Dikke bak hoor! ben heel benieuwd of je het volhoud in Nederland op deze fiets, zoals je boven al aangeeft alles voelt een stuk minder spannend. Dit ding komt echt tot zijn recht als je hem naar beneden botst! bij mij had het tot resultaat dat ik heel weinig tot niet meer in Nederland fietste toen ik alleen een fully had.MarkMeisner schreef: ↑do 26 januari 2023, 23:25
Het blijft wennen zo'n achtervering.... echt wennen. Alles is zo... saai lijkt het wel. Niet hard neerkomen bij een drop maar heel gemoedelijk, alsof je op een zwevend tapijt zit (eigenlijk nooit op gezeten) of op de maan loopt (moet zeggen dat ik dat ook niet heb meegemaakt).
Nukeproof Mega 290 - Schnee im Willingen - pag. 58
lekker bezig, en als Reservoir Dogs de referentie is heb je wel plannen
Is een mooie test voor Mark: spacer weglaten, als je geen issues hebt kan het harder en hoger
Bikeperk Mook is een goede test locatie
Enjoy!!
Alleen rijders die daadwerkelijk alle veerweg in hun bike benutten gaan dat ooit merken
Is een mooie test voor Mark: spacer weglaten, als je geen issues hebt kan het harder en hoger
Bikeperk Mook is een goede test locatie
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Van de Megavalanche (waar de Mega zijn naam aan dankt) naar een setje Wolfpack Race en Trail.. auch
Maar goed als het je enige fiets is snap ik het ergens wel. Hoewel ik toch voor iets meer nop had gekozen, zodat je voor bestemmingen als Witten niet meteen hoeft te gaan wisselen. Iets als een Schwalbe Rock Razor en Nobby Nic bijvoorbeeld.
Maar goed als het je enige fiets is snap ik het ergens wel. Hoewel ik toch voor iets meer nop had gekozen, zodat je voor bestemmingen als Witten niet meteen hoeft te gaan wisselen. Iets als een Schwalbe Rock Razor en Nobby Nic bijvoorbeeld.
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Lol, ik dacht dat het van Fifty shades of gray kwam Mjenir kwam er gisteravond mee op de app.Heckler40 schreef: ↑vr 27 januari 2023, 12:24 lekker bezig, en als Reservoir Dogs de referentie is heb je wel plannen
Alleen rijders die daadwerkelijk alle veerweg in hun bike benutten gaan dat ooit merken
Is een mooie test voor Mark: spacer weglaten, als je geen issues hebt kan het harder en hoger
Bikeperk Mook is een goede test locatie
Enjoy!!
167mm kan inderdaad ook nog wel, dan heb ik echt helemaal niets meer te klagen over de veerweg.
Dit setje banden is puur voor de lokale rondjes rond de Posbank/route van Rheden. Naar het buitenland gaan de Dissector en Assegai erop, maar had geen zin om eerst die erop te zetten voor de foto's en daarna de WP's er weer op voor het testrondjeKabookie schreef: ↑vr 27 januari 2023, 12:31 Van de Megavalanche (waar de Mega zijn naam aan dankt) naar een setje Wolfpack Race en Trail.. auch
Maar goed als het je enige fiets is snap ik het ergens wel. Hoewel ik toch voor iets meer nop had gekozen, zodat je voor bestemmingen als Witten niet meteen hoeft te gaan wisselen. Iets als een Schwalbe Rock Razor en Nobby Nic bijvoorbeeld.
Als je wil weten of je veilig met meer stroke kunt rijden, dan kun je het beste even de demper demonteren en de fiets geheel inveren tot hij niet verder kan. Dan meet je de afstand tussen de montagepunten van de shock op. Is dat minder dan 165mm (230-65), dan zit je goed. Neem wel enigszins marge
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5243
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
Wow, die is mooi geworden.
Oog voor details en afwerking .
Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen op je vaste rondjes. Mijn RIP9 met 25mm achter en 140mm voor voelt al als een vliegend tapijt (en ook ik heb nog nooit met zo'n tapijt gevlogen ).
Veel plezier met de bike
Ciao,
Jan
Oog voor details en afwerking .
Een set met mooie 25mm hoge carbon velgen en evt. grijze decals zou het plaatje compleet makenMarkMeisner schreef: ↑do 26 januari 2023, 23:25 Een bashguard, extra wielset en een iets langere dropper is ook nog wel een wens, alsmede nog de coil-demper,
Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen op je vaste rondjes. Mijn RIP9 met 25mm achter en 140mm voor voelt al als een vliegend tapijt (en ook ik heb nog nooit met zo'n tapijt gevlogen ).
Veel plezier met de bike
Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Edit: Opgelost! Maverick kwam net langs voor een goedkeurende blik en heeft ermee in de straat gespeeld. Blijkbaar zat de bladder een beetje vast waardoor hij druk verloor. Net voor ik de demper uit elkaar wilde halen toch nog even getest en en nu houdt hij wel netjes zijn druk vast. Rijdt een heel stuk beter nu, geen zwalkende Amerikaanse bak meer
Anyhow, even de straat uit gefietst om op dezelfde plek als de Sour de eerste fatsoenlijke buitenfoto's te maken.
Er zijn nog drie kleine groene elementen op de demper die aangepast moeten worden, maar ik moet even zien in hoeverre dit kan. Dat komt later wel.
Meer dan genoeg kleur op de fiets
Stacksjouwer. Eerst maar rijden en testen en zien of hij lager kan. Ik vermoed van wel namelijk.
Nieuwe zwarte rubber ringen voor de vork en demper zijn onderweg.
Laatst gewijzigd door MarkMeisner op vr 27 januari 2023, 15:54, 3 keer totaal gewijzigd.
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Dank! Details en afwerking vind ik heel leuk om te doen. Het moet allemaal kloppen, daarna mag het vies worden.Jan the Man schreef: ↑vr 27 januari 2023, 13:54 Wow, die is mooi geworden.
Oog voor details en afwerking .
Een set met mooie 25mm hoge carbon velgen en evt. grijze decals zou het plaatje compleet maken
Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen op je vaste rondjes. Mijn RIP9 met 25mm achter en 140mm voor voelt al als een vliegend tapijt (en ook ik heb nog nooit met zo'n tapijt gevlogen ).
Veel plezier met de bike
Ciao,
Jan
Setje carbon velgen met Erase naven staat op de wensenlijst. Dan kan het huidige DTswiss setje als buitenlandset blijven en dan het carbon voor de ritten in NL
fraaie plaatjes weer
Mooi hoe de zilveren decals en blank metalen oppervlakken de kleur van de natuur rondom de bike aannemen.
Toch heel anders dan de foto's van de Sour.
Enjoy!!
Mooi hoe de zilveren decals en blank metalen oppervlakken de kleur van de natuur rondom de bike aannemen.
Toch heel anders dan de foto's van de Sour.
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2941
- Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
- Mijn mountainbike: Bird Aeris 9
ik geloof niet dat mook het ijkpunt moet zijn voor gebruik veerweg of niet. alleen als je te kort over springt misschien.Heckler40 schreef: ↑vr 27 januari 2023, 12:24 lekker bezig, en als Reservoir Dogs de referentie is heb je wel plannen
Alleen rijders die daadwerkelijk alle veerweg in hun bike benutten gaan dat ooit merken
Is een mooie test voor Mark: spacer weglaten, als je geen issues hebt kan het harder en hoger
Bikeperk Mook is een goede test locatie
Enjoy!!
Bird Aeris 9 blurple
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Kleine update: demper is gewoon goed. Moest gewoon even goed gebruikt worden. Nu is hij wel luchtdicht
@Heckler: Thanks! Het is heel anders dan de Sour ja, die was veel warmer. Deze komt klinischer over, maar ook heel mooi.
@Heckler: Thanks! Het is heel anders dan de Sour ja, die was veel warmer. Deze komt klinischer over, maar ook heel mooi.
Net aan 160mm (158mm zo'n beetje), dus het moet inderdaad geen probleem zijn. Er zijn er op de Mega Facebook-pagina ook veel die met 65mm rijden, dus het is inderdaad te doen.Kabookie schreef: ↑vr 27 januari 2023, 12:54 Als je wil weten of je veilig met meer stroke kunt rijden, dan kun je het beste even de demper demonteren en de fiets geheel inveren tot hij niet verder kan. Dan meet je de afstand tussen de montagepunten van de shock op. Is dat minder dan 165mm (230-65), dan zit je goed. Neem wel enigszins marge
- wamske
- Mountainbike Junk
- Berichten: 295
- Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
- Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93
Daarnaast is het ook een goed idee om dat te controleren met een drukloze demper, voordat je een deuk in je frame hebt omdat je demper aankomt bij volledige compressie.MarkMeisner schreef: ↑vr 27 januari 2023, 15:59Net aan 160mm (158mm zo'n beetje), dus het moet inderdaad geen probleem zijn. Er zijn er op de Mega Facebook-pagina ook veel die met 65mm rijden, dus het is inderdaad te doen.Kabookie schreef: ↑vr 27 januari 2023, 12:54 Als je wil weten of je veilig met meer stroke kunt rijden, dan kun je het beste even de demper demonteren en de fiets geheel inveren tot hij niet verder kan. Dan meet je de afstand tussen de montagepunten van de shock op. Is dat minder dan 165mm (230-65), dan zit je goed. Neem wel enigszins marge
Edit: bij nader inzien lijkt me dat niet waarschijnlijk