Curve Walmer bars ervaringen?

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Momenteel rij ik met de Salsa Cowchippers in een 52 mm breed (breedste). Op zich een fijn stuurtje maar ik ben wel erg nieuwsgierig hoe de Walmer bars rijden met 55 breed !

Iemand ervaring met dit stuurtje?
Laatst gewijzigd door maverick76 op di 4 april 2023, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

maverick76 schreef: vr 31 maart 2023, 17:10 Momenteel rij ik met de Salsa Cowchippers in een 46 mm breed (breedste). Op zich een fijn stuurtje maar ik ben wel erg nieuwsgierig hoe de Walmer bars rijden met 55 breed !

Iemand ervaring met dit stuurtje?
Dit had je misschien zien aankomen maar ik heb een 55cm Walmer bar en ben er erg blij mee, bevalt me uitstekend. Ik zou niet meer terug willen naar smaller. Maar bedenk dat ik met lekker brede banden (2.6-3.0) rijd en waarschijnlijk iets ruiger terrein tegen kom dan de meesten in Nederland.

Ik had eerder een Salsa Cowchipper 50cm, maar die heb ik teruggestuurd vanwege een product recall van Salsa: https://www.salsacycles.com/support/rec ... ust%202022.

Afbeelding
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Natuurlijk rij jij een Walmer. :D

Ik rij natuurlijk ook relatief brede banden op de Salsa en toch ook wel veel grove bospaden op de Veluwe met af en toe stukken mtb route.

Het zijn nogal dure stuurtjes om eens te “proberen”.

Dank voor het delen van de ervaring in ieder geval.

(ik heb de alu versie van de Cowchippers, gelukkig)
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4076
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Geen Walmer, maar ik heb een tijdje gereden met een Satori Beach stuur op mijn Karate Monkey. Ondiepe dropbar met heel breed uitlopende drops. Reed erg lekker offroad en is onderin stuk breder dan Cowchipper 46 (heb ik ook gehad) Waren erg goedkoop, maar zie ze nergens meer leverbaar. Misschien een idee als je er nog ergens een kunt vinden?
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

MonkeyRider schreef: di 4 april 2023, 10:00 Geen Walmer, maar ik heb een tijdje gereden met een Satori Beach stuur op mijn Karate Monkey. Ondiepe dropbar met heel breed uitlopende drops. Reed erg lekker offroad en is onderin stuk breder dan Cowchipper 46 (heb ik ook gehad) Waren erg goedkoop, maar zie ze nergens meer leverbaar. Misschien een idee als je er nog ergens een kunt vinden?
Ik heb die Satori achtige sturen ook wel gereden. Nadeel vind ik dat ze in de hoods vrij smal blijven. Mijn interesse ligt juist bij een stuur dat bovenop al breed is. De Walmer tikt alle doosjes qua vorm.

Veel breder dan 46 bovenin is lastig te vinden.

Edit, ik heb even gekeken maar mijn Cowchipper is 52 breed. :o
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie