Nukeproof Mega 290 - Parts fotodump - pag. 56

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Zo'n shockwiz zou ik er dan eerder opzetten. Die kan je evt. huren ,en dan kan je redelijk finetunen.Zijn best handige dingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Shockwiz is beter, maar ook wel een stapje verder.

Met Sagly kan je bijhouden wat je hebt geprobeerd, want na 3x aan de knopjes draaien weet je vaak niet meer wat je precies hebt gedaan.

Aan de andere kant, als je leest welke fouten Mark heeft gemaakt, dan kan een beetje extra hulp in de vorm van een Shockwiz geen kwaad :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 3 februari 2023, 20:29 Shockwiz is beter, maar ook wel een stapje verder.

Met Sagly kan je bijhouden wat je hebt geprobeerd, want na 3x aan de knopjes draaien weet je vaak niet meer wat je precies hebt gedaan.

Aan de andere kant, als je leest welke fouten Mark heeft gemaakt, dan kan een beetje extra hulp in de vorm van een Shockwiz geen kwaad :wink:
Hou ook van jou mopke :kiss: :winkie:

Laat ik ondertussen ook maar even wat meer kilometers op dat ding zetten, niet lullen maar poetsen :bier: Vanmiddag met Merijn (Mjelnir van het forum) een rondje Groesbeek en Nijmegen gedaan. Was goed genieten :-q

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Reed wel naar huis met een extra item om de wensenlijst: een trekhaak. Door de langere wielbasis past de Mega net niet lekker in de kofferbak en kan mijn stoel niet ver genoeg naar achter. Een drager achterop is dan wel een stuk fijner.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Wat voor auto(tje) heb je dan? Ik heb nooit problemen gehad om de pole of de bird achter in de auto te leggen zonder alles aan te passen. En die zijn zeker een stuk langer dan de mega...
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

xRemcox schreef: vr 3 februari 2023, 22:27 Wat voor auto(tje) heb je dan? Ik heb nooit problemen gehad om de pole of de bird achter in de auto te leggen zonder alles aan te passen. En die zijn zeker een stuk langer dan de mega...
Toyota Auris Hybrid uit 2014. Normaal haal ik enkel het voorwiel eruit en dan schoof ik hem zo de kofferbak in.

Afbeelding

Zo lag het voorheen

Afbeelding

Dit zal ook niet meer lukken denk met dit langere frame :winkie: Toen zat ik wel met alle stoelen naar voren en mijn knieën in m'n nek, maar ik moest en zou na wat spelen in Elten langs de Ikea rijden voor het gamebureau voor m'n zoon.

Afbeelding
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Leuk vooruitzicht: zonet twee enduro clinics geboekt bij Mikey's, In april naar België en in september naar Luxemburg. Vorige jaar de intermediate gedaan, nu naar de advanced en expert. Zin in!

Dit belooft een mooi jaar te worden :bier:
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

MarkMeisner schreef: vr 3 februari 2023, 22:31
xRemcox schreef: vr 3 februari 2023, 22:27 Wat voor auto(tje) heb je dan? Ik heb nooit problemen gehad om de pole of de bird achter in de auto te leggen zonder alles aan te passen. En die zijn zeker een stuk langer dan de mega...
Toyota Auris Hybrid uit 2014. Normaal haal ik enkel het voorwiel eruit en dan schoof ik hem zo de kofferbak in.

Afbeelding

Zo lag het voorheen

Afbeelding

Dit zal ook niet meer lukken denk met dit langere frame :winkie: Toen zat ik wel met alle stoelen naar voren en mijn knieën in m'n nek, maar ik moest en zou na wat spelen in Elten langs de Ikea rijden voor het gamebureau voor m'n zoon.

Afbeelding
Op die manier, scheelt dat het achterwiel er ook heel eenvoudig uit kan. Scheelt een trekhaak kopen. Ik heb dezelfde auto gehad, en daar konden prima 2x xl enduro fietsen in. Maar ja wel zonder achterwiel in het frame.
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Zonder achterwiel past het zeker ja, dat is geen probleem. Voor de langere ritten zal dat nu ook de oplossing worden.

Heb hier ook al eens de Crumble en een Neuron XL beide staand in de kofferbak gehad met spul voor een weekendje Luxemburg. Er past verbazingwekkend veel in deze auto, alleen de Mega zonder voorwiel net niet echt lekker.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

MarkMeisner schreef: vr 3 februari 2023, 22:35 Leuk vooruitzicht: zonet twee enduro clinics geboekt bij Mikey's, In april naar België en in september naar Luxemburg. Vorige jaar de intermediate gedaan, nu naar de advanced en expert. Zin in!

Dit belooft een mooi jaar te worden :bier:
Goeie keuze :-q
Exceeder7
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 23 juli 2022, 11:06

MarkMeisner schreef: do 2 februari 2023, 12:20
wamske schreef: do 2 februari 2023, 10:43

Volgens Strava 37km <> 10 pagina's topic: ik voorzie een grootse toekomst voor dit topic 8)
Even F5'en! Het zijn er nu 50 :D

Net terug van een regenachtig rondje om de demper te testen. Veel en veel beter! Wel een wat vochtige rit, maar no pain no gain :-q

.......

Morgenmiddag rondje Groesbeek en Nijmegen, eens kijken hoe het gaat op een langere afstand en over drie weken met Dutch naar Witten. Dat gaat helemaal een feestje worden.
Welke jas en broek heb jij hier aan? ben nog opzoek naar wat lange kleding! 8)
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Exceeder7 schreef: za 4 februari 2023, 21:06
MarkMeisner schreef: do 2 februari 2023, 12:20

Even F5'en! Het zijn er nu 50 :D

Net terug van een regenachtig rondje om de demper te testen. Veel en veel beter! Wel een wat vochtige rit, maar no pain no gain :-q

.......

Morgenmiddag rondje Groesbeek en Nijmegen, eens kijken hoe het gaat op een langere afstand en over drie weken met Dutch naar Witten. Dat gaat helemaal een feestje worden.
Welke jas en broek heb jij hier aan? ben nog opzoek naar wat lange kleding! 8)
De Fox Racing Ranger 2.5L Water Jacket en Fox Racing Ranger 3L Water Pants MTB Broek. De broek is erg fijn, perfect voor tijdens de regen of koudere ritten. De jas is leuk voor tijdens de regen, maar ademt niet veel waardoor je eronder gaat zweten. Prima voor een uurtje door de regen zonder het koud te krijgen, maar daar blijft het ook bij.

Hij was dan ook 'maar' 100 euro, dus dan kun je geen goede ademende jas verwachten.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Fresh parts!

Bij Wiggle stond een mooi Nukeproof Horizon v2 wielsetje. Recensies waren goed, mooie prijs en prima gewicht voor het buitenlandse werk. Vrijdagavond besteld en vanmiddag geleverd :-q Mis alleen nog wel een tweede pakketje met een fanboy Nukeproof petje en stillere body-veren (deze 102 aangrijppunten zijn luidruchtig). Deze is alleen wel vermeld als geleverd, maar heb niets gekregen.

Afbeelding

Decals zijn helaas niet te verwijderen. Zijn geen stickers, dus daar moet ik maar mee leven.
Afbeelding

Gelijk de banden en Vittoria insert gemonteerd. Einde maand maar even schijven en NX-cassette regelen, dan kan ik de wielsets zo omwisselen.

Afbeelding

Afbeelding
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

MarkMeisner schreef: di 7 februari 2023, 17:26 Fresh parts!

Bij Wiggle stond een mooi Nukeproof Horizon v2 wielsetje. Recensies waren goed, mooie prijs en prima gewicht voor het buitenlandse werk. Vrijdagavond besteld en vanmiddag geleverd :-q Mis alleen nog wel een tweede pakketje met een fanboy Nukeproof petje en stillere body-veren (deze 102 aangrijppunten zijn luidruchtig). Deze is alleen wel vermeld als geleverd, maar heb niets gekregen.

Afbeelding

Decals zijn helaas niet te verwijderen. Zijn geen stickers, dus daar moet ik maar mee leven.
Afbeelding

Gelijk de banden en Vittoria insert gemonteerd. Einde maand maar even schijven en NX-cassette regelen, dan kan ik de wielsets zo omwisselen.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb hetzelfde setje en ben er ook erg tevreden over. En ik moest ook wennen aan de vrijloop . Maar na een paar keer fietsen weet je niet beter😁
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Mooie Bob Ross mok (ook) :-q
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Knakker29 schreef: di 7 februari 2023, 18:57 Mooie Bob Ross mok (ook) :-q
Helaas niet mooi meer, hij is kapot. Schoonmoeder heeft hem na een weekend al in de vaatwasser gedaan en toen ging hij kapot. Was wel een toffe mok. Als je er warm water in deed kwam er een schilderij tevoorschijn :D
Plaats reactie