Dropper voor 2012 Specialized Carve Pro

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Wizz schreef: wo 24 mei 2023, 16:44 Ben ik een draalkont? Jazeker!
  • KS LEV samen met KS KGSL via bike24, of
  • Brand-X Ascend Dropper II via chainreactioncycles
De laatste heeft wat commentaren over speling, bij de eerste heb ik daar nog niets over gelezen. Daar is (hopelijk) het prijsverschil ook naar (factor 2).

Maar ook wat betreft winkels zijn de reviews zeer gevarieerd. Bike24 schijnt nogal langzaam te zijn, Chain Reaction komt vanuit de UK (gaat dat wel goed). Hebben jullie ervaring met beide winkels?

Groeten,
William
Als die KS twee keer zo duur is zou ik voor de Brand-X gaan.
Heb vroeger Kindshock droppers gehad maar echt overtuigend vond ik ze niet. Ik denk niet dat ze veel beter zijn dan een Brand-X.

En nagenoeg elke dropper heeft een heel klein beetje speling, ook de duurdere merken. Voor sommige merken zijn revisiesetjes te koop, bijvoorbeeld One Up heeft geleidepinnetjes in verschillende diktes. Krijgt de dropper teveel speling kun je een maat dikkere pinnetjes monteren om de speling te verkleinen.
Er zijn betere droppers dan Brand-X, maar daar betaal je ook (veel) meer voor...

Qua shops zijn beiden betrouwbaar. Chainreactioncycles en Wiggle horen bij hetzelfde concern, volgens mij zijn de prijzen op hun sites inclusief eventuele invoerrechten e.d. Dus geen extra kosten achteraf, wat bij sommige Britse shops na de Brexit wel het geval is.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

kermit schreef: do 25 mei 2023, 09:38 Qua shops zijn beiden betrouwbaar. Chainreactioncycles en Wiggle horen bij hetzelfde concern, volgens mij zijn de prijzen op hun sites inclusief eventuele invoerrechten e.d. Dus geen extra kosten achteraf, wat bij sommige Britse shops na de Brexit wel het geval is.
Ik kan na drie orders bij Wiggle met zekerheid zeggen dat je geen extra kosten hebt zoals invoerrechten etc. Binnen een paar dagen heb je je order in huis (frame, wielset & kleine parts). Fijne webshop.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik heb wel "iets" meer dan drie orders bij Wiggle geplaatst :oops: :D
Goede ervaringen mee, maar sinds de Brexit vaak alleen nog interessant bij fikse aanbiedingen. De normale prijzen liggen nu meestal boven die van de bekende Duitse webshops.

Maar het aanbod is wat anders, voor sommige zaken slaag je makkelijker bij de Britse shops en voor andere spullen kom ik vaak bij de Duitsers uit.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Bike24 heeft bij far de beste aftersales en service.

1 mailtje van een defect of iets wat niet klopt en je hebt gelijk een aanbod waar je geen nee tegen hoeft te zeggen :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Wizz
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 3 mei 2013, 13:05
Mijn mountainbike: Specialized Carve Pro 29

Bedankt wederom voor de reacties.
  • 25 mei: besteld bij Bike24 (KS LEV en KS KGSL (die was op voorraad).
  • 26 mei: status "verpakt"
  • 30 mei: status "verzonden"
  • 31 mei: status "The parcel has left the parcel center"
Wordt vervolgd...
Wizz
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 3 mei 2013, 13:05
Mijn mountainbike: Specialized Carve Pro 29

Toch interessant:
  • "The parcel has reached the parcel center." Tijdstip: 21:19.
  • "The parcel has left the parcel center." Tijdstip: 21:21
Uit de vrachtwagen zo hop, het busje in (denk ik dan maar) :wink: Waarschijnlijk mooi op tijd hier, zodat ik er volgende week meteen gebruik van kan maken tijdens de Pfälzerwald-tochten.

Wordt vervolgd...

Met vriendelijke groet,
William
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jij doet er 24 dagen over om te besluiten, maar Bike24 moet binnen 24 uur leveren?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Wizz
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 3 mei 2013, 13:05
Mijn mountainbike: Specialized Carve Pro 29

Nee joh, ze mogen zo lang erover doen als zij denken wat nodig is. Die indruk wilde ik helemaal niet geven. Sterker nog, ik vind het heel netjes om in 1 week te leveren. Ik wilde jullie alleen op de hoogte houden van het proces, ook omdat er mensen zijn die hier juist wél serieus over geklaagd hebben.

Het pakketje is zojuist gearriveerd. Weer wat te doen dit weekend! :-q

Groeten,
William
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dan had ik het helemaal verkeerd begrepen :lol:

Hier kan je je Bile24 ervaring kwijt:
https://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=51927

En hier je ervaring met de bezorgers:
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=141951
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Wizz
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 3 mei 2013, 13:05
Mijn mountainbike: Specialized Carve Pro 29

Vandaag begonnen met de dropper te plaatsen. Echter, ik loop tegen het volgende probleem aan.

De houder van het zadel steekt naar achteren ten opzichte van de pen, waardoor het zadel eigenlijk áchter de lijn van de pen vast zit:

Afbeelding

Bij de KS LEV zit de houder van het zadel echter in de lijn van de pen:

Afbeelding

Gevolg is dat, wanneer ik de afstand zadel-stuur gelijk wil houden, ik het zadel zover mogelijk naar achter moet schuiven (dus de klem zover mogelijk naar voren op de rail, daar waar de rails naar elkaar toe gaan lopen), en dan nóg zit ik 2 cm dichter op het stuur dan wat ik nu zit.

Ga ik iets merken van die 2 cm? Geen idee, daar kom ik alleen maar achter door te testen lijkt me. Maar 2 cm is niet niks in fietsland. Waar ik me wél wat meer zorgen om maak, is dat ik het zadel dan helemaal aan de voorkant van de rail vast dien te zetten. Lijkt me ook niet ideaal als het gaat om de verdeling van de krachten.

Wat denken jullie?

Met vriendelijke groet,
William
Wizz
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 3 mei 2013, 13:05
Mijn mountainbike: Specialized Carve Pro 29

Ai, ik ben er al uit:

Afbeelding

Links het model wat ik heb ontvangen. Rechts de situatie zoals deze nu is en ik zou moeten hebben... Bij Bike24 had ik maar 1 optie, dus ik heb hier helemaal niet naar gekeken. Ik ga deze dus retour sturen, want ik denk niet dat ik met een ander zadel dit opgelost krijg. Het lijkt me de geometrie van de fiets... Dju toch. Ligt dit nu wederom aan het (te) oud zijn van de fiets? De Brand-X Ascend II gaat dezelfde problemen opleveren...

Met vriendelijke groet,
William
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Ai, da’s balen... Je had een zadelpen met een beetje setback, wat tegenwoordig inderdaad ietwat ouderwets is. Droppers met setback zijn zeldzaam. Had ik ook geen rekening mee gehouden toen ik de KS Lev noemde..

Er zijn zadels met langere rails (https://www.mtbr.com/threads/saddle-wit ... s.1192332/), maar ik weet niet of je daar die 2cm verantwoord mee kunt overbruggen...
Het is hier geen ponykamp!
Wizz
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 3 mei 2013, 13:05
Mijn mountainbike: Specialized Carve Pro 29

No worries, ik neem niemand hier iets kwalijk :-q , hooguit mezelf dat ik er niet NOG dieper ingedoken ben...

Andere opties zijn wellicht:
Beiden lijken een beetje set-back te hebben. Zie ik dat goed?

De KS eTen staat nog altijd ook op Marktplaats, maar dat is te kort dag voor dit weekend...

Met vriendelijke groet,
William
Wizz
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 3 mei 2013, 13:05
Mijn mountainbike: Specialized Carve Pro 29

Maar even de titel van dit draadje aangepast. Het ging al lang niet meer over de AXS Reverb...
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Je fotos zijn niet zichtbaar. Als je idd een 2012 frame hebt met bijbehorende originele onderdelen zou een zadelpen met setback heel goed kunnen. Dat was toen de standaard. Nu is dat zelfs in racefiets land steeds minder de standaard.

Waarschijnlijk ga je er zelfs op vooruit als je 2cm dichter op je stuur zit. Die kortere zit is ook veel meer de standaard geworden. Misschien moet je er wat aan wennen in het begin maar geloof me het gaat je juist meer controle, comfort en zelfs power opleveren.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie