ervaringen met Reynolds TR309c wielset

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
rikkieking
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:55

Sinds januari dit jaar ben ik in het bezit van een Canyon Lux CF7 met de bijbehorende Reynolds TR309/289c XC wielset. Nadat 2 weken geleden het achterwiel vreemde geluiden begon te maken en ik zag dat de body kon bewegen tov de rest van de naaf heb ik het achterwiel teruggestuurd naar Canyon. Tot mijn grote verbazing kreeg ik als antwoord dat "de lagers zijn versleten door invloeden van buitenaf en dat dit niet onder garantie zou worden opgelost." Tevens zou ik dit hebben kunnen voorkomen door een tijdige inspectie.

Nu heb ik slechts ~2000km gebruik gemaakt van de fiets in overwegend droge omstandigheden, en als ik kijk naar de recensies op internet hebben veel meer mensen problemen gelijke problemen. Ik heb dus sterk het idee dat de lager problemen niet worden veroorzaakt door oorzaken van buitenaf, maar door een ontwerpfout in de naaf zelf. (Volgens mij een instapmodel van Sunringlé).

Zijn er hier meer mensen met dergelijke ervaringen met deze wielset, en hoe is dit bij jullie opgelost?
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Neem contact op met Reynolds , ze geven levenslange garantie.

Ik heb al een keer een nieuwe wielset gehad en 2x lager revisie van het achterwiel.
Ook een Canyon lux.

Ik ben ook niet echt tevreden over de Reynolds wielen met industry nine naven. 2x lagerspeling op 10k kilometer
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Is een ander lager merk geen goede optie.... Zelf heb ik Enduro lagers gemonteerd zowel in de naven als de freehub en ik ben dik tevreden met het verschil :-q rollen uitstekend geen speling en ook niet vergeten ze zijn goed ingevet en dat laatste heb ik maar weinig terug gezien met lagers :((
Specifiek fiets lagers waarop je niets terug kan vinden dan de lagermaat vind ik van matige/slechte kwaliteit :( en dan houd ik het nog netjes :D
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Zelf zou ik eieren voor mijn geld kiezen :-{ en zelf goede merk lagers monteren.....zie het als een upgrade :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Hier ook een LUX rijder.

Binnen 2000km lagers van de body compleet gebroken.
Via canyon liep de garantie afhandeling matig.
Direct via reynolds top.

Ik kreeg een update as. Die sterker zou moeten zijn.
Dit heb ik nooit getest.

Heb mezelf een andere wielset gekocht.
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik kreeg een update as. Die sterker zou moeten zijn.
Dat zou kunnen helpen.
Ik heb twee Novatec achternaven gehad waarbij de doorbuigen de as voor kapotte lagers zorgde.
Voor de ene was een stalen as de oplossing
De andere was een singlespeednaaf en daar was helaas geen stalen as voor beschikbaar. Ligt hier nog werkeloos in de schuur.... Want vervangen door een Hope.

Mijn keuze zou ook nu een andere naaf zijn.
Het heeft voordelen als je zelf je wielen kunt spaken
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
rikkieking
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:55

Dank voor de reacties: betere lagers zie ik niet als een upgrade, want hoe slecht de originele lagers ook met mijn gebruik hadden ze nog niet kapot moeten lopen. Ik denk dus echt aan een ontwerpfout in de naaf/as.

Ik had echt gehoopt en verwacht dat Canyon beter achter hun producten zouden staan. Gelukkig kan ik inderdaad ook zelf wielen spaken, zal dan een 240 (exp?) of een Hope worden.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb betere ervaring met Hope dan met DT240, dus ik zou Hope adviseren.
(dikkere as dan 240 en das precies waar het met Reynolds ook fout ging)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Gooi er eens niet rvs skf lagers in oid. Body lagers slaan vermoedelijk bij mij kapot door de tik belasting bij aangrijpen van de pallen.

Zowel bij hope als reynolds gehad. Alleen bij reynolds wel veel sneller.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Heb deze wielen ook in mijn Canyon en exact dezelfde problemen gehad (heb hiervoor ook een topic aangemaakt op dit forum).

Eerste keer na ca 35KM (!) fietsen het complete lager van de achternaaf aan gort (in stukken uit elkaar gevallen). Door Canyon laten vervangen/repareren. Bij de eerstvolgende rit exact hetzelfde probleem (toen na 50KM).

Canyon heeft het steeds net opgelost en communicatie was ook prima. Ik kan niets anders zeggen dan dat ik erg tevreden ben over de service van Canyon.

Toch contact opgenomen met Reynolds zelf en die hebben onder garantie het complete binnenwerk van de naaf vervangen, een stalen as ipv een alu as gemonteerd en een 6-pal body ipv 3-pal body gemonteerd. Sindsdien geen problemen meer gehad.

Stuur even een PB en ik geef je het mailadres van Reynolds.
StAlTiCa
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

rikkieking schreef: za 10 december 2022, 22:43 Ik had echt gehoopt en verwacht dat Canyon beter achter hun producten zouden staan. Gelukkig kan ik inderdaad ook zelf wielen spaken, zal dan een 240 (exp?) of een Hope worden.
Is geen product van Canyon maar iets dat zij ook inkopen. Zie ook mijn vorige reactie in dit topic.
StAlTiCa
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Dan achter je inkopen staan :D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
rikkieking
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:55

Canyon bleef na meerdere keren heen- en weer mailen bij het standpunt dat de schade niet onder garantie viel, ik zou €~100,- moeten betalen om de wielen te laten repareren. Omdat dit tegen al mijn principes ingaat, heb ik Canyon verzocht de wielen dan maar niet-gerepareerd terug te sturen om er zelf een andere naaf in te spaken.
Bij het openmaken van de doos was ik toch wel verrast te moeten constateren dat de reparatie was uitgevoerd. Canyon heeft dus gewoon geprobeerd mij te laten betalen, terwijl ze op de achtergrond de reparatie al uitvoerden :evil:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:lol: :lol: :lol: ......zoiets als eerst bouwen en dan de bouwvergunning aanvragen :roll: :wink:
Kom jij er goed vanaf :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bij het openmaken van de doos was ik toch wel verrast te moeten constateren dat de reparatie was uitgevoerd. Canyon heeft dus gewoon geprobeerd mij te laten betalen, terwijl ze op de achtergrond de reparatie al uitvoerden :evil:
Dat is een mooie meevaller (voor jou dan :wink: )
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie