Grand Canyon Young Hero

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

Hallo allemaal,

Dit gaat niet zozeer om advies welke MTB ik wil kopen. Maar meer wanneer ik de MTB moet kopen.

Voor mijn zoon heb ik mijn oog laten vallen op een Grand Canyon Young Hero.

Nu de voorraden groter worden en de vraag flink is afgenomen en ook nog eens de nieuwe modellen er aan zitten te komen. Vraag ik mij af of deze MTB van Canyon nog in prijs zal dalen of niet.
Weet namelijk niet of dit ook geldt voor kinder MTB's.

Hebben jullie enig idee?
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

bjlevi schreef: ma 30 januari 2023, 15:50 Hallo allemaal,

Dit gaat niet zozeer om advies welke MTB ik wil kopen. Maar meer wanneer ik de MTB moet kopen.

Voor mijn zoon heb ik mijn oog laten vallen op een Grand Canyon Young Hero.

Nu de voorraden groter worden en de vraag flink is afgenomen en ook nog eens de nieuwe modellen er aan zitten te komen. Vraag ik mij af of deze MTB van Canyon nog in prijs zal dalen of niet.
Weet namelijk niet of dit ook geldt voor kinder MTB's.

Hebben jullie enig idee?

Ik denk van niet. Ik heb deze fiets afgelopen oktober voor mijn zoon gekocht en is gezien de kwaliteit en afmontage erg goed voor deze prijs. Ik heb hem ook met black friday niet in de aanbieding gezien. Als je bijvoorbeeld naar de grand canyon kijkt voor volwassenen is de afmontage bijna gelijk maar is de fiets 849,-

Het trouwens echt een mooie fiets !
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

bjlevi schreef: ma 30 januari 2023, 15:50 Hallo allemaal,

Dit gaat niet zozeer om advies welke MTB ik wil kopen. Maar meer wanneer ik de MTB moet kopen.

Voor mijn zoon heb ik mijn oog laten vallen op een Grand Canyon Young Hero.

Nu de voorraden groter worden en de vraag flink is afgenomen en ook nog eens de nieuwe modellen er aan zitten te komen. Vraag ik mij af of deze MTB van Canyon nog in prijs zal dalen of niet.
Weet namelijk niet of dit ook geldt voor kinder MTB's.

Hebben jullie enig idee?
Kids groeien snel, op het juiste moment kopen is belangrijk om er zoveel mogelijk plezier van te hebben ;)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

Sabai schreef: ma 30 januari 2023, 17:54 Ik denk van niet. Ik heb deze fiets afgelopen oktober voor mijn zoon gekocht en is gezien de kwaliteit en afmontage erg goed voor deze prijs. Ik heb hem ook met black friday niet in de aanbieding gezien. Als je bijvoorbeeld naar de grand canyon kijkt voor volwassenen is de afmontage bijna gelijk maar is de fiets 849,-

Het trouwens echt een mooie fiets !
Bedankt voor de info. Hier heb ik wat aan.
yo-eddy schreef: ma 30 januari 2023, 18:54 Kids groeien snel, op het juiste moment kopen is belangrijk om er zoveel mogelijk plezier van te hebben ;)
Je hebt helemaal gelijk.
De beoogde fiets is nog een klein beetje aan de grote kant. Paar maanden wachten is niet erg.
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

bjlevi schreef: ma 30 januari 2023, 15:50 Nu de voorraden groter worden...
Is dat wel zo? Zou me niks verbazen als de recente corona uitbraak in China weer voor flink wat vertragingen gaat zorgen her en der.
Arjuna
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 28 oktober 2022, 11:36

Het is al een ouder topic, maar ik wil toch even inhaken.
Ik zit ook te denken om mijn zoon een grand canyon young hero te geven. Maar ik zie dat de voorvork coil is ipv air. Is dat niet veel te stijf. Ik ben persoonlijk geen fan van coil vering omdat je air op gewicht kunt instellen.
Wat is jullie ervaring daarmee?
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Arjuna schreef: do 7 september 2023, 11:48 Het is al een ouder topic, maar ik wil toch even inhaken.
Ik zit ook te denken om mijn zoon een grand canyon young hero te geven. Maar ik zie dat de voorvork coil is ipv air. Is dat niet veel te stijf. Ik ben persoonlijk geen fan van coil vering omdat je air op gewicht kunt instellen.
Wat is jullie ervaring daarmee?
Voor die kleintjes maakt nog niet zoveel uit. Maar mijn zoontje weegt zo'n 30 kilo en gebruikt in het bikepark bijna de gehele veerweg.Op de normale routes in Nederland ongeveer 50%
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

een 27'5" luchtvork hoeft ook niet de wereld te kosten, via RCZ bijvoorbeeld kun je best mooie deals pakken
Plaats reactie