne fiets. Heb de dropper ook meer gebruikt dan verwacht, op hele technische stukjes is een paar cm omlaag toch wel prettig ook!
maxx0r
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie