Waarom rijd jij wel of geen E-bike?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dit vroeg ik mij af.

Waarom rijd het gros hier nog geen E-bike ?

Zoals ik het lees rijden velen hier vooral over de grens en wel trail/enduro. Juist daar lijkt de E-bike uitermate geschikt voor.

Ik ben wel benieuwd naar de beweegredenen van de keuze wel of geen E-bike.
Laatst gewijzigd door maverick76 op do 23 maart 2023, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
ProCaliber
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 13 januari 2023, 11:41
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.5

Zware fiets, conditie en de prijs, zijn de redenen om geen e-bike te kopen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

maverick76 schreef: wo 22 maart 2023, 15:52 Dit vroeg ik mij af.

Waarom rijd het gros hier nog geen E-bike ?

Zoals ik het lees rijden velen hier vooral over de grens en wel trail/enduro.

Waarom rij jij nog niet op een E-bike, terwijl je vrijwel alleen maar voordelen ondervind van ondersteuning.

Ik kan me voorstellen dat als je trial oid rijd dat dan het gewicht je in de weg zit. Maar verder….
(lees “trial” geen trail)

Ik ben wel benieuwd naar de beweegredenen.
Grappig dat je na 8 maanden "overpeinzen over bent" ...... :winkie:

Want eerder (juni 2022) zei je :
maverick76 schreef: di 14 juni 2022, 11:40 Yep, niks voor mij een E-bike. :lol:

Voor Nederland hoef ik te weinig te doen en voor die 2x de grens over per jaar is het zonde als hij de rest van het jaar stil staat.

Maar wel even leuk mee “gespeelt”.

En goede winst op kunnen maken wat ook nooit verkeerd is.
Dus wat zijn jouw redenen ? :bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Mijn BMI, daarom nog geen E.

Als ik 60 jaar mag worden (duurt niet lang meer) ga ik er eens over nadenken, maar zolang ‘t kan blijf ik hardlopen en klimmen. Niet omdat dat zo leuk is, maar omdat overgewicht in veel opzichten gevaarlijk is.(btdt)

En als ik écht bejaard ben, ga ik wandelen. :winkie:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Snelle Buffer schreef: wo 22 maart 2023, 16:35
maverick76 schreef: wo 22 maart 2023, 15:52 Dit vroeg ik mij af.

Waarom rijd het gros hier nog geen E-bike ?

Zoals ik het lees rijden velen hier vooral over de grens en wel trail/enduro.

Waarom rij jij nog niet op een E-bike, terwijl je vrijwel alleen maar voordelen ondervind van ondersteuning.

Ik kan me voorstellen dat als je trial oid rijd dat dan het gewicht je in de weg zit. Maar verder….
(lees “trial” geen trail)

Ik ben wel benieuwd naar de beweegredenen.
Grappig dat je na 8 maanden "overpeinzen over bent" ...... :winkie:

Want eerder (juni 2022) zei je :
maverick76 schreef: di 14 juni 2022, 11:40 Yep, niks voor mij een E-bike. :lol:

Voor Nederland hoef ik te weinig te doen en voor die 2x de grens over per jaar is het zonde als hij de rest van het jaar stil staat.

Maar wel even leuk mee “gespeelt”.

En goede winst op kunnen maken wat ook nooit verkeerd is.
Dus wat zijn jouw redenen ? :bier:
Mijn reden is verandering in woon-werk verkeer. Ik heb gekozen voor een E-mtb om toch af en toe in het buitenland de e-bike te kunnen pakken als de hoogte verschillen mijn fitheids niveau te veel op de proef stellen.

In Nederland rij ik eigenlijk altijd op mijn Salsa als ik offroad ga. Enduro of trail rij ik sowieso so nooit.
Ook mede daarom heb ik gekozen voor een hybride achtige hardtail met rekje ipv een full on trailbike.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

maverick76 schreef: wo 22 maart 2023, 17:13

Mijn reden is verandering in woon-werk verkeer. Ik heb gekozen voor een E-mtb om toch af en toe in het buitenland de e-bike te kunnen pakken als de hoogte verschillen mijn fitheids niveau te veel op de proef stellen.

In Nederland rij ik eigenlijk altijd op mijn Salsa als ik offroad ga. Enduro of trail rij ik sowieso so nooit.
Ook mede daarom heb ik gekozen voor een hybride achtige hardtail met rekje ipv een full on trailbike.
:-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Ik zag veel meer redenen om wel een emtb te gaan rijden dan niet. Wil niet zeggen dat ik niet meer non emtb rij, in tegendeel, maar is wel heel erg fijn om die keuze te hebben.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Als wij hierbij Nederland wat meer natuurlijke hoogteverschillen hadden gehad zou het een heel andere discussie worden dan wat er nu hier gevoerd wordt als het over e-bike wel/niet gaat. Ik ga iig nooit meer zonder Bosch en Co in het buitenland klimmen. :winkie:
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Dice Oldskool schreef: wo 22 maart 2023, 18:28 Als wij hierbij Nederland wat meer natuurlijke hoogteverschillen hadden gehad zou het een heel andere discussie worden dan wat er nu hier gevoerd wordt als het over e-bike wel/niet gaat. Ik ga iig nooit meer zonder Bosch en Co in het buitenland klimmen. :winkie:
+1 :-q :bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Twee redenen, ten eerste ik beschouw het als een sport waarmee ik fit kan blijven en ten tweede, en al voorbaat sorry, maar ik ben nog geen sympathieke e-biker tegen gekomen. Altijd haast, vaak afsnijden om er nog even voor te schieten, altijd alleen en nooit groeten.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dice Oldskool schreef: wo 22 maart 2023, 18:28 Als wij hierbij Nederland wat meer natuurlijke hoogteverschillen hadden gehad zou het een heel andere discussie worden dan wat er nu hier gevoerd wordt als het over e-bike wel/niet gaat. Ik ga iig nooit meer zonder Bosch en Co in het buitenland klimmen. :winkie:
Nee, de lol van over de grens fietsen werd bij mij ook wat vergald door de hoogte meters.

Dus die enkele keer dat ik mountainbike over de grens is het wel op de E.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Als ik een leuk 2e hands geldboompje kan bemachtigen in het Te Koop Topic, dan komt er bij mij een Enduro E machine :-q :bier:

Unno bike to do it all :winkie:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door marcomtb1972 op do 23 maart 2023, 08:37, 2 keer totaal gewijzigd.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Dice Oldskool schreef: wo 22 maart 2023, 18:28 Als wij hierbij Nederland wat meer natuurlijke hoogteverschillen hadden gehad zou het een heel andere discussie worden dan wat er nu hier gevoerd wordt als het over e-bike wel/niet gaat. Ik ga iig nooit meer zonder Bosch en Co in het buitenland klimmen. :winkie:
Lees ik nu tussen je zinnen door dat je e-bikes in NL niet echt nodig vindt? :bier:
suravida schreef: di 21 maart 2023, 11:33 Maar zoals al eerder gezegd: Ik ben blij dat je wat ondersteuning had, maakte het uiteindelijk voor iedereen wellicht leuker. :-q
Suravida heeft mij nog behoorlijk op kosten gejaagd, omdat ie niet wilde wachten.... :-{

Om eerlijk te zijn is mijn project e-bike best geslaagd, maar mijn vooroordelen zijn wel echte oordelen geworden:

-Mijn hartslag ging vooral omhoog bergaf, bergop plus je makkelijk even bij
-Omdat ik niet echt hoefde te trappen kreeg ik eerder last van zadelpijn. Eerder geen last van op dat zadel
-In plaats van chagrijn wegens wachten, nu chagrijn wegens bergop zonder moeite.
-Ergens miste ik de fysieke uitdaging wel, ook op de huur Cube Hybrid met minimale ondersteuning.

Voor mij: leuk, zo'n e-bike voor in het buitenland, maar in NL kom ik ook rond met alleen mijn eigen benen, en voor de steilste klimmetjes heb ik 28-50 tot mijn beschikking.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

baron062 schreef: wo 22 maart 2023, 19:29 Suravida heeft mij nog behoorlijk op kosten gejaagd, omdat ie niet wilde wachten.... :-{
Omdat ik nog langer met je wil fietsen :kiss:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ach, beter dan sterfen op een klim kan het niet worden, hoewel, tussen de benen van een leuke blondine?? :~
Gesloten