Gravelstuur met meer "flare"

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Gebruikersavatar
surging
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 3 juli 2022, 21:19
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 4

ijskonijn schreef: ma 20 februari 2023, 17:29 Ik mis hier Deda Gera alu. Deze zit op mijn bike. Eerst 42 breed, bleek iets te smal, nu 44. Fantastisch! Heerlijk om handen op het stuur te hebben bij wat technische stukjes. Ergonomisch ook top. Flair genoeg. :-q Onder in de beugels ook erg fijn.
Ik vind dat echt een lelijk ding als ik hem opzoek.
Snap wel dat het ergonomisch top is, op mijn mtb ook een stuur met 12º backsweep gezet, achteraf gezien misschien graag 16º gekocht.
Die tops zijn ongeveer hetzelfde qua vorm nu.

Hebben jullie geen last van het feit dat GRX shifters een beetje plat zijn bovenop ipv perfect rond?
Als ze dan onder een hoek komen drukt dat randje een beetje in het midden van mijn handpalm.
Op ritten >100km krijg ik altijd last zo, ook met handschoenen.
Mijn Rove st commuter heeft rival shifters, die zijn wel mooi rond en zouden beter gaan met flare denk ik.
Het feit dat de shifter zelf wat schuin staat werkt prima voor mij op mijn grizl met GRX.
Canyon Stoic/Canyon Grizl/Kona Rove st
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

Hier nog wat meer ervaringen met diverse sturen en waar je zo al op kunt letten: https://www.velozine.nl/specials/specia ... ravelbike/
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

surging schreef: zo 19 februari 2023, 18:00 Ik heb een 460mm salsa cowchipper. Voornamelijk zodat mijn tent/stuurtas vlot past tussen de shifters.
440mm is perfect denk ik qua ergonomie (1,85m 78kg) voor mij. Ik zou ook liefst mijn shifters verticaal hebben ipv schuin met wél flare in de drops. Dat is echter een dure grap want niet veel fabrikanten ontwerpen dat type stuur (voor zover ik weet enkel 3T momenteel)

Zipp XPLR?
https://www.sram.com/en/zipp/models/hb-dbsc-sl7x-a2
Het is hier geen ponykamp!
provo
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 22 augustus 2010, 12:34

Qprs schreef: ma 27 februari 2023, 12:31 Zipp XPLR?
https://www.sram.com/en/zipp/models/hb-dbsc-sl7x-a2
Dat stuur heb ik op 2 fietsen staan. Ik ben er zeer tevreden over, een beetje flare in de drops vind ik wel aangenaam maar dat dan je shifters schuin komen te staan vond ik niet zo gemakkelijk en daar komt de zipp xplr aan tegemoet. Tot zover het enige aluminium stuur dat ik kan terugvinden waar de flare pas in de drops begint en niet op de 'hoods'.
Alleen als je een 40cm versie nodig hebt dan kan je alleen de SL versie kiezen.
Gebruikersavatar
gpsguido
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: do 10 maart 2011, 11:50
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel / Topstone
Contacteer:

Op mijn Topstone zat een standaard stuur.
Met een mtb achtergrond is het wennen aan de diepe beugels.

Na wat tips en reviews een Ritchey Beacon besteld (42mm) en net de eerste rit gemaakt.
Door de ondiepe beugel (80mm) rijd ik nu regelmatig in de beugel.
Vanuit de beugel is het makkelijk om de remgreep te bedienen.

Omdat het stuur korter is kan ik de houder van de dropper (zat standaard op de fiets) niet goed kwijt.
Dus een standaard zadelpen gemonteerd.

Tot nu toe erg blij mee.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

provo schreef: wo 8 maart 2023, 16:32
Dat stuur heb ik op 2 fietsen staan. Ik ben er zeer tevreden over, een beetje flare in de drops vind ik wel aangenaam maar dat dan je shifters schuin komen te staan vond ik niet zo gemakkelijk en daar komt de zipp xplr aan tegemoet. Tot zover het enige aluminium stuur dat ik kan terugvinden waar de flare pas in de drops begint en niet op de 'hoods'.
Alleen als je een 40cm versie nodig hebt dan kan je alleen de SL versie kiezen.
Goed om te weten!
Het is hier geen ponykamp!
Plaats reactie