Nukeproof Mega 290 - Parts fotodump - pag. 56

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

frankyeti schreef: zo 22 januari 2023, 19:54 Met appeltaart?
Toevallig wel! Om half vijf was die klaar en afgekoeld voor een flinke punt (zonder slagroom helaas).
Heckler40 schreef: zo 22 januari 2023, 20:01 Lekker bezig Mark :bier:

En zoals altijd goed gedocumenteerd, en ik zie dat je voor de foto’s een langere houten demper dummy hebt gemaakt. 8)
Hoeveel sag heeft de dummy? :lol:

Enjoy!!
Ik durfde het niet aan om op de fiets te zitten :o Die vurenplankjes kunnen mijn 90+kg niet aan ben ik bang.

Even een gewetensvraag aan iedereen. Kun de de lagerbussen/mounting hardware hergebruiken voor een demper? Ik zit met de gedachten om maar even een 100/150 euro demper te scoren en dan met het voorjaar een betere. Maar moet ik dan ook andere lagerbussen kopen?
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 315
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Begint lekker vorm te krijgen zo!

Vuren latje als eerbetoon aan de Sour? Toch nog een beetje hardtail nu?

Later dit jaar in Witten eens kijken hoe ver je nu op me uitloopt :lol:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Dat ligt aan de maat van de demper of de bussen passen. Geen idee of dat universeel is maar de fietsindustrie kennende is het niet universeel.

Lars zijn Topaz wordt het niet?
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Michielemans schreef: zo 22 januari 2023, 20:38 Begint lekker vorm te krijgen zo!

Vuren latje als eerbetoon aan de Sour? Toch nog een beetje hardtail nu?

Later dit jaar in Witten eens kijken hoe ver je nu op me uitloopt :lol:
Deal! Maken we er weer een mooie dag van!

Houtje ertussen is om de vorm te zien van de demper op 230mm. De originele plastic houder was 6-7cm te kort en dat zag er niet uit in de huiskamer :D

Update over de demper.
Einde week komt er een mooie DVO Topaz T3 door de held Lars deze kant op :-q Volgend weekend dus eerste testritje :bier:
Jurriaan schreef: zo 22 januari 2023, 20:40 Dat ligt aan de maat van de demper of de bussen passen. Geen idee of dat universeel is maar de fietsindustrie kennende is het niet universeel.

Lars zijn Topaz wordt het niet?
Toch wel, kreeg net een berichtje van hem :-q Ondertussen even gegoogled en blijkbaar zijn de oogmaten op de dempers van de grotere merken hetzelfde en universeel. Enkel wat oude dempers en volgens mij Canecreek wijken af.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

MarkMeisner schreef: zo 22 januari 2023, 18:47 Afbeelding
lijkt wel paars hier, of is dat een beetje flare? :wink:


Die binnenband is prima zo, bij de Spectral zit daar ook een mount voor, Canyon levert zelfs een klein tasje dat daar precies past. Dan blijft de band schoon en netjes, en kun je er nog een pompkopje, bandenlichter of mini-minitool bij proppen. Ik heb die er ook opgezet, je monteert zo te zien ook gewoon een bidon-houder en dat moet voor de clean look eigenlijk ook niet...vooral functioneel denken :-q

Ga je nog een geel accent toevoegen? Knalgeel is wel een beetje de Nukeproof huis-kleur, en matcht prima met dat grijs.
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Kick ding :-q

Zijn die kabeldoorvoeren dusdanig groot dat je er een remleiding met ferrule/olijfje erop doorheen krijgt? Ik krijg meestal jeuk van interne kabels, voornamelijk omdat mijn remleiding steeds een stukje korter moet omdat je de ferrule eraf moet knippen omdat de leiding anders niet door de doorvoeren past.. Goed om te weten dat er frames lijken te zijn waar dat geen issue is.

Edit:
Ik realiseer me net dat de ferrule/olijf niet het grootste deel is wat dan door die doorvoer zou moeten... Daarachter zit natuurlijk de moer + afdekkapje en dat gaat hoogstwaarschijnlijk sowieso niet passen...
Laatst gewijzigd door DuReal op wo 25 januari 2023, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Waarom geen "better safe than sorry"-guide wanneer je toch ISCG's hebt?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Bram87 schreef: wo 25 januari 2023, 10:39 Lijkt wel paars hier, of is dat een beetje flare? :wink:


Die binnenband is prima zo, bij de Spectral zit daar ook een mount voor, Canyon levert zelfs een klein tasje dat daar precies past. Dan blijft de band schoon en netjes, en kun je er nog een pompkopje, bandenlichter of mini-minitool bij proppen. Ik heb die er ook opgezet, je monteert zo te zien ook gewoon een bidon-houder en dat moet voor de clean look eigenlijk ook niet...vooral functioneel denken :-q

Ga je nog een geel accent toevoegen? Knalgeel is wel een beetje de Nukeproof huis-kleur, en matcht prima met dat grijs.
Is een lensflare ja haha.

Nee, zal geklooi zijn met witbalans tussen licht van buiten, lamp binnen boven het frame en de flitser van de telefoon. Hij is echt grijs/donkergrijs.

Dat tasje is heel sjiek ja, die wilde ik eerst ook op de Victor laten bouwen door Michiel. Daar kan ik eventueel ook nog wel even voor kijken ipv deze strap. Alles hangt nu wel in het open en daardoor is mijn vorige kleine pomp van Leyzine kapot gegaan. Nu heb ik co2-patronen, maar dat is ook niet alles.

