NP Utrechtse Heuvelrug - Soest

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Het beste is natuurlijk om segmenten over te laten aan de trail crew. En dat een ieder vooral als het om segmenten gaat die meerdere keren het zelfde stuk dekken zijn segment verwijderd. Dan houden wij het overzichtelijk.

Strava zou ook gewoon alles wat dubbel is moeten verwijderen en de oudste laten staan. En als een segment niet op OpenStreetMap staat (geen pad), of fietsen volgens OSM niet is toegestaan het segment niet toe moeten staan/verwijderen.
◼︎ Go round the outside.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Ik moet bekennen dat ik ook altijd wel een liefhebber ben van één groot Strava ronde segment voor een route. Maar met Soest..., je moet 2x een drukke weg oversteken... da's gewoon niet handig. De echte Strava KOM/QOM jagers en jaagsters, gaan dan wellicht teveel risico nemen bij het oversteken met alle gevolgen van dien. En bovendien, ook voor jezelf, als je al een keertje kort moet wachten bij de weg zonder dat Strava meteen gepauzerd wordt om wat voor een reden dan ook, dan klopt je vergelijk al niet meer. Dus een paar grote segmenten tussen de de verschillende knelpunten zou ideaal zijn voor Soest.

Segmenten:
Boven het spoor
Spoor tot N-weg
N-weg tot N-weg
N-weg tot spoor

Of zoiets :wink:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

De echte Strava jager verdient vanzelf een keer de Darwin Award. :bier:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
rondjesrijder
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 14 juli 2018, 22:51
Mijn mountainbike: wordt goed gebruikt.

Streamz schreef: zo 21 mei 2023, 17:01 Ik doe een ronde altijd in zn geheel zonder te stoppen, (treinen, wandelaars, paarden etc laat ik wel voorgaan uiteraard), ben eigenlijk wel benieuwd welke tijden er gereden worden. Ik heb Strava, maar zie alleen kleine segmentjes, niet de gehele route. Iemand een idee?
Ik heb een paar weken geleden de route een paar (5) keer achter elkaar gereden op één dag (met een andere gek :D). Onze rondetijden waren:
1:09, 1:08, 1:04, 1:07, 1:17 (korte pauze halverwege deze laatste ronde om een gezellige mee-rijder gedag te zeggen).
We gingen voor ons doen niet hard omdat we wat langer bezig waren maar zo heb je een indicatie.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Stunning schreef: ma 22 mei 2023, 20:43 Ik moet bekennen dat ik ook altijd wel een liefhebber ben van één groot Strava ronde segment voor een route. Maar met Soest..., je moet 2x een drukke weg oversteken... da's gewoon niet handig. De echte Strava KOM/QOM jagers en jaagsters, gaan dan wellicht teveel risico nemen bij het oversteken met alle gevolgen van dien. En bovendien, ook voor jezelf, als je al een keertje kort moet wachten bij de weg zonder dat Strava meteen gepauzerd wordt om wat voor een reden dan ook, dan klopt je vergelijk al niet meer. Dus een paar grote segmenten tussen de de verschillende knelpunten zou ideaal zijn voor Soest.

Segmenten:
Boven het spoor
Spoor tot N-weg
N-weg tot N-weg
N-weg tot spoor

Of zoiets :wink:
Redelijk kans dat die segmenten (andere naam wellicht) er allemaal al lang inzitten als de ellenlange lijst met segmenten bekijkt :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Fred (mtb-sport) schreef: di 23 mei 2023, 07:11
Stunning schreef: ma 22 mei 2023, 20:43 Ik moet bekennen dat ik ook altijd wel een liefhebber ben van één groot Strava ronde segment voor een route. Maar met Soest..., je moet 2x een drukke weg oversteken... da's gewoon niet handig. De echte Strava KOM/QOM jagers en jaagsters, gaan dan wellicht teveel risico nemen bij het oversteken met alle gevolgen van dien. En bovendien, ook voor jezelf, als je al een keertje kort moet wachten bij de weg zonder dat Strava meteen gepauzerd wordt om wat voor een reden dan ook, dan klopt je vergelijk al niet meer. Dus een paar grote segmenten tussen de de verschillende knelpunten zou ideaal zijn voor Soest.

Segmenten:
Boven het spoor
Spoor tot N-weg
N-weg tot N-weg
N-weg tot spoor

Of zoiets :wink:
Redelijk kans dat die segmenten (andere naam wellicht) er allemaal al lang inzitten als de ellenlange lijst met segmenten bekijkt :winkie:
Hahaha, ja, dat realiseerde ik mij ook al achteraf, maar was te lui om mijn Soest ritten op Strava te bekijken - toch maar eens doen dan :wink:

De namen van segmenten.... da's inderdaad weer een hele andere discussie :tong

Oh, btw, goed te lezen dat andere rijders Soest ook boven het uur rijden. De eerste keer dat ik de route reed, dacht ik, die rijd ik wel even in 60 minuten of minder....
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

En dan nu de vraag van vandaag. Waarom de focus op tijd in plaats van lekker genieten van je rondje?
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Tijgerhaai schreef: ma 22 mei 2023, 20:50 De echte Strava jager verdient vanzelf een keer de Darwin Award. :bier:
Dat zou oneerlijk voor de vaders onder de Strava hunters zijn.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Omdat het moet :-{ en niet mag :lol: :lol: maar ja....ik heb 'm op m'n dooie gemakkie gereden als verkennings rondje en ik ben echt geen raket :D ....en het was ook maar een uurtje + een minuut of 4 ....dus heel heel bijzonder is het niet :roll: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

bert l. schreef: di 23 mei 2023, 09:16
Tijgerhaai schreef: ma 22 mei 2023, 20:50 De echte Strava jager verdient vanzelf een keer de Darwin Award. :bier:
Dat zou oneerlijk voor de vaders onder de Strava hunters zijn.
Dan niet als de kip zonder kop de provinciale weg oversteken zoals bij Zeist.
◼︎ Go round the outside.
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

Tijgerhaai schreef: di 23 mei 2023, 08:28 En dan nu de vraag van vandaag. Waarom de focus op tijd in plaats van lekker genieten van je rondje?
Ik zal never nooit niet een toptijd rijden. Waar het mij om gaat is dat ik vooruitgang kan zien in conditie. Daar helpt Strava, of eigenlijk elke stopwatch app me bij. Verder wil ik langere routes aaneen kunnen rijden. Daarvoor moet ik en een betere conditie hebben, en beter kunnen temporiseren. Vandaar dat ik ook altijd een volledige ronde wil rijden zonder te stoppen. Dat er eens spoorbomen dichtgaan of wat voor stop dan ook nodig is is niet erg, het gaat me niet om de secondes, meer om de minuten.


Het kunnen zien wat mogelijk is qua tijden op een route geeft mij een beeld dat er nog flink wat ruimte voor verbetering is. Ook in techniek natuurlijk.
En de tijden zeggen natuurlijk niet alles, zeker gezien het toenemende aantal e-MTB’s die me voorbij vliegen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Tijgerhaai schreef: di 23 mei 2023, 08:28 En dan nu de vraag van vandaag. Waarom de focus op tijd in plaats van lekker genieten van je rondje?
Die vraag heb ik al eerder gesteld. In veel, erg veel topics hier ligt in mijn ogen de nadruk op snelheid. :-{
(Zo vind ik persoonlijk grip veel belangrijker. En rolweerstand, maar dat is zeker van ondergeschikt belang.)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Kijk, ik zal niet ontkennen dat ik het op sommige segmenten ook lekker vind om hard te rijden. (Meestal afdalingen) Maar dat is dan meer vanwege de kick dan van poah 3 sec. er afgesnoept. De rest van de route boeit mij dan totaal niet. Wat Streamz net zegt vind ik dan wel weer een legitieme. Dan heb je een idee hoe lang je er over gaat doen als je wat meer aan elkaar gaat rijgen. Maar puur op de seconde jagen slaat met Strava nergens op. (Afwijking gps-ontvanger, omstandigheden, drukte) Zo had ik een collega die helemaal trots was dat hij sneller dan mij was op School. (Terwijl ik daar dus niet op tijd rij) Dus ik voor één keer zal je krijgen kreng. (Dat is een uitdrukking hier) weet ik het hoeveel minuten van mijn tijd af. Is die gast weken sacherijnig van geweest. Dan ben je wat mij betreft verkeerd bezig. Wil je je meten met anderen? Doe lekker mee aan een wedstrijd. Iedereen de zelfde omstandigheden op een afgezet parcours. Kan je zo hard als je wil zonder dat je je druk hoeft te maken over de intercity Zwolle. :bier:
◼︎ Go round the outside.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Afbeelding
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Mijn alter ego en die van Dubbelop.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie