NP Utrechtse Heuvelrug - Soest

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Net in het middagzonnetje de route gereden en heb genoten! Echt een hele leuke toevoeging aan het toch al zo overweldigende aanbod op de UHR :-q
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Vanmiddag ook even gereden, maar korter dan gedacht. Na 1 rondje "foutenfestival" was ik er klaar mee. Dit in tegenstelling tot 2 weken terug.
Maakt niet uit, lag niet aan het rondje maar aan Fredje. Paar andere rijders, maar verder lekker rustig.
Blijf me verbazen dat dit allemaal mogelijk is gemaakt in gemeente Soest. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Traditiegetrouw moet je nieuwe mtb-routes testen met de tandem. Daarom moest Soest er vandaag aan geloven. Nou, wij ook! De routebouwers hebben hier gekozen voor veel spannende korte bochtjes, bij voorkeur gelijk gecombineerd met wat op-en-neertjes. Dus schakelen tot je een ons weegt .........

Begonnen bij Soesterhoogt op een - tot onze verbazing - uitgestorven parkeerplaats. Gelijk maar even de eerste lastige/listige paadjes gereden om een beetje wakker te worden. Dat ging prima. Boven Soestduinen haalden we een steile klim-met-dwarswortel niet - die wortel was echt te hoog. Direct daarna liggen er wortels in het pad langs een boom en een hek en die lukten nou weer wel <succesmomentje> 🤗😎.

De fameuze 'terugdraaier' hebben we dan weer niet gehaald. Kort daarna nét iets te laat geschakeld waardoor onze gecombineerde oerkracht de ketting deed springen. Geen quick-link in de zadeltas, wel een goede kettingpons. Dus na pakweg 25 minuten weer onderweg met een ketting die 1 schakel korter is.

Afbeelding

Ook nog ergens een type "je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn" getroffen. Meneer meldde "links!" op een plaats waar dat helemaal niet kon om even later met veel misbaar voorbij te vliegen. Als je Stravatijden wilt rijden moet je niet op zondagochtend komen.

Voor de broodnodige koffie & brownies overgestoken naar Soesterplas. Prima plek!

Kortom: pittige route voor de tandem met welkome afwisseling van wat stukken over de straat.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Klasse Marten om deze ook op de tandem te doen. :-q
Kan me idd een aantal "lastige" hindernissen voorstellen. Daar had ik al moeite mee, maar zegt meer over Fredje :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Biker M
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: do 20 juni 2013, 11:08
Mijn mountainbike: Iets met carbon

Woon tussen de route Soest en LV/HV deze kan je even beter mijden na zondag en ook gisteren heeft het de hele dag hier geregend.
https://neerslagkaart.nl/neerslagkaart_ ... dres=Soest
https://neerslagkaart.nl/neerslagkaart_ ... dres=Soest

Eerste link is de neerslagkaart van afgelopen zondag en de tweede die van gisteren.
What goes around comes around.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Voor vandaag kan er een "paar" mm bijgeschreven worden, vrij nat om het voorzichtig uit tre drukken. :((
Terug kijken via deze https://neerslagkaart.nl/?adres_desktop ... 99&dagen=4
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Tot de plensbui was het goed te doen, de route verwerkt de regen blijkbaar best goed. De tweede helft ging het los en was het uiteraard nat, maar ik denk dat ook dat best snel weg zal zijn.

Het stuk na de atletiekbaan heb ik overgeslagen, dat bevatte zowiezo al de nodige modderstukken...
Trainen is voor mensen zonder talent!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ja ein-de-lijk...... :D heb ik ook de nieuwe route Soest gereden :-q en bijdeze gelijk mijn dank aan alle rijders voor het aanrijden van de route :-q :-q
De route is zo goed aangestampt waardoor ik 'm helemaal foutloos heb kunnen rijden :-q
Zo had ik eerder hier gelezen over de fietspaden verbindingsstukken......ja deze zijn wel iets aan de lange kant......MAAR erg is dat niet, (tenslotte komt het bos niet naar ons toe....zouden wij altijd naar het bos toe moeten :D) omdat ik zo mijn getreuzel op de route :roll: op de fietspaden weer goed heb kunnen maken :-q
En tenslotte Soest is een héle mooie route geworden :-q
De oudere stukken zoals 't Hoogt zijn echt mooi aangepast en de nieuwe stukken zijn geweldig aangelegd :-q en natuurlijk erg bedankt voor het mogelijk maken de bedenkers en de bouwers.....super :-q :-q :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3894
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Gisteren dan even wezen buurten. (Als je een blaffende zeehond tegen kwam was ik dat :winkie: ) Geinig lusje geworden. De meeste stukken fietspad zijn tot na het broedseizoen neem ik aan? “Afdaling” ‘t Hoogt loopt lekker zo. Daarna ook fijn stuk. Kwam nog een oude baas tegen en op wonderbaarlijke wijze zat hij steeds weer op mijn staart, of zat opeens voor mij. Nu ging ik niet zo vlot vanwege ademhalingsproblemen. (Super droge strot wat maar niet weg ging) Heb hem echter niet voorbij zien komen. Porthole’s in de Route? Het modder probleem ook gezien. Twee tips. Mede bikers stop met de Nederlandse rijstijl. (Om de plassen heen) Zand op het pad, egaliseren, en strak houden. Werkt hier op de voormalige zeebodem heel goed. (En dan bedoel ik niet Lelystad) En vooruit tip drie, in de natte periode door de plas, daar heb je de meeste grip.
◼︎ Go round the outside.
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

Vanochtend Soest voor de 4e keer gedaan in de afgelopen weken. Snelste tijd tot nu toe, ging niet verkeerd. Route droogt hard op, met op veel plekken mul zand inmiddels.
Die modderplek waar over gesproken wordt stelt niets voor. Kun je makkelijk doorheen, de rechterkant, dus waar het meeste water staat heeft een harde vlakke ondergrond dus daar kun je zonder vaart te minderen doorheen.

Vandaag best wel wat mensen gezien, maar echt druk is het niet, op ‘t Hoogt een kinderklasje tegengekomen die door 1 of ander draaihek heengingen? Geen idee waarom en waar dat pad uitkomt, maar goed. Maar even gewacht en toen weer verder.

Ik doe een ronde altijd in zn geheel zonder te stoppen, (treinen, wandelaars, paarden etc laat ik wel voorgaan uiteraard), ben eigenlijk wel benieuwd welke tijden er gereden worden. Ik heb Strava, maar zie alleen kleine segmentjes, niet de gehele route. Iemand een idee?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3894
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Maak je een segment over de hele route vanaf een populaire start. Maar daar krijg je dan weer tig varianten van. Beter zijn segmenten van kruising tot kruising. (Fietspad) Want dan maakt het niet uit waar je start. Kom met leuke segment namen die kritisch de trail omschrijven. En als iemand al een segment gemaakt heeft laat het lekker zitten. (Tig segmenten “sprint vul maar in” zit niemand op te wachten)
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Streamz schreef: zo 21 mei 2023, 17:01Ik heb Strava, maar zie alleen kleine segmentjes, niet de gehele route. Iemand een idee?
Paar weken terug 2x gedaan en zaten best aantal langere segmenten in. Dit alleen maar volledige rondjes met verschillende startpunten....
https://www.strava.com/activities/88378 ... 448006354
https://www.strava.com/activities/88378 ... 5071348812
https://www.strava.com/activities/88378 ... 1447922386
https://www.strava.com/activities/88378 ... 1446558418
https://www.strava.com/activities/88378 ... 1444212434
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

Dank, denk dat ik de desktop site van Strava maar eens verder moet bekijken, tot nu toe alleen de app gebruikt.
Ik zie wel steeds dezelfde pagina als ik op de verschillende links klik?

Gisteren 1:10 gereden over 1 ronde, wat voor mijn doen dus snel is.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8047
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Streamz schreef: ma 22 mei 2023, 08:40 Dank, denk dat ik de desktop site van Strava maar eens verder moet bekijken, tot nu toe alleen de app gebruikt.
Ik zie wel steeds dezelfde pagina als ik op de verschillende links klik?

Gisteren 1:10 gereden over 1 ronde, wat voor mijn doen dus snel is.
Met of zonder spoorbomen dicht? Wel of niet in de autospits?

Mezelf naar Soest fietsen is nog niet gelukt :wink:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Streamz schreef: ma 22 mei 2023, 08:40 Dank, denk dat ik de desktop site van Strava maar eens verder moet bekijken, tot nu toe alleen de app gebruikt.
Ik zie wel steeds dezelfde pagina als ik op de verschillende links klik?

Gisteren 1:10 gereden over 1 ronde, wat voor mijn doen dus snel is.
Als je in de verschillende pagina’s kijkt, zie je het segment van de rit. Zijn echt verschillende en wat mij betreft alweer veel te veel segmenten, maar dat is modeverschijnsel op NL paden/routes/wegen.
Tijden? Oh ja, dat bestaat ook nog…………..
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie