Sram gx axs met shimano cassette.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

paulus1981 schreef: di 20 december 2022, 14:11

Ik zag ergens een Chinese digitale set voorbij komen die heeeeelemaal instelbaar is en het klinkt ook best logisch dat dat kan. Sram heeft die behoefte blijkbaar niet :)
En wat wil jij dan graag meer instellen :roll:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Snelle Buffer schreef: do 22 december 2022, 15:31
paulus1981 schreef: di 20 december 2022, 14:11

Ik zag ergens een Chinese digitale set voorbij komen die heeeeelemaal instelbaar is en het klinkt ook best logisch dat dat kan. Sram heeft die behoefte blijkbaar niet :)
En wat wil jij dan graag meer instellen :roll:
11 speed toch :~
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Ik zag ergens een Chinese digitale set voorbij komen die heeeeelemaal instelbaar is en het klinkt ook best logisch dat dat kan. Sram heeft die behoefte blijkbaar niet :)

Uitgezonderd dan dat 12speed etap shifters backwards compatible zijn met 11 speed derailleur.
Gevonden! https://bikerumor.com/wheeltop-wireless ... -12-speed/ Nog niet leverbaar en gepresenteerd op de bedrijfssite

Ik heb de link van de chinees niet meer wel deze uit USA

https://archercomponents.com/ Verkrijgbaar https://r2-bike.com/ARCHER-COMPONENTS-D ... e-Remote_1

Is dus te rijden met cheap ass deraillieurs. Doet minder pijn als je die er af rijdt
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

:-{ , de prijs , wat is goedkoop :~

Nog nie een derailleur er af gereden , vindt ik de AXS toch eleganter :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Oetri
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 22 juni 2021, 10:55
Mijn mountainbike: Scalpel 2

https://www.bikeradar.com/news/wheeltop-eds-ox-series/
https://youtu.be/4qNV0xiHeAo en een video van de test op youtube

Ik denk dat je de Wheel top EDS bedoelt . Alleen buiten de beschrijving en uitleg video is er niets meer over te vinden.
Ook de Site van Wheeltop geeft geen info meer over dit product.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb de link van de chinees niet meer wel deze uit USA
https://www.wheeltop.com/
Op de site zijn de pages van EDS en Derailleur leeg...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

De kabelbediende 11- en 12- speed mtb derailleurs hebben ook dezelfde ratio. Ik rijd al jaren met een 12-speed GX in een verder 11-speed setup.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 16:55

Gisteren mijn gx axs kit geïnstalleerd. Enkel de bgap wat moeten afstellen. Dit op een slx cassette met xt ketting
Heb nog maar enkel een proefritje gemaakt in de straat ivm de regen maar wat schakelde dat goed zeg.
Directer, sneller en lichter vond ik. Wel merkte ik dat typische "clunk" ( of hoe men dat noemt) van sram. Maar dat stoort mij helemaal niet.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Vond....dus je vind het nu niet meer goed schalen :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

sandercl schreef: ma 26 december 2022, 10:15 Gisteren mijn gx axs kit geïnstalleerd. Enkel de bgap wat moeten afstellen. Dit op een slx cassette met xt ketting
Heb nog maar enkel een proefritje gemaakt in de straat ivm de regen maar wat schakelde dat goed zeg.
Directer, sneller en lichter vond ik. Wel merkte ik dat typische "clunk" ( of hoe men dat noemt) van sram. Maar dat stoort mij helemaal niet.
De "clunk" komt niet van Sram , meer uit de Shimano onderdelen (eigen ervaring)nog beter af stellen dus :-q ,kijk ook naar je ketting lengte . Wordt de aandrijving stiller van op M6100 / M8100 cassette's met KMC en Shimano M6100 en M8100 kettingen . Maar ik ben qwa ketting naar nieuw spul gegaan . :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 16:55

Mario070 schreef: ma 26 december 2022, 10:18 Vond....dus je vind het nu niet meer goed schalen :wink:
Vind*
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 16:55

Snelle Buffer schreef: ma 26 december 2022, 10:42
sandercl schreef: ma 26 december 2022, 10:15 Gisteren mijn gx axs kit geïnstalleerd. Enkel de bgap wat moeten afstellen. Dit op een slx cassette met xt ketting
Heb nog maar enkel een proefritje gemaakt in de straat ivm de regen maar wat schakelde dat goed zeg.
Directer, sneller en lichter vond ik. Wel merkte ik dat typische "clunk" ( of hoe men dat noemt) van sram. Maar dat stoort mij helemaal niet.
De "clunk" komt niet van Sram , meer uit de Shimano onderdelen (eigen ervaring)nog beter af stellen dus :-q ,kijk ook naar je ketting lengte . Wordt de aandrijving stiller van op M6100 / M8100 cassette's met KMC en Shimano M6100 en M8100 kettingen . Maar ik ben qwa ketting naar nieuw spul gegaan . :-q
Afstellen in wat zin? En kettinglengte korter langer?
Dit is op het kleinste kransje
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Het is een fully.....dus technisch gesproken zou je op de bike moeten zitten en dan een foto schieten :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Kettinglengte bepaal je op het grootste kransje.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie