Alternatief Deore XT, RD-M771

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Roldoos
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 7 februari 2023, 10:32

Lars TB schreef: wo 8 februari 2023, 14:02 Die XT achterderailleur is 9-sp, die is dus niet standaard geleverd op die (3x) 8-sp groep. Dus is er al eens een nieuwe gemonteerd. En waaruit dus ook blijkt dat 8-sp en 9-sp uitwisselbaar zijn.
ok... :-?
De fiets kwam ooit 'nieuw' en in 'originele staat' uit de winkel. D'r is werkelijk niks van vervangen. Zelfs geen remblok of buitenband.

Maar goed. Ben me nog steeds aan t inlezen en wordt elke dag wijzer.
Ik ga eens er goed naar alle onderdelen kijken en kijken of alles klopt. Want ik vind t nog steeds raar dat de derailleur uit niets in 1x vastsloeg.
Gebruikersavatar
Roldoos
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 7 februari 2023, 10:32

Willem Altes schreef: wo 8 februari 2023, 15:30 Misschien is de derailleurhanger (als die op de fiets zit) ook is verbogen. Die zit tussen derailleur en frame in.
Ik zal nog eens kijken. Bij mijn weten zit dat er niet op.
Heb wel gezien dat de achtervork (alu frame) waarschijnlijk uit lood staat, maar dat weet ik pas zeker als ik de nieuwe derailleur monteer.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Roldoos schreef: wo 8 februari 2023, 15:53
Willem Altes schreef: wo 8 februari 2023, 15:30 Misschien is de derailleurhanger (als die op de fiets zit) ook is verbogen. Die zit tussen derailleur en frame in.
Ik zal nog eens kijken. Bij mijn weten zit dat er niet op.
Heb wel gezien dat de achtervork (alu frame) waarschijnlijk uit lood staat, maar dat weet ik pas zeker als ik de nieuwe derailleur monteer.
Daarom zitten die derailleurhangers er op. Dan verbuigen die en niet je frame.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Dat dacht ik toen ik las dat de deraillieur vastzit in de cassette. Kun je 2 foto's posten genomen van achterzijde en zijkant ?
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Roldoos
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 7 februari 2023, 10:32

Even een update:


Na een griepje en andere werkzaamheden, vorige week een nieuwe derailleurhanger en ketting en een 2ehands derailleur gemonteerd.
Alles lijkt goed te lopen.
Dus bedankt iedereen.

@Willem Altes
De kleur van de (vuile) hanger en frame waren nagenoeg hetzelfde. En aangezien het gebroken is, leek het net of geen zat.

Afbeelding

[Afbeeldingplaatjes web

Afbeelding
Plaats reactie