Welke mtb band op 20mm velg

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Mijn powerfly komt met 20mm velgen iets wat ik belaggelijk smal vind voor mtb maar goed ik ga m gelukkig voor 99% voor werk/thuis verkeer gebruiken met mogelijkheid afentoe beetje offroad naar huis maar zal meer gravel-achtig zijn
Nu liggen er bontrager comp r3 2.25 op maar dat lijkt wel hard plastic zo glad daar voel ik me miet echt veilig mee en daarbij moeten ze ook redelijk hard opgepompt worden om ze niet te laten omzwikken dus misschien ook beetje te breed die 2.25
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16803
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Vroeger reed ik met 2.4 op Mavic 717 velgjes, en die waren nog smaller. De belemmering zit vooral in de bandenspanning, je kunt niet al te laag met een brede band op een smalle velg. Maar als je vooral over de weg rijdt is dat niet zo erg.

Ik zou gewoon een bandje rond de 2.1~2.25 nemen waar je een goed gevoel bij hebt.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

De ene band is de andere niet qua werkelijke breedte dus dat maakt vergelijken lastig(er) maar ik rijd ook nog met smalle velgen (en V-brakes op mijn onvolprezen singlespeed) en houdt de banden dan ook redelijk smal. Ik heb veel met Schwalbe gereden (Rara's evt. met Roro voor) en heb er nu een setje Racekings op in 2.2. Dat werkt prima en daar kun je echt alles mee rijden in NL. Let wel vroeger was alles boven de 2.0 al breed en als je nu banden breder dan 1.8 op een gravelbike monteert is iedereen laaiend enthousiast over de hoeveelheid grip en comfort die dat oplevert dus...
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Zou een gravelband in mijn geval geen betere keuze zijn dan
Vooral nat asfalt vind ik maar niks op die bontrager bandjes
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Ik zou dan een lichtlopende band nemen tussen de 1,70 en 2,2 inch.

Zelf gebruik ik tijdens de Roparun (550km over de weg waarvan ik er ong. 300 fiets) Super Moto's. Zijn wel iets breder dan 2.0 maar zijn heel comfortabel en rollen lekker.

Misschien iets van G-One's?

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Dacht dat de G-One's juist niet op nat wegdek uitblinkten
Had ook nog naar Vredestein Aventura gekeken maar snap de etro niet et staat 622 28" is masr 622 is toch 29"
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2114
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Ik had zo'n Cube MTB voor op vakanties mee te nemen en om een beetje te toeren met mijn vrouw. Daar zaten ook 20mm velgen onder en ik vond de Maxxis Ikon 2.2's het erg goed doen. Ik had de Tan Wall variant, 60tpi, die is wat stugger tov de zwarte 120tpi Ikon's zodat je ook gewoon lekker op lagere druk kon rijden. Die Ikon's zijn nog eens super slijtvast en lekbestendig ook.

https://www.mantel.com/maxxis-ikon-exo- ... buitenband
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

HB_Eagle schreef: wo 10 mei 2023, 15:09 Dacht dat de G-One's juist niet op nat wegdek uitblinkten
Had ook nog naar Vredestein Aventura gekeken maar snap de etro niet et staat 622 28" is masr 622 is toch 29"
Inch is de buitenmaat inclusief band (ongeveer). Ertro ais de maat van de kale velg. 28“ en 29" zijn allemaal 622 mm velg maten.

Alhoewel.... Er is ook een 28" bandenmaat,28* 1 1/2, die niet 622 is maar 635...
Give me little bits of / more than I can take
Plaats reactie