Nukeproof Mega 290 - Kleiner frame? - pag. 61

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

MarkMeisner schreef: di 16 juli 2024, 10:44 Het is weer tijd voor een (kleine) update. Dit keer geen update voor de fiets of voor een clinic, maar een lichamelijke update :)
...

Uiteraard mogen de foto's niet ontbreken, dus hier een paar van de afgelopen tijd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuk allemaal, maar ga je nu ook fotos plaatsen van je lichamelijke vorderingen?
:winkie:
Nu krijgen we hier allemaal trainings en voedings advies...

Ik heb ff een nieuw topic voor je aangemaakt.
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=159299
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MarkMeisner
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 17 juli 2024, 13:00
Leuk allemaal, maar ga je nu ook fotos plaatsen van je lichamelijke vorderingen?
:winkie:
Nu krijgen we hier allemaal trainings en voedings advies...

Ik heb ff een nieuw topic voor je aangemaakt.
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=159299
Hahaha, een heel apart topic is echt niet nodig hoor. Zet maar terug aub. Zoveel zal het niet gaan over de vorderingen, maar nog wel over de fiets. Er komen nog een aantal trips aan en ik ga hier niet elke week mijn gewicht doorgeven :D
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Contacteer:

Nee, niet zo bescheiden. En zo staat het op de goede plek en hebben anderen er ook wat aan.
Niet iedereen gaat in jouw SYS kijken om tips over training, gewichtsverlies en voeding voeding te vinden. :wink:

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MarkMeisner
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 17 juli 2024, 14:39 Nee, niet zo bescheiden. En zo staat het op de goede plek en hebben anderen er ook wat aan.
Niet iedereen gaat in jouw SYS kijken om tips over training, gewichtsverlies en voeding voeding te vinden. :wink:
Check, doen we het zo. Is ook weer zo ja :-q
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Contacteer:

Andere topic gaat als een speer.
Maar blijf vooral je fiets foto's hier plaatsen :-q

MarkMeisner
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Wil do! :-q

Gisteravond helaas een wat mindere avond. Rijden ging prima, maar na 45 minuten sloopte ik mijn nieuwe Fox schoenen. Eén van de BOA-kabels brak doormidden :evil:

Redelijk pissed heb ik hem nog wel met een knoop vast kunnen maken om door te rijden, maar dit vond ik wel heel erg zonde.

Afbeelding

Gelukkig eerst op de trails blij geworden van aankomende aanpassingen (meer mag ik er nog niet over zeggen) en thuis nog blijer omdat BOA dus blijkbaar een lifetime warranty geeft en na wat vragen beantwoorden en foto's opsturen sturen ze gratis een reparatieset op.

https://www.boafit.com/en-us/support/warranty
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Contacteer:

Goeie service van BOA :-q
Maar ik zie toch best wel eens een halve Boa op de trails (of skipiste) liggen
Iets zegt mij dat ze niet zo ideaal zijn als het marketing verhaal....

Linkje doorgestuurd aan een vriend die zn snowboardschoen BOA kapot had.
(Rol ducktape werkte prima)

MarkMeisner
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Edit: even een nieuw topic aangemaakt, dan hebben anderen er ook meer aan :-q

https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=159392
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Volgende keer gewoon schoenen met "ouderwetse" veters kopen. Die gaan "nooit" stuk. :winkie:

Dat BOA-gedoe met die dunne touwtjes...
MarkMeisner
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Meegs schreef: ma 5 augustus 2024, 11:27 Volgende keer gewoon schoenen met "ouderwetse" veters kopen. Die gaan "nooit" stuk. :winkie:

Dat BOA-gedoe met die dunne touwtjes...
Ach, ik heb nu nog voor drie keer kapotte sluitingen aan reserves. Ik heb voor beide schoenen een reparatieset gekregen, dus totaal vier BOA-sluitingen. Daarbij was nu enkel het touwtje kapot en heb ik de draaiknop kunnen behouden. Nu zit dat zakje in mijn gereedschapstas voor trips zodat ik het makkelijk kan fixen :-q
MarkMeisner
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

De 'kleine' man thuis begint het mtb'en toch wel steeds meer te waarderen en toen hij vertelde dat hij ook wel een nieuwe, goede mtb wilde was het feest in huis!

Nieuw is leuk, maar losse onderdelen kopen en zelf customizen net als papa vond hij toch wel toffer. Met wat aanmoedigingen een kant op (Nukeproof) en zijn eigen inbreng na dagen internetten en het budget in de gaten houden vonden we een hele mooie Scout-frame in Oostenrijk en een bijna nieuwe Rockshox 35 RL Gold in Duitsland.

Afbeelding

Voor losse onderdelen was ik rond aan het zoeken, tot er plots een hele goedkope Exceed voorbij kwam op Marktplaats. Uit 2021, frame ingescheurd bij de chainstays, maar voorzien van prima onderdelen die voor 99% overgezet kunnen worden. Dan heeft hij een mooie basis en kan hij vanuit daar gaan upgraden/mooier maken.

De deal was vlot rond, klein half uurtje in de auto en daar stond een schitterende Exceed. Helemaal schoon en strak met hele nette onderdelen zonder gebruikssporen. Amper geleden, maar het frame was voor de eigenaar helaas afgeschreven.

Afbeelding

Afbeelding

Voor de beeldvorming maar even de wielen, stuurpen en stuur overgezet voor een rollend frame.

Afbeelding

Nu moet ik nog wel even op zoek naar wat kleine onderdelen en ik denk toch nog een extra remset, want ik heb niet veel zin om de remleiding uit de Exceed te trekken omdat die interne bekabeling heeft door de headset. Met de Exceed heb ik zelf namelijk nog wat plannen.

Ik had al de intentie om een N+1 te gaan bouwen voor naast de Mega en daar is dit frame wel perfect voor. Een relatief lichte XC'er met een 100/120mm vork, hardtail en simpel opgebouwd voor de snellere gravelritten en winterritten. Eerst de fiets van mijn zoon maar afbouwen en daarna kijken wat het gaat kosten om het frame te laten repareren :-q
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Mooi werk. En pas op, voor je het weet gaan ze jou instructie geven en/of vliegen ze over features van 10+ meter lang heen ;-)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
MarkMeisner
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Ja, daar ben ik wel benieuwd naar haha
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Plopsaland

Leuk excuus.... uhh project.

1) Je reed toch Magura? Scheelt weer een type remblokken op voorraad te houden: MT5N
... of je laat gewoon de leiding naar achter zitten in de Canyon en zet op de Nukeproof een nieuwe leiding.

2) Standaard, dertien in een dozijn 'vering' ?! Pssstt...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Contacteer:

Ja leuk. En een flinke money pit, alles moet nu dubbel :winkie:
Maar wel met een hele mooie beloning :wink:
cheeta schreef:Standaard, dertien in een dozijn 'vering' ?! [url=https://www.novyparts.com/produits-novy ... lique.html]Pssstt
Ja, zo'n Splug maakt van een taaie MC vork een soepele vork. Geen moeilijke ontluchting en volop mogelijkheden om zelf te tunen.
Door er bijv. ook wat dunnere olie in te gieten kom je midden in het bereik van de lichtere rijder (lage luchtdruk in de andere poot).

Plaats reactie