Kindermtb

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

daniel1975 schreef: ma 13 februari 2023, 15:57 20km verderop pas :(
Zit een leuke BMX baan in Zoetermeer, maar die is verboden voor niet-leden.

Is wel heel jammer, want ze vind het echt superleuk, maar domweg over fietspaden rijden boeit haar niet echt.
Wellicht lid worden vd BMX vereniging? Super goed voor de techniek en gelijk leeftijdgenootjes om mee te fietsen.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Cube-Elite schreef: ma 13 februari 2023, 16:40 En je kunt ze iets aanleren, maar een gevoel wat ze niet hebben gaan ze nooit leren en ik ga daar zeker niet mee op zo,n gevaarlijk parcours. Net als een volwassene die niet kan dalen, dat nooit heel goed gaat doen.
Kinderen leren natuurlijk wel een stuk vlugger dan volwassenen in het algmeen (en een val heeft vaak wat minder consequenties :winkie: )
Maar je hebt gelijk wat betreft aanleg hoor, de één pikt het zo op en de ander heeft veel meer tijd nodig.
Jong beginnen + BMX les is in mijn ogen wel de beste manier om goede fietstechniek op te bouwen in NL, snel lereen om je fiets losjes onder je te laten bewegen (bike body seperation noemen ze dat tegenwoordig bij hippe clinics :roll: )
Alles onder voorbehoud dat ze het LEUK vinden :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

yo-eddy schreef: ma 13 februari 2023, 17:05
Cube-Elite schreef: ma 13 februari 2023, 16:40 En je kunt ze iets aanleren, maar een gevoel wat ze niet hebben gaan ze nooit leren en ik ga daar zeker niet mee op zo,n gevaarlijk parcours. Net als een volwassene die niet kan dalen, dat nooit heel goed gaat doen.
Kinderen leren natuurlijk wel een stuk vlugger dan volwassenen in het algmeen (en een val heeft vaak wat minder consequenties :winkie: )
Maar je hebt gelijk wat betreft aanleg hoor, de één pikt het zo op en de ander heeft veel meer tijd nodig.
Jong beginnen + BMX les is in mijn ogen wel de beste manier om goede fietstechniek op te bouwen in NL, snel lereen om je fiets losjes onder je te laten bewegen (bike body seperation noemen ze dat tegenwoordig bij hippe clinics :roll: )
Alles onder voorbehoud dat ze het LEUK vinden :-q
Hebben de meeste BMX clubjes geen introductiedagen? (Die bij ons wel iig). De meeste kinderen komen toch heel aardig de baan over na een lesje of vier. Er valt er wel eens eentje, maar gelukkig zijn kinderbotten van rubber (en met BMX zitten ze tenminste lekker ingepakt :lol: )

Nadeel: Nóg een fiets in de schuur... (alhoewel, afgaande op wat sommige papa's, ja, altijd papa's, voor hun kids kopen, ook een voordeel voor sommigen :bier: )
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

yo-eddy schreef: ma 13 februari 2023, 17:05
Maar je hebt gelijk wat betreft aanleg hoor, de één pikt het zo op en de ander heeft veel meer tijd nodig.
Ik had vroeger een klasgenote die 5x (!!) gezakt was voor haar rijbewijs. Toen de 2e keer bij de ANWB wel gehaald. Dus sommigen hebben heeeeeel veel tijd nodig
:winkie:
Bicycle, bicycle, bicycle
endemus
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 26 januari 2005, 17:58
Mijn mountainbike: Gary Fisher Marlin, Canyon Nerve 9.0 XC, Scott Scale Team 29er

Thanks voor alle adviezen en suggesties!

Het is een Scott Scale 20 geworden, en oh wat is ie er blij mee! Fietst echt 100x beter dan de decathlon fietsjes, goed afgemonteerd, licht genoeg en echt de investering wel waard. Dus we zijn flink aan het oefenen in het bos op best wel moeilijke trails met veel boomwortels en heuveltjes, maar hij komt er redelijk goed doorheen. Het moet alleen niet te steil zijn, maar dan is het afstappen en die laatste metertjes lopen.
Eerste ritje van 10km zit er nu alweer op :-q
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

daniel1975 schreef: ma 13 februari 2023, 13:16 Dank voor de tip!
Hoop aanstaand weekend weer even naar een leuk hobbelparcourtje te gaan samen. De ellende is dat we in Zuid Holland eigenlijk geen fatsoenlijk kids-geschikt parcours hebben :-{
Is de kids-route bij Zoetermeer niks? Die stond op mijn lijstje om met de junior op te zoeken...
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Die is te zwaar voor een kind van 6-7 imho.
2 pittige klimmetjes erin, ik zou eerder gokken op 8-9jr.
Maar elk kind is anders!
Bicycle, bicycle, bicycle
SHJN
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 20 april 2020, 21:41

Onze dochter van 6jr heeft afgelopen maand haar nieuwe VPACE MAX24 in ontvangst mogen nemen, ter vervanging van haar MAX20. Fiets heb ik besteld zonder remmen aangezien ik nog een nieuw set remmen had liggen; 180mm schijf voor met 4Pots Deore op 24” wielen. :winkie:

Daarnaast heeft ze ook een VPACE DANNY20 dirtjumper om hier op inrit te klooien, te springen op Mook en op pumptracks te spelen.

Dit is ze afgelopen jaar, toen nog 5jr, op haar MAX20.
https://youtu.be/1FXnZV3he8A
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Lekker bezig hoor! :-q
VPACE maakt mooie fietsjes. Hier is de kleine erg happy met zijn max 27.5.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie