Salsa Cutthroat retro splatter paintjob en wat upgrades. (P.7)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

:D Is het een mountainbike, is het een gravelbike….?

Dus ook maar even hier mijn nieuwe kilometervreter tonen. (Eerst in het gravel topic)

Boost spacing
100mm veerweg compatible
Ruimte voor 2.4 inch banden

Veel stoerder dan dit word een “gravel” bike niet (in mijn ogen).

Sinds de Cutthroat uit kwam was ik al verliefd op de fiets maar nooit het budget kunnen opbrengen om er één te kopen. Als ze al te vinden waren. Maar nu kwam er dan toch één voorbij op een Duitse webshop en ook nog in de aanbieding in mijn maat. Het heeft zo moeten zijn zeggen ze dan.

Waarom gekocht?

Ik ben een echte allroad ondekkings fietser. Het meeste fiets is op mijn Bombtrack Beyond maar met 16+ kg (spatborden, dragers, tassen) was dit wel een lompe bak. Dus de Beyond word mijn bootschappen en reisfiets (verhard).

Nu met de sub 10 kg Salsa word het bovengenoemde een stuk sneller en leuker vermoed/hoop ik.

Plaatje!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door maverick76 op di 26 december 2023, 14:50, 11 keer totaal gewijzigd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Mooie stoere bike inderdaad, je geeft aan dat er ruimte is voor100 mm veerweg....🤔 Ben bang dat de looks ( voor wat het jou waard is ) er met een geveerde vork er niet op vooruit gaan.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Mwa, ik denk dat dat een kwestie van smaak is. Ik denk juist dat een SID of Reba zwart met misschien oranje decals wel heel tof staat.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Dit is in ieder geval geen mountainbike, dat weet je zelf ook wel :wink:
Veel plezier / kilometers dr mee :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Klopt, mijn ervaring met tour/all road fietsen is dat ik deze met veel plezier jaren en jaren blijf rijden/houden.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

maverick76 schreef: zo 25 december 2022, 12:45 Mwa, ik denk dat dat een kwestie van smaak is. Ik denk juist dat een SID of Reba zwart met misschien oranje decals wel heel tof staat.
Ik bedoel meer dat met de huidige ranke voorvork het accent op de dikke sloffen ligt en het maakt de bike uniek in mijn beleving.
( met een geveerde vork wordt het qua looks meer een mtb met een dropbar)
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

A ok, ja daar heb je gelijk in.

Eerst maar eens zo rijden en kijken of ik meer comfort zoek na een tijdje.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Dit is zeer zeker een mooi fietsje!

Lauf? :bier:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Lauf is wel mijn smaak maar de levensduur van de glasvezel bladveren heeft me altijd weerhouden. Internet staat vol met verhalen over scheurtjes in die veren.

Ook het “slapper” worden is een probleem.

Er is volgens mij geen enkel materiaal dat honderden duizenden keren kan knikken zonder dat het nadelige gevolgen voor de structuur heeft.

Nee dan liever een reguliere vork. Maar voorlopig dus eerst maar eens een tijdje zo rijden.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Mooi fietsje! Benieuwd hoe lang deze bij jou mag blijven :wink:
Pinonoir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: vr 20 februari 2009, 21:25

Leuk!
Heb ook een frame liggen dat ik de komende tijd ga opbouwen met vooral onderdelen die ik heb ligge.
Welke maat heb jij ?
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Wat een dik ding! Je zou er hebberig van worden :winkie:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Pinonoir schreef: zo 25 december 2022, 23:39 Leuk!
Heb ook een frame liggen dat ik de komende tijd ga opbouwen met vooral onderdelen die ik heb ligge.
Welke maat heb jij ?
Dit is een 56.

Zelf 1.80.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

maverick76 schreef: zo 25 december 2022, 12:45 Mwa, ik denk dat dat een kwestie van smaak is. Ik denk juist dat een SID of Reba zwart met misschien oranje decals wel heel tof staat.
Ga jij, de antichrist wat betreft kleurtjes en smaak, liggen te dramzeiken over oranje decals??? Whahahah de wereld is dus toch echt gek geworden :winkie:

Wel een mooie fiets by the way :D
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Marco79 schreef: di 27 december 2022, 23:07
maverick76 schreef: zo 25 december 2022, 12:45 Mwa, ik denk dat dat een kwestie van smaak is. Ik denk juist dat een SID of Reba zwart met misschien oranje decals wel heel tof staat.
Ga jij, de antichrist wat betreft kleurtjes en smaak, liggen te dramzeiken over oranje decals??? Whahahah de wereld is dus toch echt gek geworden :winkie:

Wel een mooie fiets by the way :D
"misschien" is in de praktijk bij mij altijd nee. 😁

Je hebt een nieuwe fiets, je vind hem mooi. Je denkt misschien een beetje matchen. Tot je er een paar keer op fietst en het je allemaal geen reet meer uitmaakt.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie