fietsendrager vraag

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
KingCrash
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 6 augustus 2014, 12:18

HI All,
Nieuwe auto, nieuwe fiets, oude fietsendrager ..
Mijn Orbea Oiz krijg ik niet lekker vastgebonden op mijn Thule 916 fietsendrager.
De goten voor de wielen zijn te smal. Hier kan ik vast nog wel een ander gootje voor vinden.
Maar ook de bevestiging van de Thule op het frame gaat niet lekker door de schuine buis/hoeken van het frame.
Ik heb hiervoor een Thule frame adapter 928 gekocht, maar deze schuift mij teveel op en neer op de zadelpen. *(strakker aandraaien lukt niet).

Iemand nog een tip hoe ik het beste de fiets kan meenemen?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

KingCrash schreef: do 16 maart 2023, 16:02 Iemand nog een tip hoe ik het beste de fiets kan meenemen?
Als je een bevestiging wil van je eigen conclusie en een andere fietsendrager de beste optie is, bij deze. :bier:
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2649
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

KingCrash schreef: do 16 maart 2023, 16:02 HI All,
Nieuwe auto, nieuwe fiets, oude fietsendrager ..

Iemand nog een tip hoe ik het beste de fiets kan meenemen?
Nieuwe auto, nieuwe fiets, nieuwe fietsendrager ..
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
aart93
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 11 september 2019, 12:41

Klemmen op het platte stuk boven de demper?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, met een beschermend doekje of iets dergelijks tussen frame en klem moet dat toch geen probleem zijn? Uiteraard niet kneitervast aandraaien. Ik borg zelf de klem nog met een ouderwets leren toeclipriempje dat ik kruislings om frame en klem trek.

Thule heeft dacht ik ook speciale klemmen voor carbon, die je niet te strak kunt aandraaien.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

TS met een adapter werken en die krijgt hij niet goed geklemd om zijn zadelpen. Dat en ook nog de gootjes niet optimaal zou voor mij iig voldoende zijn om de drager op marktplaats te zetten en er 1 te kopen waarmee je je allerliefste bezit fatsoenlijk en zonder aanpassingen vast kan zetten.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2830
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Nieuwe drager kopen.

Zijn nog genoeg thules die je voor een prikkie (€250) kan kopen omdat deze vaak te licht zijn voor e-bikes.

Ik heb een veldcompetitie 925 voor €225 gekocht vorig jaar.

Zelf een beugel gemaakt voor op de zadelpen te klemmen zonder geouwehoer met beugels en fratsen.

https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... l#p2688675
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 337
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

Peelrijder schreef: do 16 maart 2023, 22:05 Nieuwe drager kopen.

Zijn nog genoeg thules die je voor een prikkie (€250) kan kopen omdat deze vaak te licht zijn voor e-bikes.

Ik heb een veldcompetitie 925 voor €225 gekocht vorig jaar.

Zelf een beugel gemaakt voor op de zadelpen te klemmen zonder geouwehoer met beugels en fratsen.

https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... l#p2688675
Aha de velocompact neem ik aan :tong
Wat is de hartmaat van het frame dat je gelast hebt?
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2830
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Gerwin89 schreef: do 16 maart 2023, 22:21
Peelrijder schreef: do 16 maart 2023, 22:05 Nieuwe drager kopen.

Zijn nog genoeg thules die je voor een prikkie (€250) kan kopen omdat deze vaak te licht zijn voor e-bikes.

Ik heb een veldcompetitie 925 voor €225 gekocht vorig jaar.

Zelf een beugel gemaakt voor op de zadelpen te klemmen zonder geouwehoer met beugels en fratsen.

https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... l#p2688675
Aha de velocompact neem ik aan :tong
Wat is de hartmaat van het frame dat je gelast hebt?
Peelrijder schreef: di 9 augustus 2022, 10:20 Wil je de beugel namaken?

Het is niets meer dan 2 pijpen van 80 met een pijp van 70 dwars erop.

Inwendig 28, uitwendig 30

Buiten <-> buiten 420mm uit elkaar

Sleufgaten aan de onderkant van je bestaande beugel overnemen en uitslijpen

2 sleufgaten van de klemknoppen op dezelfde hoogte als de orginele en je bent klaar.

Denk als ik alle spullen en gereedschappen thuis had gehad dat ik het in 2 uurtjes kon maken.
420mm - 70mm = 350mm
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 337
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

Thnx! En de hoogte?
KingCrash
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 6 augustus 2014, 12:18

Dice Oldskool schreef: do 16 maart 2023, 16:07 Als je een bevestiging wil van je eigen conclusie en een andere fietsendrager de beste optie is, bij deze. :bier:
Mad Wally schreef: do 16 maart 2023, 16:11 Nieuwe auto, nieuwe fiets, nieuwe fietsendrager ..
Dice Oldskool schreef: do 16 maart 2023, 17:09 TS met een adapter werken en die krijgt hij niet goed geklemd om zijn zadelpen. Dat en ook nog de gootjes niet optimaal zou voor mij iig voldoende zijn om de drager op marktplaats te zetten en er 1 te kopen waarmee je je allerliefste bezit fatsoenlijk en zonder aanpassingen vast kan zetten.
De intentie was niet om gelijk een nieuwe fietsendrager te halen.het geld is wel op na alle aankopen ;) :bier: Maar dit gaat het wel worden als ik het zo lees.
Zelf slijpen en lassen zie ik niet echt zitten...
Tips voor een mooie fietsendrager waarmee ik een fully goed kan vastknopen?
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2830
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Gerwin89 schreef: vr 17 maart 2023, 13:10 Thnx! En de hoogte?
Peelrijder schreef: di 9 augustus 2022, 10:20 Het is niets meer dan 2 pijpen van 80 met een pijp van 70 dwars erop.

Inwendig 28, uitwendig 30
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1723
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

er zijn toch heel veel andere plekken op je frame waar je die klem kan klemmen? Op je onderbuis of op de verdikking tussen je zitbuis en top tube?
Janwillembike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: zo 22 mei 2016, 20:15

BramVice schreef: di 21 maart 2023, 15:31 er zijn toch heel veel andere plekken op je frame waar je die klem kan klemmen? Op je onderbuis of op de verdikking tussen je zitbuis en top tube?
Zou ik ook zeggen. Als je de wielen goed vast zet, gaat bij mijn drager de fiets niet heen en weer en is de klem aan het frame alleen om te voorkomen dat de fiets niet naar voor of achter valt.
Maar als de banden niet lekker in de goot vallen is dat natuurlijk wel een dingetje
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2495
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Janwillembike schreef: wo 22 maart 2023, 15:54
BramVice schreef: di 21 maart 2023, 15:31 er zijn toch heel veel andere plekken op je frame waar je die klem kan klemmen? Op je onderbuis of op de verdikking tussen je zitbuis en top tube?
Zou ik ook zeggen. Als je de wielen goed vast zet, gaat bij mijn drager de fiets niet heen en weer en is de klem aan het frame alleen om te voorkomen dat de fiets niet naar voor of achter valt.
...
Dat dus , bij mij op de seattube , geen probleem, met twee emtb fully's al menig ritje gehad naar I en A en F ,B zonder problemen , met 2.4 als 2.6 banden ook niet goed passend op de gootjes van de easyfold.
KingCrash schreef: vr 17 maart 2023, 13:28 ...
Zelf slijpen en lassen bout&moer zie ik niet echt zitten... (?)
...
Misschien een handig in de buurt wonend MBF'er?
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Plaats reactie