Het moet clean zijn, maar ook functioneel. Dat is wel een eis. Als ik de strap en bidon eraf haal, krijg je weer de mooie lijnen, zonder dat de bidonhouder eraf moet.

Qua kleuren zal het niet verder gaan dan de gele letters van Maxxis banden waar ik voor aan het kijken ben en de geel/gouden banjo's bij de remleidingen.De DVO demper zal ook snel ontdaan worden van zijn groene elementen en matchend zilver worden met de rest van de fiets.

Eventueel een setje OEM's Maxxis spreek me ook wel aan, dan matched het helemaal zoals ik wil. Of gewoon een nieuw setje Wicked Will's met zwarte wangen, ik ben namelijk wel erg te spreken over de WiWi's.

Iemand daar nog aanraders in? Zit ook een beetje te kijken naar Vittoria's, maar weet niet precies waar ik dan moet zitten. WTB's zeggen me helemaal niets, net als Conti. Ik zoek xc-downcountry banden die meer grip hebben dan de Racing Ralph/Racing Ray.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Dan zit je toch aan de Wolfpack (en die zijn mooi matching grijs :-q )
Al heb ik een perfect setje Michelins in de verkoophoek staan. :-q
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

DuReal schreef: wo 25 januari 2023, 11:12 Kick ding :-q

Zijn die kabeldoorvoeren dusdanig groot dat je er een remleiding met ferrule/olijfje erop doorheen krijgt? Ik krijg meestal jeuk van interne kabels, voornamelijk omdat mijn remleiding steeds een stukje korter moet omdat je de ferrule eraf moet knippen omdat de leiding anders niet door de doorvoeren past.. Goed om te weten dat er frames lijken te zijn waar dat geen issue is.
De bovenste wel, maar de onderste niet, daar zou de ferrulle nog wel doorheen passen maar het olijfje niet. Maar dat is een kwestie van een voorraadje van die items thuis hebben liggen en een simpele kabelsnijder.
cheeta schreef: wo 25 januari 2023, 11:14 Waarom geen "better safe than sorry"-guide wanneer je toch ISCG's hebt?
Die staat nog wel op de wensenlijst, maar heb me er eigenlijk nog niet heel erg in verdiept. Deze Oval Bash Guide van Absolute Black staat me wel erg aan.

Afbeelding
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Dutch schreef: wo 25 januari 2023, 11:18 Dan zit je toch aan de Wolfpack (en die zijn mooi matching grijs :-q )
Al heb ik een perfect setje Michelins in de verkoophoek staan. :-q
Wolfpack Trail voor en Cross achter? Of Cross voor en Speed achter? Het gaat mij meer om de grip voor zodat hij niet ineens weg klapt zoals de Ray dat bij mij deed. Ik heb liever meer grip voor dan te weinig. Dat zit nog steeds tussen mijn oren :oops:
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Dutch schreef: wo 25 januari 2023, 11:18 Dan zit je toch aan de Wolfpack (en die zijn mooi matching grijs :-q )
Al heb ik een perfect setje Michelins in de verkoophoek staan. :-q
Het enduro team van Nukeproof rijd er sinds kort ook mee 8)
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

MarkMeisner schreef: wo 25 januari 2023, 11:22
Dutch schreef: wo 25 januari 2023, 11:18 Dan zit je toch aan de Wolfpack (en die zijn mooi matching grijs :-q )
Al heb ik een perfect setje Michelins in de verkoophoek staan. :-q
Wolfpack Trail voor en Cross achter? Of Cross voor en Speed achter? Het gaat mij meer om de grip voor zodat hij niet ineens weg klapt zoals de Ray dat bij mij deed. Ik heb liever meer grip voor dan te weinig. Dat zit nog steeds tussen mijn oren :oops:
Dan geen Cross voor bij gladde omstandigheden doen.
Glad was bij mij onder droge omstandigheden dus los zand op harde onderlaag, voorwiel gleed zo weg.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

MarkMeisner schreef: wo 25 januari 2023, 11:14 Dat tasje is heel sjiek ja, die wilde ik eerst ook op de Victor laten bouwen door Michiel. Daar kan ik eventueel ook nog wel even voor kijken ipv deze strap. Alles hangt nu wel in het open en daardoor is mijn vorige kleine pomp van Leyzine kapot gegaan. Nu heb ik co2-patronen, maar dat is ook niet alles.
Ik kan de mounting van de Spectral wel opmeten, misschien past dat tasje wel. Het is niet dat er 'canyon' opstaat ofzo (dacht ik).
Eventueel een setje OEM's Maxxis spreek me ook wel aan, dan matched het helemaal zoals ik wil.
staat wat te koop in het verkoop topic. Ik heb momenteel een DHRII voor en een Rekon achter, van de Rekon heb ik zelf de logo's wit gemaakt :oops: maar dat is een priegel werkje en het slijt snel. En ik heb nog een OEM DHRII op reserve, of voor buitenland-trails.
Geel kan prima bij Nukeproof :-q
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Mjelnir schreef: wo 25 januari 2023, 11:28Het enduro team van Nukeproof rijd er sinds kort ook mee 8)
Sinds kort als in de laatste ~5 jaar?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie