NP Utrechtse Heuvelrug - Soest

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Mario070 schreef: do 8 juni 2023, 09:28 Ik was afgelopen week exact 5min. Langzamer dan de week daarvoor.....op bijna 80km en dat komt hoogstwaarschijnlijk door het mulle zand :( ik heb het zoiezo rustiger gedaan met aanrijden, en daardoor kom je ook langzamer uit zo'n zandbak :D
Maar Soest..... het stuk naar De Beaufortlaan kom je 2x klimmen tegen en na de laatste oversteek van De Beaufortlaan is naar mijn idee het meest pittige stuk, dan het oude stuk langs het spoor en het stukje naast fietspad langs de Hees bos.....voor mij was het gewoon goed te doen en ik ben in totaal 4x afgestapt 3x voor het zand.....omdat ik er geen zin in had om überhaupt daar door heen te ploegen en dan tot laaste de voor mij beroemde wortel bocht :-{ kom er super geconcentreerd aanrijden en ik stop en stap af :roll: :lol: :-{
En LV 2x afgestapt :-q
Dus ja, het is nog een beetje te rijden :lol:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: do 8 juni 2023, 10:29Dus ja, het is nog een beetje te rijden :lol:
Nadruk dus op beetje...............
Voor mij nu gevalletje "Geen zin in mul zand", Fredje wacht wel even. MTB toch geen core business meer. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Het stuk langs de soesterduinen is wel erg mul aan het worden. De rest is goed te doen. Ik zou het er nog niet om laten en gewoon gaan.

Alternatief is de oversteek naar Austerlitz. Die lag er nog prima bij!
Trainen is voor mensen zonder talent!
HansMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 3 augustus 2018, 20:57
Mijn mountainbike: Trek X-Calibur 8

Gisteravond gereden, er is een aantal plekken niet te doen door het mulle zand. Bijvoorbeeld oplopende bochten, en klimmetjes met mul zand.

Daarnaast vond ik dat er ergens op de route een gevaarlijke plek zit waar je uit het bos komt met een drop, waarbij je landt in een zandbak en daarna meteen een fietspad kruist. Dit punt leek mij een recept voor ongelukken. In mijn geval vond ik de drop in combi met de zandbak te risicovol dus mijn snelheid hier laag, maar als je deze drop met snelheid neemt en er op dat moment een fietser langskomt...

Ik weet helaas niet zeker meer waar het was (mogelijk bij boscomplex Hees). Ik zou daar toch twee balken plaatsen zodat je hier wel af moet remmen.
Biker M
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: do 20 juni 2013, 11:08
Mijn mountainbike: Iets met carbon

Dat is een bekend punt. Heb daar al iemand zijn liggen en ben daar ook al aangesproken door een frequente wandelaar (local) die aangaf dat dit niet handig is en een recept voor ongelukken. Het gaat vast nog aangepakt worden. :-)
What goes around comes around.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Vanmorgen voor het eerst dit rondje gedaan. Omgeving is echt prachtig!! Wat asfalt tussendoor, maar niet heel storend. Wel meer als de andere routes op de heuvelrug. Nu heel mul, ik denk dat dit een hele toffe route is als het wat minder droog is ;) heb me zekers vermaakt
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag deze route eens aan de tand gevoeld.
Direct na de regenbuien (toevallig) geweest en 90% lag er gewoon droog bij.

De route heeft me positief verrast.
Uiteraard veel van de gebruikelijke flowy stukken, maar er zaten ook een paar technische stukken in die ik op geen andere route ben tegengekomen.
Stukken met hoge wortels op een verhoging, bijna niet te fietsen en ik vraag me ook af hoe lang dit goed blijft.
Wellicht wanneer deze route niet zo heel druk wordt dat het mee zal vallen.

Route rolt al erg goed voor een nieuwe route, of dat kwam omdat ik mijn fully had meegenomen :-q
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Gisteren voor het eerst een rondje Soest gedaan. Het lag er top bij! We hebben ook genoten van de tafels, al moesten we wel een beetje inkomen. Helaas wat lege km's door het asfalt, maar dat mocht de pret niet drukken.
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Biker M schreef: vr 9 juni 2023, 15:00 Dat is een bekend punt. Heb daar al iemand zijn liggen en ben daar ook al aangesproken door een frequente wandelaar (local) die aangaf dat dit niet handig is en een recept voor ongelukken. Het gaat vast nog aangepakt worden. :-)
Dat is inmiddels ook een tijdje geleden al gebeurd. Zit nu pakweg 15 m lengte een heleboel stammetjes en een sluis is extra gemaakt.
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Biker M
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: do 20 juni 2013, 11:08
Mijn mountainbike: Iets met carbon

Dat is inderdaad mooi opgelost! Netjes gedaan! De snelheid gaat er mooi uit op deze manier en het is minder zandbak door de stammetjes.
What goes around comes around.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Mwah, nu zijn er weer bikers die juist door die aanpassing een schuivertje maken. Can’t please everyone 😄
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Dat verse hout blijft nog wel even glad. Als het wat meer verweerd is dan komt er weer meer grip.

Ben benieuwd hoe dat met de seizoenswisseling gaat uitpakken, waarbij vele wielrenners weer op de mtb kruipen.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Na de tafels op het Hoogt.
Is de meest rechtse lijn naast de geul. Die met het dropje. Zeer uitdagend/gevaarlijk
Waar je er in dropt zit een spoelgat van ruim een halve meter diep.

Ik heb er zaterdag een blok hout als blokkade op het paadje gelegd.

Kon net links langs het gat sturen!
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

corex schreef: ma 7 augustus 2023, 19:05 Dat verse hout blijft nog wel even glad. Als het wat meer verweerd is dan komt er weer meer grip.
Zoals het hout nu is toegepast is het niet zo glad. Nerf naar boven. Volgens mij nu ook gewoon grip zat
corex schreef: ma 7 augustus 2023, 19:13 Na de tafels op het Hoogt.
Is de meest rechtse lijn naast de geul. Die met het dropje. Zeer uitdagend/gevaarlijk
Waar je er in dropt zit een spoelgat van ruim een halve meter diep.

Ik heb er zaterdag een blok hout als blokkade op het paadje gelegd.

Kon net links langs het gat sturen!
Dat is inderdaad nu een spannende drop in een geul geworden. Officieel loopt de MTB route hier overigens niet langs
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

corex schreef: ma 7 augustus 2023, 19:05 Dat verse hout blijft nog wel even glad. Als het wat meer verweerd is dan komt er weer meer grip.

Ben benieuwd hoe dat met de seizoenswisseling gaat uitpakken, waarbij vele wielrenners weer op de mtb kruipen.
Was helemaal niet glad nu. Zeker niet met al dat zand erover - ik doelde meer op de bocht die genomen moet worden. Ik zag er zaterdagochtend al meteen iemand afstappen. Die kende zichzelf gelukkig.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie