Hallo leute,
Ik ben bezig met een volledige onderhoudsbeurt van mijn DVO Topaz T3.
Nu zou ik het liefste ook de blaas/bladder verversen maar ik kan dat ding nergens los vinden.
Een volledige bladder kit is niet nodig, het ventiel en ventielhuis zijn in orde.
Iemand een idee waar zo'n onderdeeltje op voorraad is?
Bedankt voor de hulp
DVO bladder
- Willem Altes
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2174
- Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26
Om de handlingskosten te verlagen stoppen ze losse onderdelen in een kit met van alles bij elkaar. Dan heb je vrijwel altijd meer dan je nodig hebt. Los kan je dan alleen dingen vinden die over zijn van reparaties.. Bij DVO kost zo een bladder kit ( ik weet niet of het de goede is ) 10 (tien) dollar. Ik verwacht dat de kosten om het geheel thuis te krijgen hoger zijn.
https://dvosuspension.com/product/bladd ... az-jade-x/
https://dvosuspension.com/product/bladd ... az-jade-x/
- Elvander
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
- Mijn mountainbike: Spider SL
Ja dat was wat ik ook vond.
Die kits zie ik ook alleen maar in de UK op voorraad (of ik zoek scheel) en versturen vanuit UK is niet zo handig meer.
DVO leverde die bladders eerst wel los, jammer dus.
Mocht er nog iemand een bruikbare tip hebben dan hoor ik het graag.
Die kits zie ik ook alleen maar in de UK op voorraad (of ik zoek scheel) en versturen vanuit UK is niet zo handig meer.
DVO leverde die bladders eerst wel los, jammer dus.
Mocht er nog iemand een bruikbare tip hebben dan hoor ik het graag.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29960
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Is dat ding kwetsbaar, gaat ie na een paar jaar kapot?
Anders gewoon laten zitten.
De bladder van mn Pike uit 2016 heb ik laatst onder handen genomen.
Was nog prima, zat alleen wat lucht in, dus alleen ontlucht en teruggeschroefd.
Anders gewoon laten zitten.
De bladder van mn Pike uit 2016 heb ik laatst onder handen genomen.
Was nog prima, zat alleen wat lucht in, dus alleen ontlucht en teruggeschroefd.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Moderator
- Berichten: 4128
- Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
- Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....
Dat is duidelijk. Eerste pagina GoogleElvander schreef: ↑zo 21 mei 2023, 14:40 Ja dat was wat ik ook vond.
Die kits zie ik ook alleen maar in de UK op voorraad (of ik zoek scheel) en versturen vanuit UK is niet zo handig meer.
DVO leverde die bladders eerst wel los, jammer dus.
Mocht er nog iemand een bruikbare tip hebben dan hoor ik het graag.
https://www.bikehit.de/en/daempfer/1817 ... topaz.html
- Elvander
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
- Mijn mountainbike: Spider SL
Google:
Maar in mijn zoekmachine wel over heen gekeken dus bedankt
Ik zoek eigenlijk meer naar zo'n losse bladder maar deze onthoud ik voor nu even.
Maar in mijn zoekmachine wel over heen gekeken dus bedankt
Ik zoek eigenlijk meer naar zo'n losse bladder maar deze onthoud ik voor nu even.
Laatst gewijzigd door Elvander op zo 21 mei 2023, 20:31, 2 keer totaal gewijzigd.
- Elvander
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
- Mijn mountainbike: Spider SL
Hij kan vast nog wel een rondje mee hoor, ding is nu net geen twee jaar in gebruik.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑zo 21 mei 2023, 18:32 Is dat ding kwetsbaar, gaat ie na een paar jaar kapot?
Anders gewoon laten zitten.
De bladder van mn Pike uit 2016 heb ik laatst onder handen genomen.
Was nog prima, zat alleen wat lucht in, dus alleen ontlucht en teruggeschroefd.
Die bladders kunnen aan de onderkant wat minder goed gaan sluiten, als ik de youtubemechanieker mag geloven, met lucht aanzuigen tot gevolg. Of de mijne daar last van heeft dat weet ik niet, m'n demper was wel aan onderhoud toe, was hard en niet meer soepel.
Het vervangen is meer omdat ik nu in een behandeltraject in het ziekenhuis zit en daardoor fiets ik nu even niet of nauwelijks op de mtb (al half jaar vrijwel helemaal uit de fietsrunning). Daarom ben ik dus maar begonnen met groot onderhoud. De Topaz krijgt dus een volledige rebuildservice en daar hoort die bladder ook bij. Normaal kosten die losse bladders 4 a 5 euro en dan is het gewoon prima om dat ding te vervangen.
Helaas zijn er nu dus alleen bladderkits te koop en dat vind ik net niet nodig, ventiel en bladderhouder zijn nog prima.