bidon niet verliezen Canyon Sideloader?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Hans MTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 20 oktober 2013, 11:20

Heeft iemand met een ruige rijstijl goede ervaringen met de Canyon Sideloader bidonhouder. Ik heb nog nooit een bidonhouder gehad waarmee ik geen bidon's verlies. Nu ga ik de Neuron Al fully kopen en daarbij wordt de Sideloader met Canyon 750 ml bidon aanbevolen. Zou ik hiermee geen bidon meer verliezen?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Misschien zijn bidons/houders niet bedacht voor een ruige rijstijl...? ;-)

Ik heb redelijk goede ervaringen met de The P.O.G. houders, die kun je ook wat bijbuigen om de bidon strakker te laten passen. Dan wordt het wel wat lastiger om ze er weer terug in te doen tijdens het fietsen. Maar ik garandeer niks, bidons gebruik ik alleen op de wegfietsen en op de mtb gaat de drinkrugzak om.

Er zijn ook zwarte, maar die hebben ze hier zo te zien niet meer:
https://cnc-bike.de/flaschenhalter-spor ... -9262.html

Het handige is dat je deze in alle richtingen kunt monteren, dus ook met de opening naar links of rechts. En door de klemmen om te draaien monteer je de houder wat hoger of lager op het frame. Ze kosten ook geen drol bij CNC:
Afbeelding

En er is ook een kleinere versie maar die houdt de bidon misschien ook minder strak vast:
Afbeelding

Ik heb ze op m'n gravelbikes en m'n hardtail zitten voor de gereedschapsbidon, voor de drinkbidons heb ik toch liever een modelletje waar de bidon wat makkelijker in terug te plaatsen is.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ik rijd al 15 jaar met Arundel manible, nog nooit een bidon kwijt geraakt en nog beter, er ook nog eens makkelijk uit te pakken.
Zo,n bidon houder aan 1 kant zou ik niet willen, ik pak hem niet altijd met dezelfde hand.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Op een fully is een bidonhouder minder kritisch dan op een HT is mijn ervaring. Ik rij al jaren zowel op de HT en de fully met een SKS Slidecage.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
aart93
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 11 september 2019, 12:41

https://www.mantel.com/elite-custom-race-bidonhouder

heb hem op meerdere fietsen, bidons gaan geen kant op en nog goedkoop ook
Hans MTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 20 oktober 2013, 11:20

Ik heb de sideloader maar besteld. We gaan het proberen. Kan mij voorstellen dat een opening aan de zijkant ook beter bestand is tegen onbedoeld loskomen van de bidon. De grootste klappen zijn toch in verticale richting.

Die elite die heb ik nu. Bij mij werkt die niet. Verschillende maten bidons stuiteren er gewoon uit op mijn HT.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ik vraag me toch af wat mensen doen en/of wat voor belabberder combinaties er in omloop zijn, wanneer:
a) de goedkoopste Tacx houder met Tacx bidon het gewoon uithoudt op enduro trails, bikepark, ... (opgeteld >500,000 hoogtemeters persoonlijke ervaring),
b) iedereen waar ik normaal mee rijdt van lokaal tot Alpen met bidons rijdt - voor zover het frame het toelaat - zonder noemenswaardige problemen,
c) de meerderheid in EWS ook gewoon met bidons onderweg is.

:-{
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Rij al 4-5 jaar met de side loader op zowel mijn lux als hardtails. Nog nooit een bidon verloren en altijd goed bereikbaar met de sideloader. Prima keus :-q
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Cube-Elite schreef: vr 31 maart 2023, 14:58 Ik rijd al 15 jaar met Arundel manible, nog nooit een bidon kwijt geraakt en nog beter, er ook nog eens makkelijk uit te pakken.
Zo,n bidon houder aan 1 kant zou ik niet willen, ik pak hem niet altijd met dezelfde hand.
Same here. Zelfs bij een kasseienrit op een stugge reetfiets blijven de bidons keurig op hun plek. En we weten allemaal dat die ews ritjes omlaag daarbij verbleken.

;-)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

38x10 schreef: vr 31 maart 2023, 18:32
Cube-Elite schreef: vr 31 maart 2023, 14:58 Ik rijd al 15 jaar met Arundel manible, nog nooit een bidon kwijt geraakt en nog beter, er ook nog eens makkelijk uit te pakken.
Zo,n bidon houder aan 1 kant zou ik niet willen, ik pak hem niet altijd met dezelfde hand.
Same here. Zelfs bij een kasseienrit op een stugge reetfiets blijven de bidons keurig op hun plek. En we weten allemaal dat die ews ritjes omlaag daarbij verbleken.

;-)
Allemaal? Godzijdank niet. :bier:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik rij overigens ook al zo’n anderhalf jaar met een Canyon sideloader rond en nog niet 1 keer de bidon verloren.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Specialized Zee Cage II :-q

https://www.specialized.com/nl/nl/zee-c ... 43020-2114

Niet de goedkoopste, wel de beste!

https://youtu.be/Gxw6L0QmPF4

Ook volgens Seth


Ik heb 8500km weggezet met deze houders inmiddels, inclusief met volle 0,75L bidons door remkuilen van Amerongen stuiteren zonder iets te verliezen.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Hier een Sychros Tailor 1.0, zelfs in het bikepark blijft een bidon gewoon zitten. Is een wat slanker design dan de Speci maar werkt al zo`n 2 jaar prima.

Ben 1x een gereedschapsbidon verloren (Les Gets), maar dat kwam omdat die niet goed was ingeklikt, de uitsparing aan de bovenkant van de bidon (voor de klem) is geen 360°.
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Fidlock!
Gebruikersavatar
Jouke74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 489
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 21:23
Mijn mountainbike: Giant XTC advanced

En deze ook: dat de bidon goed stevig blijft zitten staat zelfs in de commentaren. :winkie:

https://www.mantel.com/tacx-deva-bidonh ... wE#reviews
Plaats reactie