Nukeproof Mega 290 - Parts fotodump - pag. 56

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Voor gele maxxis logo's kun je dit kopen:
https://www.amazon.com/3M-08682-Single- ... B00473W5V8
Verf je ze zo zwart mee :winkie:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Wolfpacks zijn ook wel een optie inderdaad, Trail schijnt nét iets zwaarder te rollen dan een WiWi, maar de Race weer net iets lichter.

Ik rijd in NL ook met de Trail/Race combi en ben tevreden, Trail rolt wat zwaarder ook dan de Cross maar geeft wel véél meer vertrouwen.
Maar ik ben stiekem ook wel benieuwd naar de WiWi's, heb er al 1 liggen dus als je er een weg doet let me know :D
Laatst gewijzigd door Michielemans op do 26 januari 2023, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Elvander schreef: wo 25 januari 2023, 11:42
MarkMeisner schreef: wo 25 januari 2023, 11:22

Wolfpack Trail voor en Cross achter? Of Cross voor en Speed achter? Het gaat mij meer om de grip voor zodat hij niet ineens weg klapt zoals de Ray dat bij mij deed. Ik heb liever meer grip voor dan te weinig. Dat zit nog steeds tussen mijn oren :oops:
Dan geen Cross voor bij gladde omstandigheden doen.
Glad was bij mij onder droge omstandigheden dus los zand op harde onderlaag, voorwiel gleed zo weg.
Dat heeft mijn Wicked Will ook één keer gehad op Zeddam :roll: In een echt flauwe bocht los zand op een harde ondergrond en ging echt volgas op mijn bek. Dat was geen succes na pas 3 kilometer op de route.
Bram87 schreef: wo 25 januari 2023, 11:51
MarkMeisner schreef: wo 25 januari 2023, 11:14 Dat tasje is heel sjiek ja, die wilde ik eerst ook op de Victor laten bouwen door Michiel. Daar kan ik eventueel ook nog wel even voor kijken ipv deze strap. Alles hangt nu wel in het open en daardoor is mijn vorige kleine pomp van Leyzine kapot gegaan. Nu heb ik co2-patronen, maar dat is ook niet alles.
Ik kan de mounting van de Spectral wel opmeten, misschien past dat tasje wel. Het is niet dat er 'canyon' opstaat ofzo (dacht ik).
Eventueel een setje OEM's Maxxis spreek me ook wel aan, dan matched het helemaal zoals ik wil.
staat wat te koop in het verkoop topic. Ik heb momenteel een DHRII voor en een Rekon achter, van de Rekon heb ik zelf de logo's wit gemaakt :oops: maar dat is een priegel werkje en het slijt snel. En ik heb nog een OEM DHRII op reserve, of voor buitenland-trails.
Geel kan prima bij Nukeproof :-q
Als je de mount kunt opmeten zou dat wel top zijn, dank!

DHR is voor NL voor mij teveel. Mischien dan toch maar voor de gele letters gaan :D
MacReal schreef: wo 25 januari 2023, 12:25 Voor gele maxxis logo's kun je dit kopen:
https://www.amazon.com/3M-08682-Single- ... B00473W5V8
Verf je ze zo zwart mee :winkie:
Ook een optie inderdaad :D
Michielemans schreef: wo 25 januari 2023, 13:22 Wolfpacks zijn ook wel een optie inderdaad, Trail schijnt nét iets zwaarder te rollen dan een WiWi, maar de Race weer niet iets lichter.

Ik rijd in NL ook met de Trail/Race combi en ben tevreden, Trail rolt wat zwaarder ook dan de Cross maar geeft wel véél meer vertrouwen.
Maar ik ben stiekem ook wel benieuwd naar de WiWi's, heb er al 1 liggen dus als je er een weg doet let me know :D
Hmm, lijkt er dus precies tussen te zitten. Een setje WW's in het zwart lijkt me de meest verstandige keuze, maar ook weer zo saai omdat ik best wat anders wil proberen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Elvander schreef: wo 25 januari 2023, 11:42
MarkMeisner schreef: wo 25 januari 2023, 11:22

Wolfpack Trail voor en Cross achter? Of Cross voor en Speed achter? Het gaat mij meer om de grip voor zodat hij niet ineens weg klapt zoals de Ray dat bij mij deed. Ik heb liever meer grip voor dan te weinig. Dat zit nog steeds tussen mijn oren :oops:
Dan geen Cross voor bij gladde omstandigheden doen.
Glad was bij mij onder droge omstandigheden dus los zand op harde onderlaag, voorwiel gleed zo weg.
WP Trail voor, Race achter.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Vandaar mijn tip voor het set Michelin Wild Grip'R (soort Wolfpack Trail, loopt net wat soepeler voor mijn gevoel bij zelfde grip. En de Race'R die achterop weinig rolweerstand geeft en toch door de zijnoppen niet gelijk wegglijd.

Cross achter is overkill voor gebruik Nederland, op voorkant erg fijn mits niet te stoffig. De Trail loopt dan weer merkbaar zwaarder. En naar iets met steen zou ik Wolfpacks thuis laten, liever 300gr meer dan lopen.

Als je Wolfpacks wil dab is een Race meer dan genoeg voor NL (heb ik ook te koop (beiden toevallig :roll: )

Ga ze zelf niet meer rijden denk ik ivm veranderde inzetgebied vd fietsen om te blijven wisselen.

MarkMeisner schreef: wo 25 januari 2023, 11:22
Dutch schreef: wo 25 januari 2023, 11:18 Dan zit je toch aan de Wolfpack (en die zijn mooi matching grijs :-q )
Al heb ik een perfect setje Michelins in de verkoophoek staan. :-q
Wolfpack Trail voor en Cross achter? Of Cross voor en Speed achter? Het gaat mij meer om de grip voor zodat hij niet ineens weg klapt zoals de Ray dat bij mij deed. Ik heb liever meer grip voor dan te weinig. Dat zit nog steeds tussen mijn oren :oops:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Voor de thuisrondjes van Mark (Posbank eo) is een Race/Speed combi idd genoeg. (Ik rij zelf Trail voorop ivm mijn thuistrack B’hoek)
Sowieso voor 95% van de NL tracks is dit voldoende. Maar Mark wipt vaak de grens over voor steep stuff. Daar is deze combi uiteraard niet geschikt voor.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Ik heb voor de vaderlandse routes ook een set Wp trail en race in gebruik*. Ik heb er een rondje Witten mee gereden en dat was toch echt wat té spannend...

* Ik heb ze nog niet terug geplaatst en nu rij ik met veel te zware banden in NL..
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

wamske schreef: wo 25 januari 2023, 23:19 Ik heb voor de vaderlandse routes ook een set Wp trail en race in gebruik*. Ik heb er een rondje Witten mee gereden en dat was toch echt wat té spannend...

* Ik heb ze nog niet terug geplaatst en nu rij ik met veel te zware banden in NL..
Was dat Witten in de bagger? Vandaag in de Limburgse klei, sneeuw en ijs was de Rekon Race absoluut geen fijne band. Zelfs gewoon een kutband. Op de Orange rij ik met Trail voor en achter. De rolweerstand van die combi vind ik echt reuze meevallen. En qua grip geen klagen.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Marco79 schreef: do 26 januari 2023, 22:05
wamske schreef: wo 25 januari 2023, 23:19 Ik heb voor de vaderlandse routes ook een set Wp trail en race in gebruik*. Ik heb er een rondje Witten mee gereden en dat was toch echt wat té spannend...

* Ik heb ze nog niet terug geplaatst en nu rij ik met veel te zware banden in NL..
Was dat Witten in de bagger? Vandaag in de Limburgse klei, sneeuw en ijs was de Rekon Race absoluut geen fijne band. Zelfs gewoon een kutband. Op de Orange rij ik met Trail voor en achter. De rolweerstand van die combi vind ik echt reuze meevallen. En qua grip geen klagen.
Nee, was droog of zelfs stoffig. Gedurende de dag werd het wel beter (domweg meer druk op de voorhand houden, blij dat ik glij achter), maar met meer grip kan ik mijn gebrek aan techniek beter verbergen :p
Laatst gewijzigd door wamske op vr 27 januari 2023, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

@Mark: ik zie nu pas die foto vanuit ke keuken… kerel wat ben je van plan met al die eieren? Een heel elftal aan kinderen kweken? :winkie:
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Het rijdt! Nou ja, dat deed het al, maar nu kan ik er ook echt op zitten en het eerste ritje door de tuin met wat bunnyhopjes, drops en trappen op zijn al gemaakt :D

Het blijft wennen zo'n achtervering.... echt wennen. Alles is zo... saai lijkt het wel. Niet hard neerkomen bij een drop maar heel gemoedelijk, alsof je op een zwevend tapijt zit (eigenlijk nooit op gezeten) of op de maan loopt (moet zeggen dat ik dat ook niet heb meegemaakt).

Maar ja, we gaan het zien :winkie:

Anyhow. hij zit in elkaar!

Afbeelding

Ik moest vandaag in het Limburg werken, niet ver van Wijchen af bij Lars en kon mooi op de terugweg zijn demper ophalen. Vanmorgen ook maar gelijk een appje gestuurd om een setje Wolfpacks klaar te leggen. Dat grijs past er namelijk wel heel mooi bij en ben ook echt benieuwd naar de eigenschappen van de band. Nu een Race voor en een Speed achter, mocht dat tegenvallen dan komt er gewoon een Cross en Trail bij, leuk om te testen.

Afbeelding

Demper even snel gemonteerd, hij paste en daarna maar eten maken. Na het eten huiswerk met de kinderen en weer ruimte gemaakt. Mevrouw ging verse kippensoep maken, dus ik mocht er mooi bij om aan de fiets te klussen.

Afbeelding

Dat groen moest maar snel verwijden, alles was er zo af kon ging de gootsteenontstopper in.

Afbeelding

Veel beter :D

Afbeelding

De WP omleggen ging heel soepel! Fijne soepele en lichte banden die direct op de velg plopte. Zo zie ik ze graag!

Afbeelding

Ondertussen de demper even open gehaald om te kijken waar de spacer zit om de slag langer te maken, maar zie zo even niets zitten (of het die zwarte ring rechts?) Hij staat nu op 60mm maar moet eigenlijk 62,5 hebben. Deze demper zou wel makkelijk aan te passen te zijn naar 65mm slag.

Nu ik er langer naar kijk met meer rust zal het inderdaad wel die zwarte ring zijn.
Afbeelding

Morgenochtend de bandenspanning checken, de achterrem nog even een extra keer ontluchten en dan de eerste rit. Eens kijken hoe het aanvoelt.

Verdere aanpassingen moeten er nog komen, zoals de groene sag-ringen moeten een andere kleur worden. Zwart zou mooi zijn, maar geen idee of die er zijn. Een bashguard, extra wielset en een iets langere dropper is ook nog wel een wens, alsmede nog de coil-demper, maar laat ik eerst maar even kilometers gaan maken.

Dit weekend meer en betere foto's :-q En nogmaals dank allen voor de tips en adviezen!
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Die spacer zit aan de bovenkant achter dat metalen ringetje. Kun je er zo vanaf klikken.
Die kan je dan vervangen voor een 2,5mm spacer omdat je anders op 65mm uit komt.

Afbeelding
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Ahhh, ziet ie daar. Morgen maar gelijk even kijken. Thanks!
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4105
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Wel testen of het goed gaat met de 65mm slag. De mega is ontworpen voor 62,5 ;)
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

xRemcox schreef: vr 27 januari 2023, 08:14 Wel testen of het goed gaat met de 65mm slag. De mega is ontworpen voor 62,5 ;)
Klopt. 65mm zou wel moeten passen, maar er is nu een 2.5mm spacer onderweg zodat ik netjes op 62.5 uit kom.
Plaats reactie