Het staat iedereen natuurlijk vrij om zonder bijdrage deze routes of een andere alternatieve 200+ km route te fietsen. Even goede vrienden. Maar aanleg en onderhoud van de routes kunnen we als MOZL niet gratis. Door je bijdrage help je hieraan mee. En krijg je een mooie route, ondersteuning, etc. Aurelius heeft het pakket hierboven al gedeeld.
Ik heb overigens niet de illusie dat die gpx niet gaat rondzwerven; daarnaast is - zoals jullie hebben kunnen lezen - de mountainbikeroute uitgepijld. Dan heb je de gpx niet nodig. Doe mij een lol en koop dan in ieder geval de framesticker van MOZL. Dan draag je ook bij.
En als je de L200 gaat fietsen: geniet ervan! Laat hier aub weten wat je van de route vindt.
Limburg 200
- Willem Altes
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2174
- Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26
Als ik al eens een L200 zou gaan rijden heb ik helemaal niet de tijd om eerst rustig koffie te gaan drinken en na afloop het in Valkenburg in te leveren. Dan moet ik voor dag en dauw richting Limburg en zal dan op de plek starten die het dichtst bij huis is. Dat is niet Valkenburg.
Maar meestal ben ik zo eigenwijs om zelf een gpx in elkaar te knutselen.
Maar meestal ben ik zo eigenwijs om zelf een gpx in elkaar te knutselen.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 363
- Lid geworden op: wo 29 juni 2022, 20:59
- Mijn mountainbike: Canyon - Neuron
Ik ben wel heel benieuwd naar de eerste ervaringen, kan zomaar zijn dat ik deze voor dit najaar in de agenda ga zetten.
Met vriendelijke groet,
Joris
Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
Joris
Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2816
- Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06
Toch maar eens proberen om het voor oktober een keer klaar te spelen, mooie training.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
- Qprs
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
- Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen
Ik heb vorige week per ongeluk delen van deze route gereden. Kwam veel ‘200’ bordjes tegen rondom Valkenburg, toen ik later opzocht wat die bordjes betekende kwam ik achter het Limburg 200 concept.
Ik ben absoluut geen marathonfietser, en mijn fietsmaatje had al moeite met de 70km die we reden, maar we hebben ons voorgenomen om de volledige tocht te gaan rijden. Dat is een compliment naar de organisator. We kwamen veel perfecte gravelpaden tegen, waarvan ik me meen te herinneren dat dit 15-20 jaar geleden nog hobbelige zandpaden waren. Zijn er paden aangelegd/bijgewerkt voor de Limburg 200?
Ik reed er overigens met 650b 2.2” banden, en reed bij een steile klim stuiterende en slippende endurance racers voorbij alsof ik Lance Armstrong heette. Ik zou de tocht niet met 30mm racebandjes gaan rijden, ook al kan het.
Ik ben absoluut geen marathonfietser, en mijn fietsmaatje had al moeite met de 70km die we reden, maar we hebben ons voorgenomen om de volledige tocht te gaan rijden. Dat is een compliment naar de organisator. We kwamen veel perfecte gravelpaden tegen, waarvan ik me meen te herinneren dat dit 15-20 jaar geleden nog hobbelige zandpaden waren. Zijn er paden aangelegd/bijgewerkt voor de Limburg 200?
Ik reed er overigens met 650b 2.2” banden, en reed bij een steile klim stuiterende en slippende endurance racers voorbij alsof ik Lance Armstrong heette. Ik zou de tocht niet met 30mm racebandjes gaan rijden, ook al kan het.
Het is hier geen ponykamp!
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4704
- Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
- Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede
Je hebt het dan nu over de gravel variant neem ik aan?
- Qprs
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
- Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen
Daar ga ik wel van uit, al zag ik bij veel ‘200’ bordjes ook een MTB route bordje hangen dat dezelfde kans op wees. Ik weet het niet helemaal zeker dus.
Het is hier geen ponykamp!
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4704
- Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
- Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede
Je hebt pagina 1 van dit topic bekeken?
Nee dat kan niet, want alleen de mtb variant is uitgepijld met bordjes...
Maar daar zit ook veel gravel in.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10372
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Zie hierboven:Qprs schreef: ↑ma 22 mei 2023, 11:45 Ik heb vorige week per ongeluk delen van deze route gereden. Kwam veel ‘200’ bordjes tegen rondom Valkenburg, toen ik later opzocht wat die bordjes betekende kwam ik achter het Limburg 200 concept.
Ik ben absoluut geen marathonfietser, en mijn fietsmaatje had al moeite met de 70km die we reden, maar we hebben ons voorgenomen om de volledige tocht te gaan rijden. Dat is een compliment naar de organisator. We kwamen veel perfecte gravelpaden tegen, waarvan ik me meen te herinneren dat dit 15-20 jaar geleden nog hobbelige zandpaden waren. Zijn er paden aangelegd/bijgewerkt voor de Limburg 200?
Ik reed er overigens met 650b 2.2” banden, en reed bij een steile klim stuiterende en slippende endurance racers voorbij alsof ik Lance Armstrong heette. Ik zou de tocht niet met 30mm racebandjes gaan rijden, ook al kan het.
De mountainbikeroute is volledig uitgepijld.
De gravelroute zal vooralsnog alleen als gpx aangeboden worden.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4704
- Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
- Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede
Ik geloof jullie maar als iemand zegt; 'het is te doen op 30mm bandjes' denk ik toch eerst aan de gravel variant...
Mogelijk dat die MTB verbindingspaden dezelfde zijn?
Mogelijk dat die MTB verbindingspaden dezelfde zijn?
- Qprs
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
- Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen
Ah, ik was in de veronderstelling dat ik bordjes voor de gravelroute zag, maar dat is dus niet zo.
Sommige afdalingen waren best spannend, ook daar heb je liever wat meer rubber onder je kont...
Het gaat direct een stuk bergop bij het vertrekpunt. Als je daar te veel gas geeft ga je een zware 200km tegemoet
Ik bedoelde te zeggen dat het eigenlijk niet te doen is op 30mm bandjes, want dat stuitert en vertraagt dusdaning dat zelfs een Qprs je bergop voorbij rijdt. Het kan, maar dat is wat anders dan "het is te doen"hanjovdberg schreef: ↑ma 22 mei 2023, 18:21 Ik geloof jullie maar als iemand zegt; 'het is te doen op 30mm bandjes' denk ik toch eerst aan de gravel variant...
Mogelijk dat die MTB verbindingspaden dezelfde zijn?
Sommige afdalingen waren best spannend, ook daar heb je liever wat meer rubber onder je kont...
Het gaat direct een stuk bergop bij het vertrekpunt. Als je daar te veel gas geeft ga je een zware 200km tegemoet
Het is hier geen ponykamp!
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 279
- Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14
Begint al goed
Uitdrukkelijk verzoek aan alle Limburg 200 rijders: Mijd de Brunssummerheide!
Helaas hebben we vernomen dat afgelopen vrijdag de L200 route is opengesteld. Als lokale MTB vereniging die een groot deel van het traject waarvan L200 gebruik maakt heeft ontwikkeld en onderhoud, dragen we dit soort initiatieven graag een warm hart toe. In de MTB sport zijn we helaas meer en meer afhankelijk van de ruimte die we krijgen van onze omgeving. Wat wij daarom niet steunen is dat voor initiatieven die de recreatiedruk vergroten, zoals L200, wordt gekozen voor een heel kwetsbaar gebied dat reeds een enorm hoge recreatiedruk kent, zoals onze Brunssummerheide.
Voor de L200 route over de Brunssummerheide is door de grondbeheerder een tijdelijke toestemming verleend die zal worden geëvalueerd. Deze evaluatie willen wij als lokale MTB vereniging en beheerders van de reeds langer bestaande MTB route op de Brunssummerheide NIET. Het toevoegen van L200 op deze plek die al een zeer grote recreatiedruk kent vinden wij onnodig en onverantwoord.
Deze zorgen hebben wij geuit naar de organisatie van L200 en Mountainbike Ontwikkeling Zuid-Limburg, maar zijn daarin niet gehoord.
Daarom doen we nu deze uitdrukkelijke oproep richting de rijders van L200 om op de Brunssummerheide zeer veel rekening te houden met de omgeving en andere recreanten, bij het passeren van andere recreanten snelheid te minderen en op de Brunssummerheide te kiezen voor de verharde fietspaden of deze lus volledig over te slaan en zo de route rondom de Brunssummerheide te behouden als lokale openbare sportfaciliteit.
Daarnaast hebben wij gezien de teleurstellende houding van MOZL in de ontwikkeling van L200 alle banden met MOZL verbroken.
We rekenen op het begrip van alle L200 deelnemers en wensen hen succes met hun uitdaging.
Uitdrukkelijk verzoek aan alle Limburg 200 rijders: Mijd de Brunssummerheide!
Helaas hebben we vernomen dat afgelopen vrijdag de L200 route is opengesteld. Als lokale MTB vereniging die een groot deel van het traject waarvan L200 gebruik maakt heeft ontwikkeld en onderhoud, dragen we dit soort initiatieven graag een warm hart toe. In de MTB sport zijn we helaas meer en meer afhankelijk van de ruimte die we krijgen van onze omgeving. Wat wij daarom niet steunen is dat voor initiatieven die de recreatiedruk vergroten, zoals L200, wordt gekozen voor een heel kwetsbaar gebied dat reeds een enorm hoge recreatiedruk kent, zoals onze Brunssummerheide.
Voor de L200 route over de Brunssummerheide is door de grondbeheerder een tijdelijke toestemming verleend die zal worden geëvalueerd. Deze evaluatie willen wij als lokale MTB vereniging en beheerders van de reeds langer bestaande MTB route op de Brunssummerheide NIET. Het toevoegen van L200 op deze plek die al een zeer grote recreatiedruk kent vinden wij onnodig en onverantwoord.
Deze zorgen hebben wij geuit naar de organisatie van L200 en Mountainbike Ontwikkeling Zuid-Limburg, maar zijn daarin niet gehoord.
Daarom doen we nu deze uitdrukkelijke oproep richting de rijders van L200 om op de Brunssummerheide zeer veel rekening te houden met de omgeving en andere recreanten, bij het passeren van andere recreanten snelheid te minderen en op de Brunssummerheide te kiezen voor de verharde fietspaden of deze lus volledig over te slaan en zo de route rondom de Brunssummerheide te behouden als lokale openbare sportfaciliteit.
Daarnaast hebben wij gezien de teleurstellende houding van MOZL in de ontwikkeling van L200 alle banden met MOZL verbroken.
We rekenen op het begrip van alle L200 deelnemers en wensen hen succes met hun uitdaging.
Ride like you stole it