Nukeproof Mega 290 - Schnee im Willingen - pag. 58

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1459
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Lars TB schreef: vr 20 januari 2023, 10:54 Zo zie je maar dat je ook een 'internetmerk' weer een speciaal fietsje kunt maken! Goed bezig!
Thanks! :bier:
Jurriaan schreef: vr 20 januari 2023, 12:44
Grijs zwart blijft het?
Ja, tot op heden eigenlijk wel. Ik hou van van de sombere look, dat oogt cleaner in mijn ogen.
Heckler40 schreef: vr 20 januari 2023, 13:12 Als ik een bike zou hebben moet die ook een "XC" stand hebben. Kan die EXT dat ook?

Ik heb heel veel plezier met Cane Creek Double Barrel shocks, zowel lucht als coil. Hebben een "climb switch" die de achterkant straffer maakt met behoud van goede demping. De coil is een Kitsuma met 3 standen op de climb switch, serieus coil plush en toch XC bruikbaar

Enjoy!!
De EST heeft een lock-stand, dat zal wel fijner zijn voor xc'en inderdaad. Na wat rondzoeken hier op het forum las ik veel positieve verhalen over een Canecreek DB coil IL, maar die is dan weer niet in 230 te krijgen :~ Ja, de Kitsuma-variant, maar die heeft dan weer een prijskaartje.

Ik kwam ook nog een Marchochi Bomber CR tegen, maar die mist die lock of deze DB Coil CS, maar die heeft problemen dat de seal eruit klapt las ik ergens?

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 81-217-628

Ah well, eerst het weekend en salaris maar even afwachten. Even kijken wat de baas erbij heeft gestopt met het nieuwe jaar :-q De Topaz lijkt me trouwens wel de meest verstandige keuze. Veel afstelmogelijkheden, DVO, mooie prijs en gewoon een goede demper.

Eerst maar even weekend vieren, zondag verder bouwen en dan maandag kijken hoe en wat.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Heckler40 schreef: vr 20 januari 2023, 13:12 Als ik een bike zou hebben moet die ook een "XC" stand hebben. Kan die EXT dat ook?

Ik heb heel veel plezier met Cane Creek Double Barrel shocks, zowel lucht als coil. Hebben een "climb switch" die de achterkant straffer maakt met behoud van goede demping. De coil is een Kitsuma met 3 standen op de climb switch, serieus coil plush en toch XC bruikbaar

Enjoy!!
Ik heb ook zo'n Cane Creek DB air, geweldig ding, maar ik gebruik die lock vrijwel nooit. Ik heb dan ook maar een ielige 120mm vering achter ;) maar volgens mij is dat hele locken van je achtervering overrated. Hoe lomper de fiets, hoe zwaarder de weg naar boven.

DVO voor en achter is natuurlijk ook stijlpunten 8)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

CaneCreek DB Air IL ook alhier, de climb switch is werkloos. Maar is ook leverbaar met remote :wink: IL bevalt mijn uitstekend.

Maar vanwaar de blik op een coil demper?
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Omdat een coil naturlijk wel lekker aanspreekt op een mega (veel veerweg fiets)
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1459
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Dubbel DVO is +1 en coil is +1 dus alles voor de stijlpunten :D
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Mooie! Veel bang for the buck :-q

Mocht je toch heimwee hebben naar de hardtail, en je wil er vanaf dan weet je me te vinden :winkie:
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Be carefull what you wish for hermanus, kan me niet voorstellen dat Mark de hardtail niet gaat missen op zijn thuisrondes 8)
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Voor echte stijlpunten moet je deze hebben. :D

De originele Reactor 1997!

Afbeelding
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Herman de Biker schreef: vr 20 januari 2023, 22:23 Mocht je toch heimwee hebben naar de hardtail, en je wil er vanaf dan weet je me te vinden :winkie:
Deze is van aluminium hè
Dutch schreef: vr 20 januari 2023, 22:35 Be carefull what you wish for hermanus, kan me niet voorstellen dat Mark de hardtail niet gaat missen op zijn thuisrondes 8)
Ik verwacht niet anders dat ie volgend jaar er toch weer een hardtail bij heeft.
“Old, not obsolete”
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Herman de Biker schreef: vr 20 januari 2023, 22:23 Mocht je toch heimwee hebben naar de hardtail, en je wil er vanaf dan weet je me te vinden :winkie:
Maar hoe zit dat dan met je onderschrift? :o
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1459
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Herman de Biker schreef: vr 20 januari 2023, 22:23 Mooie! Veel bang for the buck :-q

Mocht je toch heimwee hebben naar de hardtail, en je wil er vanaf dan weet je me te vinden :winkie:
Jij kunt er toch wel zelf ééntje bouwen :D
maverick76 schreef: vr 20 januari 2023, 22:37 Voor echte stijlpunten moet je deze hebben. :D

De originele Reactor 1997!

