Kona Hei Hei CR Race

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

En gisteren was er zon!

Afbeelding

Trails bovenop de heuvel minder nat dan maandag en dinsdag (maar nog steeds nat :tong )
Afbeelding

Wel heerlijk weer
Afbeelding

Deze trail lag er wel mooi bij. Vorig jaar hier ook geweest, Met de Kona naar beneden wel wat stabieler dan de Niner
Afbeelding

Endura kneepads zitten goed, geen hinder tijdens fietsen
Afbeelding

"Tight as Badgers" trail. Zeer uitdagend, technisch naar beneden. Naam klopte wel :wink:
Afbeelding

Mooie flow paadje
Afbeelding
Afbeelding

Mooi werkweekje zo :D

Note to self, Aspen achter met natte trails is niet de beste keus
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

Supermooie bike! Gaaf om tussen de werkzaamheden door ook te biken in Schotland. Heb wel in Aberdeen gewerkt maar er nooit gefietst uiteindelijk. Heb ook een vraagje aangezien ik naar een Kona Hei Hei aan het kijken ben; hoe lang ben je? Ik ben 187 bij 90 (bbl) en vind L te klein en mogelijk XL wat te groot gezien de lengte van de zitbuis. Rij nu een Trek Top Fuel van 2020 en die vind ik al 'hoog' qua zitbuis. En hoe staat het met de staande achtervork; lijkt vrij plat en breed. Geen problemen met er langs schuren?
Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Contacteer:

Bedankt, om te kunnen fietsen na werktijd maakt Aberdeen wel wat draaglijker 😅

Ik ben zelf 199/200cm, hart trapas bovenkant zadel 87cm.
Ik heb geen problemen met schuren bij de achtervork.
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker

Brambo67 schreef: ma 15 mei 2023, 17:13 ... hoe lang ben je? Ik ben 187 bij 90 (bbl) en vind L te klein en mogelijk XL wat te groot gezien de lengte van de zitbuis. Rij nu een Trek Top Fuel van 2020 en die vind ik al 'hoog' qua zitbuis. En hoe staat het met de staande achtervork; lijkt vrij plat en breed. Geen problemen met er langs schuren?
ff hier op inhaken, ik ben ook 187 met beenlengte 89,25 en heb een L hei hei en vindt m perfect passen
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt. Maar vind je nou een L of heM fijn??
hoodoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei, Evil Offering, Canyon Grizl, Scott Addict

Bonanza schreef: ma 15 mei 2023, 17:48 Bedankt, om te kunnen fietsen na werktijd maakt Aberdeen wel wat draaglijker 😅

Ik ben zelf 199/200cm, hart trapas bovenkant zadel 87cm.
Ik heb geen problemen met schuren bij de achtervork.
Wat dat betreft ben ik een ukkie met mijn 1,86 maar waarvan meer de helft been. Mijn zadelhoogte is 85 cm en zit dus ook prima op de XL
Ook lange armen dus reach is prima.
Verder geen problemen met schuren want maatje 45
Remember to do things which are right rather than things that are easy
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Contacteer:

In Noorwegen kan je je na werktijd ook wel vermaken :D Wat een feest om hier te kunnen rijden :-q

Mooie uitzichten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Klimmen zijn steil!
Afbeelding
Afbeelding

Maar als je boven bent heb je wel een mooi uitzicht
Afbeelding

What goes up, most go down
Afbeelding

Ook wat trails verstopt in het bos
Afbeelding
Afbeelding
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Mooie plaatjes en mooie trips :-q

Ik heb ook wel in Schotland en Noorwegen gebiked op reis voor werk, die Kirkhill spot ken ik goed, maar in een versie van een aantal jaar geleden dan. Stiekum ben ik wel een beetje jaloers dat je je eigen bike mee hebt. Ik heb er vooral op geleende bikes rondgereden, wat voor het biken soms minder is.

Aan de andere kant, de "leen"bikes kwamen meest wel met een local gids, en in Scotland ook met een frothy pint na de rit 8) :)

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Contacteer:

Ik ben ook zeker blij en voel me ook wel enigszins bevoorrecht dat het mooi zo te combineren is. Met mijn lengte is mijn eigen fiets wel zo fijn. Vorig jaar in Azie geweest en daar 1 gehuurd, best wel een drama om uberhaupt een XL of XXL te vinden. Had graag mijn eigen fiets daar ook gehad, ben daar dan ruim 2 weken, maar om de 3 dagen zo'n beetje weer een vlucht en dan is verre van praktisch of economisch :tong

Maar ook op een gehuurde hardtail met 30mm vork kan je je wel vermaken in de jungle van Kuala Lumpur :-D
Afbeelding
Afbeelding
Henrik
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Groen en zwart!

Leuke foto's!
Brambo67 schreef: ma 15 mei 2023, 17:13 Supermooie bike! Gaaf om tussen de werkzaamheden door ook te biken in Schotland. Heb wel in Aberdeen gewerkt maar er nooit gefietst uiteindelijk. Heb ook een vraagje aangezien ik naar een Kona Hei Hei aan het kijken ben; hoe lang ben je? Ik ben 187 bij 90 (bbl) en vind L te klein en mogelijk XL wat te groot gezien de lengte van de zitbuis. Rij nu een Trek Top Fuel van 2020 en die vind ik al 'hoog' qua zitbuis. En hoe staat het met de staande achtervork; lijkt vrij plat en breed. Geen problemen met er langs schuren?
1.96, XL. Alleen met de combi flats/5ten maat 47 wat vaker in aanraking, maar dat ligt deels ook aan de manier van rijden op die momenten... als de staande achtervork dan het enige is wat af en toe geraakt wordt is het mooi :tong

Spd maat 47 met normale routes eigenlijk weinig problemen. Incidenteel een aanvaring. Heb er voor de zekerheid beschermfolie opgeplakt, prima zo.
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Contacteer:

:winkie:

Afbeelding
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Contacteer:

Sram Guides eraf, Formula Cura 4 erop!

Afbeelding
Oranje dropper kabel gaat nog vervangen worden.
Afbeelding

Afbeelding

Merk wel duidelijk dat deze meer remkracht worden en dat is mooi. Want dat was ook de reden van vervangen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

The precious …….. :winkie:

Mijn inner Smeagol vindt dit wel mooi ja . En ik heb ook wel goede ervaringen met Formula remmen, de Cura's nog niet geprobeerd.

Enjoy!!

Edit of was het Gollum? 8)
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker

Alleen voor het gouden kleurtje zijn ze al het vervangen waard :-q
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Contacteer:

Dit keer de fiets mee naar Maleisie. Vorig jaar een fiets gehuurd. De enige XL daar te krijgen was een Specialized Crave met een 30mm vork. Deze keer de Kona maar mee.

Weer op pad op Mont Kiara. KLMBH bouwt en onderhoud daar de trails. In een 12 km pak je zo 500hm. Smalle technische trail. Heet en vochtig. Maar wat gaaf.

Afbeelding

Uitzichtje
Afbeelding

Trofee van de local 🤪
Afbeelding

Petronas Towers (en De Graafschap supporters waren er ook)
Afbeelding
Plaats reactie