Afbeelding
Wel heel vet, maar daar scoor ik geen chickies mee!
Marco79 schreef: za 21 januari 2023, 10:03 Ik verwacht niet anders dat ie volgend jaar er toch weer een hardtail bij heeft.
#metoo :winkie:
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Marco79 schreef: za 21 januari 2023, 10:03 Ik verwacht niet anders dat ie volgend jaar er toch weer een hardtail bij heeft.
Zoals het heurt 8)


Zelfbouw is leuk maar toch kriebelt het weleens om er wat anders bij te hebben, van wat voor materiaal dan ook. Onderschrift kan ik er dan wel op aanpassen :)

Maar terug naar de Mega, ik ben benieuwd welke demper keuze er na het weekend gemaakt wordt/is..
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1459
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Weeral een kleine tegenslag. PayPal betaald pas na 21 dagen uit na betaling bij producten die meer kans maken op klachten van de koper. Door de kopersbescherming houdt PayPal dus drie weken het geld vast voor het uitbetaald wordt aan de verkoper :o Dat neemt wel even een flinke hap in het budget, mocht ik snel wat willen hebben.

To be continued dus :(

Maar dat mocht de pret niet drukken, voor de rest heb ik alles liggen en kon ik vast de handen uit de mouwen steken. De garage was te koud en ik mocht best in de keuken staan. Lamp omhoog getrokken, tafel opzij, snel even lunchen en dan aan de klus.

Spiegeleitje van mevrouw :-q
Afbeelding

Niet de volgorde vergeten!
Afbeelding

Als vervangende remleidingen heb ik voor Jagwire gekozen. Met dit setje heb je een universele remleiding met twee koppelingen die je combineert met een dedicated setje banjo's voor jouw merk remklauw. Werkt heel makkelijk en ziet er sjiek uit.
Afbeelding

Afbeelding

De kabeldoorvoer is mooi gemaakt. Afdichten gaat met kleine pennetjes en de openingen bovenaan bij het balhoofd zijn zo ruim dat je met je pink ín de buis de kabel kan opvissen en naar buiten kan geleiden. Er zijn ook drie stukken rubberleidingen meegeleverd met de Mega die om de kabels gaan die in de downtube zitten tegen het rammelen. Die schuif je makkelijk door de grote gaten naar binnen.

De houder voor de bidon moet ik wel een beetje aanpassen, die zit net tegen de verhogingen aan van de kabeldoorvoer.
Afbeelding

Afbeelding

Remkabels klaar. Eerst een bakkie en dan door naar de dropperkabel en aandrijving.
Afbeelding

Ziet er goed uit :-q Ik ben alleen nog niet blij met de kabelloop bij het stuur. Bij de Sour kreeg ik deze mooi en strak, maar de remleidingen zijn iets te stug én nog gevormd van het opgerold zitten in de verpakking. Vooral de remkabel achter buigt naar beneden terwijl ik hem hoger wil hebben. Ik hoop dat dit in de loop van de dagen nog bijtrekt. Het lijkt erop dat ze ook nog iets korter mogen, maar dat pas ik aan als ik gereden heb.
Afbeelding

Misschien stom, maar hier ben ik heel blij mee :D Een mooie plek om de binnenband mee te nemen. Die kan lekker blijven zitten en hoeft niet meer in de rugzak.
Afbeelding

Dropper valt ook bijna compleet weg in het frame. Dit is een 175mm en er zou een 210 On Up in kunnen passen, verlaagd naar 190 of 200. Leuk voor later, maar nu nog geen must.
Afbeelding

Keuken weer opgeruimd, gereedschap terug naar de garage en de fiets terug in de huiskamer. Hij staat hier mooi :-D
Afbeelding

Afbeelding

Voor nu: wachten... :(
frankyeti
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: do 22 september 2016, 13:53

Met appeltaart?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Lekker bezig Mark :bier:

En zoals altijd goed gedocumenteerd, en ik zie dat je voor de foto’s een langere houten demper dummy hebt gemaakt. 8)
Hoeveel sag heeft de dummy? :lol:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie